Stare powiedzenie mówi, że „reklama jest dźwignią handlu”. Choć czasy się zmieniają, to jest ono jak najbardziej aktualne. Dlatego warto korzystać z możliwości, jakie dają nam serwisy społecznościowe. Facebook oferuje proste oraz szybkie kreowanie skutecznych reklam, dzięki którym Twój produkt czy usługa dotrą do szerokiego grona odbiorców. Dowiedz się, czym się kierować, planując kampanię na reklamową Facebooku.
Określ grupę docelową reklamy
Niezależnie od tego, co chcemy promować – czy chodzi o produkt, miejsce, wydarzenie – każda z tych rzeczy ma dedykowane grono odbiorców, do którego ją kierujemy. To samo dotyczy skutecznej reklamy na FB. Planując kampanię, zawsze warto mieć na uwadze target. Zawężaj grupę docelową tak, aby była jak najbardziej określona. Co to oznacza w praktyce? Facebook umożliwia dokładne personalizowanie reklam, zatem jeśli oferujesz zajęcia fitness dla pań, Twoja reklama może wyświetlać się tylko kobietom.
Co więcej masz możliwość skorzystania także z geolokalizacji. Wtedy nie tylko zawęzisz grono odbiorców do kobiet, ale możesz również określić dla jakiego miasta czy regionu jest dana oferta. Nie wszystkie panie interesują się sportem. Jak to rozwiązać? Dodając w ustawieniach opcję, aby kampania wyświetlała się wyłącznie kobietom zainteresowanym fitnessem czy różnymi aktywnościami fizycznymi. Im bardziej sprecyzowani odbiorcy, tym większa szansa na powodzenie reklamy i większe zaangażowanie w związku z nią.
Wyznacz cel prowadzonej kampanii
Decydując się na stworzenie kampanii reklamowej, każdy ma w tym jakiś cel. Doskonale wie o tym także Facebook, dając możliwość jego określenia. Dzięki dopasowanemu celowi marketingowemu naszych działań, zwiększamy szansę na osiągnięcie najbardziej satysfakcjonującego efektu. Kampanie Facebook Ads mogą być skierowane na:
- Świadomość
Dzięki niemu mamy możliwość zwiększenia świadomości promowanej marki. Dzieje się to pośród grona potencjalnie zainteresowanych osób. Do wyboru mamy zwiększenie zasięgu albo rozpoznawalności.
- Ruch
To opcja, dzięki której kierujemy odbiorców reklamy do witryny internetowej, aplikacji lub Messengera. Zwielokrotniasz tym samym swoją szansę na to, że odbiorca klikając w nie, dokona satysfakcjonujące dla Twojego biznesu kroki.
- Konwersję
Wybierając konwersję, mamy możliwość zwiększyć zainteresowanie pośród odbiorców reklamy do skorzystania z oferowanych przez nas usług czy zakupu sprzedawanych produktów.
Zachęcaj do działania
Każda reklama na Facebooku powinna nie tylko informować, ale zachęcać odbiorców do działania. Mowa o call to action. CTA ma na celu wywołanie interakcji z użytkownikami poprzez proste komunikaty. To nic innego jak „dowiedz się więcej”, „skorzystaj z oferty”, „zajrzyj na”, „kup teraz” itp. Pamiętaj, że musi to być obudowane w jakąś atrakcyjną treść. Cały komunikat, który zamieszczamy w reklamie, powinien prowadzić właśnie do konkretnie wskazanego działania. Jeśli chcemy być skuteczni, musimy pamiętać o tym, aby motywować swoich odbiorców. Zaprojektuj ciekawe grafiki z CTA przy użyciu darmowych lub płatnych banków zdjęć.
Działaj na emocje odbiorców
Kiedy widzisz w telewizji reklamę zupy w proszku, która jest opisywana słowami „dobra jak u mamy”, masz przyjemne skojarzenia z domem rodzinnym, czasami dzieciństwa i smacznymi posiłkami pośród najbliższych? Emocje napędzają nas do działania, a ich wywoływanie pomaga w osiąganiu zamierzonego celu. Dlatego tak ważne jest, aby reklamy Facebook Ads oddziaływały właśnie na emocjonalność odbiorców. Tworząc kampanię, myśl o potencjalnym odbiorcy i o tym, co chciałby poczuć lub pomyśleć, mając do czynienia z naszym produktem. Wejdź w jego rolę i dopasuj treść oraz materiał graficzny tak, aby nie tylko przyciągnąć uwagę, wywołać skojarzenia, ale doprowadzić również do konwersji.
Zaproponuj coś atrakcyjnego
Co jest celem Twojej reklamy? Czy chcesz wyłącznie przybliżyć swój produkt lub usługę odbiorcom kampanii, czy raczej skłonić ich do konwersji? Jeśli chcesz, aby użytkownicy dokonali zakupu, zaoferuj im coś, co wyróżni Cię od konkurencji – na przykład coś za darmo. Wskaż na ciekawą promocję przy użyciu kodu rabatowego, która przykuje uwagę wielu odbiorców reklamy. To sprawi, że nowi klienci z przyjemnością zapoznają się z Twoją ofertą i być może zostaną z Tobą dłużej. Zastanów się, co atrakcyjnego możesz im dać. Rabat na zakupy, coś specjalnego wręczonego gratis? Możliwości jest wiele.
Mając na uwadze tych kilka podstawowych zasad, jak konstruować reklamy na Facebooku, jesteś w stanie lepiej trafiać do ich potencjalnych odbiorców. Podążaj za pięcioma podstawowymi zasadami i pozwól, że Twoja kampania odniesie sukces. Powierz to zadanie profesjonalistom w tej dziedzinie. Poprowadzimy dla Ciebie kompleksowo kampanię Facebook Ads.