Case Study SEO
Motivizer
Poznaj nasz model współpracy SEO i efekty jakie osiągnęliśmy z naszym Klientem B4INTERNET – Motivizer.pl.
Od aspiracji, do samego szczytu
Motivizer to marka, której platforma kafeteryjna jest tworzona i rozwijana przez specjalistyczne studio deweloperskie – B4SPOT.COM, marki KAELMO, która jest także właścicielem B4INTERNET.
Współpraca w ramach SEO trwała niemalże od początku istnienia marki Motivizer. Zebrało się kilka ładnych lat. Najpierw współpraca prowadzona była w zakresie konsultacji, by potem zarządzać wszystkimi procesami SEO. Przy budowaniu widoczności marki aspirującej to bycia TOP1 w branży wysoko konkurencyjnej, należy wdrożyć współpracę kompleksową i rozwinąć mechanizmy SEO już na poziomie funkcjonowania organizacji.

Analiza konkurencji, optymalizacja i wzrost sprzedaży
Wzrost sprzedaży to wypadkowa wielu działań, w tym pracy nad przedstawieniem oferty na stronie www, poprawą UX i zwiększeniu widoczności strony. Pozycjonowanie stron przynosi najlepsze rezultaty kiedy łączymy te najważniejsze składowe.
Cel, który wyznaczył klient był policzalny i ujęty w czasie – mieliśmy zwiększać widoczność rok do roku o min. 40% z zachowaniem ukierunkowania do określonej grupy odbiorców i w okresie kilkuletnim. Osiągnęliśmy ten cel SEO. Celem osobistym naszego zespołu było także osiągnięcie TOP3 na frazę „system kafeteryjny”.
W poważnym SEO nie ma miejsca na zgadywanie, dlatego wykonaliśmy analizę konkurencji i zebraliśmy bazę danych sięgające setki tysięcy rekordów, którą systematycznie aktualizowaliśmy. Był to jeden z elementów, na podstawie którego przygotowaliśmy strategię linkbuildingu, optymalizacji treści i planowania publikacji nowych treści.
Jak udało nam się osiągnąć sukces w SEO?
Optymalizacja techniczna strony, wartościowe treści dla klienta Motivizer
Zbudowanie przejrzystej struktury strony i obudowanie jej wartościami merytorycznymi
Motivizer to platforma benefitowa, a ich klientami są duże i znaczące firmy. SEO dla B2B ma inną specyfikę niż tradycyjne SEO dla B2C, wymaga więcej od specjalisty SEO i działania na wielu płaszczyznach. Dlatego kluczową rolę w procesie budowania widoczności były optymalizacja techniczna strony oraz zbudowanie przejrzystej struktury strony wzbogaconej o merytoryczne wartości np. preliminarz zsfś, które były wartościowe dla działów HR i osób decyzyjnych. Wartość merytoryczna strony obrazuje zaangażowanie marki Motivizer w rozwój nowoczesnego oblicza HR, a także buduje zaufanie do marki Motivizer jako eksperta w branży.
Client first, SEO second, eveything would be better
Ścisła współpraca z działem sprzedaży i PR managerem
Postawiliśmy na systematyczną i częstą komunikację z osobami z organizacji Motivizer, odpowiadającymi za komunikację prasową, kontakt z klientami i sprzedażą. Pozwoliło nam to na wypracowanie w ramach Motivizer, myślenia operacyjnego „User first, SEO second, anything would be better”. Oznacza to, że zarówno treści strony produktowej, informacyjnej jak i komunikacja z mediami dotykała kwestii ważnych dla klientów, była użyteczna i wysoce wartościowa, a jednocześnie przemyślana i efektywna pod kątem SEO. Reszta procesów była wypadkową tych założeń. Przyniosło to zamierzone rezultaty.
Publikacja wysoce merytorycznych artykułów na stronie Motivizer.pl przyciąga uwagę mediów i pozwala na generowanie wartościowych linków zwrotnych z największych serwisów branżowych w Polsce.

Wzrost Y2Y słów kluczowych TOP10
w latach 2020 – 2021r. – 46,09%. Średni wzrost roczny na przestrzeni lat – 24,8%. Wzrost od początku współpracy 155%.
Wzrost widoczności słów kluczowych TOP3 - większość fraz na TOP1
Przez cały okres współpracy było to – z 17 do 45 słów kluczowych o wysokiej kaloryczności / strategiczne dla klienta – wzrost 164,7%
Wzrost sprzedaży i TOP 3 w branży systemów kafeteryjnych
Marka Motivizer stała się jedną z trzech największych systemów kafeteryjnych w Polsce, a publikacje na stronie Motivizer są cytowane przez m.in. Forbes, Newsweek i w renomowanych czasopismach branżowych.
Wzrost zaufania do marki wśród klientów, wzrost rozpoznawalności i widoczności
TOP 1 na najważniejsze frazy
Wypracowaliśmy wzrost widoczności, ruchu na stronę i tym samym SEO stało się bardzo ważnym źródłem wartościowych leadów. Efekty wytrwałej i przemyślanej pracy przyszły także pod postacią osiągnięcia TOP1 na frazę „systemy kafeteryjne„, „preliminarz zsfś„, czy „platforma kafeteryjna„.
Poznaj pełną ofertę dla eCommerce i firm
W celu oferowania wyższej jakości produktów eCommerce, wyodrębniliśmy wyspecjalizowany zespół programistów, który zajmuje się projektowaniem sklepów internetowych – B4SPOT. Na stronie marki możesz się zapoznać z pełną ofertą dotyczącą eCommerce developmentu.
Nasi Klienci
Długoletnia obecność na rynku sprawia, że jesteśmy w stanie oferować naszym klientom wydajne działania marketingowe. Poznaj firmy, którym pomagamy:
















Program do robienia GIFÓW.
GIF-y istnieją od wielu lat, albowiem ten format powstał już w 1987 roku, a w momencie powstania Internetu bardzo zyskały na popularności i utrzymuje się ona do dzisiaj. W planowaniu angażujących treści do social mediów, filmy - w tym klasyczne gify, zwiększają...
Darmowe narzędzia do planowania postów na Instagramie
Samo posiadanie konta w social mediach to nie wszystko. Ważne jest, aby to co chcemy tam umieszczać jak najlepiej trafiało do naszych odbiorców, oraz aby publikowane treści były przyciągające. Aby tak się stało, istotne jest planowanie postów. A jak zaplanować swoje...
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
Sklepu internetowego to biznes, który naprawdę może się opłacić, ale na starcie trzeba liczyć się z inwestycją w e-platformę, a to dopiero początek. Promocja w internecie to obecnie must-have dla rozwoju nowo powstającego ecommerce. Jednak od początku... Czym jest...