Blog marketingowy B4

Pakiet startowy dla marketingowca i przedsiębiorcy

Edytor raportów Google AdWords

Edytor raportów Google AdWords

Google stale stara się ułatwiać pracę swoim użytkownikom. Niedawno pisaliśmy o funkcjonalnościach interfejsu AdWords (zobacz więcej w artykule "Jak się poruszać po interfejsie AdWords?"). W ostatnim czasie na kontach AdWords pojawiła się nowa karta Raporty, pozwalająca na wyświetlanie, sortowanie...

Filtry w Google Analytics

Filtry w Google Analytics

Konto Google Analytics ma służyć zbieraniu i monitorowaniu danych na temat pozyskiwanego ruchu na stronie internetowej. W Analytics można sprawdzić skąd ten ruch pochodzi: z kampanii płatnych np. Google Ads, czy z ruchu organicznego np. Wizytówki Google Moja Firma. Jeżeli masz wizytówkę Google to...

Jak sprawdzić pozycję w wyszukiwarce Google?

Jak sprawdzić pozycję w wyszukiwarce Google?

Monitorowanie pozycji własnej strony internetowej w wyszukiwarce Google to konieczność. Dzięki rzetelnemu raportowaniu i pełnej kontroli nad efektami procesu pozycjonowania łatwiej jest wyciągać wnioski i planować przyszłe nakłady na marketing internetowy. Mimo, że sprawdzanie pozycji wydaje się...

Skuteczność geograficzna AdWords

Skuteczność geograficzna AdWords

Raportowanie to jedna z najistotniejszych funkcji systemu reklamowego Google AdWords, pozwalająca zarówno na monitorowanie skuteczności prowadzonych kampanii, jak również w dalszej kolejności na ich optymalizację. System udostępnia dość pokaźny zbiór raportów dedykowanych poszczególnych elementom,...

Jak się poruszać po interfejsie AdWords?

Jak się poruszać po interfejsie AdWords?

O zaletach kampanii AdWords można bardzo wiele powiedzieć. Opublikowaliśmy już wiele artykułów, skupionych wokół konkretnych funkcjonalności linków sponsorowanych. Informacje te z pewnością przydadzą się na etapie raportowania i optymalizacji kampanii. Warto jednak wrócić do podstaw i szczegółowo...

Dane demograficzne i zainteresowania w Google Analytics

Dane demograficzne i zainteresowania w Google Analytics

Skuteczność działań marketingowych zależy w dużej mierze od właściwego targetowania, czyli szczegółowego doboru grupy docelowej. Możliwość precyzowania grupy odbiorców dają nam najpopularniejsze systemy reklamowe (jak AdWords, AdKontekst czy Facebook Ads), o czym pisaliśmy m.in. w artykule „Jak...

Analiza konkurencji w AdWords

Analiza konkurencji w AdWords

Prowadzenie biznesu w większości przypadków nieodzownie wiąże się ze współzawodnictwem. Konkurowanie dotyczy praktycznie wszystkich płaszczyzn prowadzenia działalności gospodarczej i jest niezwykle motywującą siłą napędową dla każdej nowoczesnej firmy. To dzięki konkurencji, jak również stawianiu...

Rozbieżności w raportach AdWords i Analytics

Rozbieżności w raportach AdWords i Analytics

Mierzalność to jedna z podstawowych zalet prowadzenia wszelkich kampanii marketingowych za pośrednictwem Internetu. Pozyskane dane pozwalają nam bowiem na oszacowanie skuteczności prowadzonych działań, a w konsekwencji umożliwiają bardziej precyzyjne zaplanowanie kolejnych kampanii. Wśród...

Segmentacja w Google Analytics

Segmentacja w Google Analytics

„Segmentuj albo giń” – to słowa największego guru analityki internetowej Avinash’a Kaushik’a. To dość dosadne stwierdzenie w telegraficznym skrócie przedstawia ogromną wartość segmentacji, bez której analiza jakichkolwiek danych to działanie po omacku, które w bardzo szybkim tempie może...