Blog marketingowy B4
Pakiet startowy dla marketingowca i przedsiębiorcy
Jak sprawdzić pozycję w wyszukiwarce Google?
Monitorowanie pozycji własnej strony internetowej w wyszukiwarce Google to konieczność. Dzięki rzetelnemu raportowaniu i pełnej kontroli nad efektami procesu pozycjonowania łatwiej jest wyciągać wnioski i planować przyszłe nakłady na marketing internetowy. Mimo, że sprawdzanie pozycji wydaje się...
Skuteczność geograficzna AdWords
Raportowanie to jedna z najistotniejszych funkcji systemu reklamowego Google AdWords, pozwalająca zarówno na monitorowanie skuteczności prowadzonych kampanii, jak również w dalszej kolejności na ich optymalizację. System udostępnia dość pokaźny zbiór raportów dedykowanych poszczególnych elementom,...
Jak się poruszać po interfejsie AdWords?
O zaletach kampanii AdWords można bardzo wiele powiedzieć. Opublikowaliśmy już wiele artykułów, skupionych wokół konkretnych funkcjonalności linków sponsorowanych. Informacje te z pewnością przydadzą się na etapie raportowania i optymalizacji kampanii. Warto jednak wrócić do podstaw i szczegółowo...
Dane demograficzne i zainteresowania w Google Analytics
Skuteczność działań marketingowych zależy w dużej mierze od właściwego targetowania, czyli szczegółowego doboru grupy docelowej. Możliwość precyzowania grupy odbiorców dają nam najpopularniejsze systemy reklamowe (jak AdWords, AdKontekst czy Facebook Ads), o czym pisaliśmy m.in. w artykule „Jak...
Analiza konkurencji w AdWords
Prowadzenie biznesu w większości przypadków nieodzownie wiąże się ze współzawodnictwem. Konkurowanie dotyczy praktycznie wszystkich płaszczyzn prowadzenia działalności gospodarczej i jest niezwykle motywującą siłą napędową dla każdej nowoczesnej firmy. To dzięki konkurencji, jak również stawianiu...
Rozbieżności w raportach AdWords i Analytics
Mierzalność to jedna z podstawowych zalet prowadzenia wszelkich kampanii marketingowych za pośrednictwem Internetu. Pozyskane dane pozwalają nam bowiem na oszacowanie skuteczności prowadzonych działań, a w konsekwencji umożliwiają bardziej precyzyjne zaplanowanie kolejnych kampanii. Wśród...
Segmentacja w Google Analytics
„Segmentuj albo giń” – to słowa największego guru analityki internetowej Avinash’a Kaushik’a. To dość dosadne stwierdzenie w telegraficznym skrócie przedstawia ogromną wartość segmentacji, bez której analiza jakichkolwiek danych to działanie po omacku, które w bardzo szybkim tempie może...
Użyteczność stron internetowych
Strona internetowa działa dziś jak wirtualna wizytówka firmy. Nie trzeba wychodzić z domu, żeby zapoznać się z ofertą, poznać opinie o sprzedawcy lub dostawcy usług i dokonać zakupu. Wszystkie niezbędne informacje klienci mogą mieć na wyciagnięcie ręki. Wszystko zależy jednak od samego...
Zwrot z inwestycji – miara trafnego marketingu
Firmy coraz częściej są świadome wartości promocji prowadzonej działalności w sieci. Przedsiębiorcy decydują się na pozycjonowanie swojej strony lub kampanie linków sponsorowanych, czy też reklamy graficzne, traktując działania w Internecie jako sposób na wypromowanie marki. Za tym celem kryje się...