Wskocz na wysokie pozycje w Google

Pozycjonowanie strony internetowej firm i sklepów online

Pozycjonowanie (SEO) może pomóc Twojej firmie zdobyć wartościowy ruch na stronie, którzy przełoży się na wyższa sprzedaż.

Słownik SEO

Co oznacza pozycjonowanie strony internetowej?

Skuteczne pozycjonowanie stron w Google to zbiór działań zmierzających do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarce Google. Co to oznacza w praktyce? Jeżeli chcesz by Twoje strona wyświetliła się w wyszukiwarce Google na frazę fizjoterapeuta na pozycji TOP3, to musisz zainwestować w działania SEO.

Pozycjonowanie jest potocznie nazywane jako SEO – Search Engine Optimization, chociaż w rzeczy samej, SEO to działania optymalizacyjne wykonywane na stronie. Pozycjonowanie jest najszerszym zagadnieniem i obejmuje właśnie SEO – On-Site SEO, i Off-Site SEO.

Sprawdź Case Study SEO na przykładzie branży HR – Motivizer. 

 

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

W wielkim skrócie, budżet na pozycjonowanie sklepu internetowego określa się na podstawie kilku czynników, m.in.: siły konkurentów w SEO oraz konieczności wykonania technicznego SEO na stronie (optymalizacja SEO). Każda branża, każdy sklep, musi być osobno wyceniony, aby efektywnie określić budżet potrzebny na zrealizowanie zakładanego celu. Może okazać się, że sklep w niszowej branży lub w danym mieście, będzie można wypozycjonować już od 1 500 zł miesięcznie, a sklep w branży o wysokiej konkurencji, największych marek, może kosztować ponad 10 000 zł miesięcznie. 

Sprawdź od czego zależy to ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego.

Co wchodzi w skład pozycjonowania stron?

Pozycjonowanie są to dwa główne elementy: Off-Site SEO On-Site SEO. Jak nazwa wskazuje są to działania, które wykonujemy na stronie (m.in. optymalizacyjne) oraz poza nią (np. linkbuilding). Przy współpracy z agencją SEO warto wiedzieć co się kryje pod tymi pojęciami oraz od czego agencja powinna zacząć, rozpoczynając bezpieczne pozycjonowanie strony.

Audyt SEO – dlaczego jest tak ważny?

Rozpoczynając pozycjonowanie należy go rozpocząć od audytu SEO. Są to działania, które wykażą m.in.:

  • kondycję strony pod kątem Core Web Vitals (LCP, FID, CLS), wczytywania strony
  • miejsca na stronie do zoptymalizowania On-Site SEO
  • widoczność w sieci

Skrupulatnie zrobiony audyt SEO pozwoli zaplanować strategię SEO, dostosować stronę pod pozycjonowanie Off-Site SEO i tym samym zwiększy jej efektywność. Często niska widoczność strony wynika ze słabej optymalizacji On-Site SEO strony, a audyt SEO to wykaże. 

on-Site SEO pozycjonowanie – optymalizacja- krok drugi w pozycjonowaniu

Mając wynik analizy strony pod kątem optymalizacji SEO, czyli audytu SEO, można przejść do procesu optymalizacyjnego, wykonując wszystkie założenia przedstawione w audycie i uzupełniając go o działania zawarte w strategii SEO (m.in. pozycjonowane frazy). Wszelkie działania On-Site SEO wykonujemy łącząc nasze doświadczenie w User Experience, dzięki temu już na wstępie możemy zoptymalizować konwersję.

Na optymalizację na stronie składają się m.in.:

  • optymalizacja techniczna strony (np. wczytywanie się strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych)
  • linkowanie wewnętrzne
  • optymalizacja treści o słowa kluczowe
  • optymalizacja treści o prawidłową strukturę nagłówków (H1, H2, H3…)

Krokiem trzecim jest Off-Site SEO z linkbuildingiem na czele. Przeczytaj koniecznie czy lepiej optymalizować stronę, czy zadbać o linkowanie zewnętrzne.

Off-Site SEO pozycjonowanie – krok trzeci w pozycjonowaniu

Off-Site SEO to działaniach, które wykonujemy poza stroną internetową, a które mają wpływ na pozycję strony www w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Przede wszystkim są to:

  • Linkbuilding
  • budowanie marki
  • zaangażowanie społeczności

Linkbuilding to działania, które mają na celu pozyskanie wartościowych linków do witryny www. Wzmacnia to jej autorytet i pozwala spotęgować efekty SEO stron.

Pozycjonowanie ogólnopolskie czy lokalne? Które jest dla Twojej firmy najlepsze?

Pozycjonowanie stron internetowych można podzielić jeszcze na pozycjonowanie lokalne, ogólnopolskie i międzynarodowe. Ogólnopolskie pozycjonowanie sprawia, że strona jest widoczna wysoko w wynikach wyszukiwania Google po frazach nie zawierających geolokalizacji. To SEO stron zaadresowane jest do właścicieli ecommerce i firm, które pozyskują klientów z całego kraju. Podobnie jest z pozycjonowaniem międzynarodowym, gdzie strony klienta powinny wyświetlać się w określonym kraju.

Przeczytaj także czy pozycjonowanie jest trudne do wykonania?

Pozycjonowanie lokalne stron firm najlepiej sprawdzi się u firm i usługodawców, którzy swoich klientów pozyskują w jednym mieście, regionie np. fryzjerzy, warsztaty samochodowe, sklepy stacjonarne. Dzięki tym działaniom fryzjerzy, czy mechanicy trafiają do klientów z miasta/regionu w którym prowadzą działalność.

Posiadamy potwierdzone efektami doświadczenie w pozycjonowaniu ogólnopolskim, międzynarodowym i pozycjonowaniu w Bydgoszczy, Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu, Krakowie i mniejszych miastach. 

    Szukasz agencji SEO która z zacięciem sportowca zapewni skuteczne SEO? Skontaktuj się z nami.

    Nasi Klienci

    Wieloletnia obecność na rynku sprawia, że jesteśmy wstanie proponować naszym klientom skuteczne działania marketingowe. Poznaj firmy, którym pomagamy:

    FEATURED SNIPPETS – Inteligentne podpowiedzi w Google.

    FEATURED SNIPPETS – Inteligentne podpowiedzi w Google.

    Świat Internetu rozwija się w dynamicznym tempie, wyszukiwanie interesujących nas informacji stało się nieodzownym elementem codziennego życia.  W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na szybkie i zwięzłe odpowiedzi, Google wprowadził innowacyjne rozwiązanie znane...