Chcąc zwiększyć sprzedaż swoich usług / produktów, możesz skorzystać z reklamy w internecie. Warto rozważyć zainwestowanie w reklamę w Facebook Ads (5 wskazówek jak stworzyć skuteczną reklamę na Facebook), pozycjonowanie stron (SEO) czy stworzyć kampanię linków sponsorowanych. Takim przykładem reklamy linków sponsorowanych jest Google Ads – dawniej Google AdWords.

Dobrze poprowadzona kampania potrafi znacząco zwiększyć sprzedaż Twoich produktów i usług, dlatego przygotowaliśmy poradnik dla początkujących, który wprowadzi Cię do świata Google Ads.

Jak stworzyć pierwszą kampanię reklamową w Google Ads i móc na niej zarabiać? Poradnik krok po kroku

Spis treści:

1. Czym jest Google Ads? – linki sponsorowane

Jest to forma reklamy, w której płacisz dopiero za efekt, np. po tym jak ktoś kliknie w Twoją reklamę, wejdzie na Twoją stronę czy zadzwoni do Ciebie. Mówiąc konkretnie, są to reklamy m.in. wyświetlające się sponsorowane linki u góry oraz na dole wyników wyszukiwania Google. Przykład poniżej:

jak wygląda serp google

Zdjęcie 1. Tego typu linki sponsorowane posiadają oznaczenia „Reklama” tuż obok adresu www. Dlatego łatwo je rozpoznać.

Reklama w Google Ads pozwala w szybki sposób zwiększyć widoczność Twoich usług i produktów u potencjalnych klientów. Od chwili uruchomienia kampanii reklama będzie ona wyświetlana i będzie docierać do potencjalnych klientów.

2. Poradnik krok po kroku w tworzeniu kampanii w Google Ads – tworzymy konto Google Ads

a)  W tym celu potrzebujesz konto Gmail. Jeżeli go nie posiadasz, to możesz je założyć całkowicie bezpłatnie i w kilka chwil. Następnie tworzysz konto Google Ads na stronie https://ads.google.com. Cały proces jest opisany w linku https://support.google.com/google-ads/answer/6366720.

Pojawi się takie oto pytanie:

tworzenie nowego konta Google Ads

b) Nowe konto Google Ads – kliknij, aby założyć nowe konto Adwords

c) Zobaczysz konfigurator kampanii Google Ads. Jednak aby móc lepiej pokazać możliwości Adwords, proponuję kliknięcie w link poniżej “Przełącz na tryb eksperta”. Bez obaw, w tym trybie poradzą sobie także osoby, które z Google Ads wcześniej nie miały kontaktu. 🙂

b) Następnie możesz wybrać cel kampanii… jednak i tutaj proponuję kliknąć w link poniżej “Utwórz konto bez kampanii”.

tworzymy kampanię google ads dla początkujących cz.2

e) Potwierdź informacje o firmie. Tutaj ustawiasz kraj rozliczenia, strefę czasową oraz walutę.

Wskazówka: W tym kroku wykaż się skupieniem. Tych opcji już w późniejszym czasie nie zmienisz!

f) Przejdź na tryb eksperta – taką opcję znajdziesz w prawym górnym roku, kliknij w nią.

g) Następnie po prawej stronie u góry znajdziesz “Płatności”. Zdefiniuj swoją kartę, aby móc opłacić swoją kampanię.

Wskazówka: Informacje takie jak kraj płatności, strefa czasowa czy waluta nie będą mogły być w późniejszym czasie zmienione.

tworzymy kampanię google ads dla początkujących cz.3

3. Poradnik krok po kroku w tworzeniu kampanii w Google Ads – tworzymy kampanię

Wybierz “Nowa Kampania” z głównego widoku. Zobaczysz różne cele kampanii do wyboru. Wybierz “Utwórz kampanię bez korzystania z podpowiedzi dotyczących celu”. Cele pozwalają na zautomatyzowanie niektórych elementów Google Ads, jednak jeśli nie znasz mechaniki Google Ads, lepiej zacząć tworzyć kampanię bez tych podpowiedzi.

tworzymy kampanię google ads dla początkujących cz.2

  • Sprzedaż – Zwiększa sprzedaż online w aplikacji, przez telefon lub w sklepie tradycyjnym;
  • Potencjalni klienci – przydatne kiedy celem jest pozyskanie lead’a;
  • Ruch w witrynie – przydatne kiedy celem jest zwiększenie ruchu na stronie;
  • Rozważenie zakupu produktu danej marki – przydatne kiedy chcesz zachęcić użytkowników do zapoznania się z Twoją ofertą;
  • Świadomość i zasięg marki – zwiększa zasięg Twoich produktów;
  • Promowanie aplikacji – przydatne, kiedy celem jest liczba pobrań Twojej aplikacji.

3.1 Wybierz typ kampanii

  • Typ kampanii determinuje gdzie Twoja reklama będzie się wyświetlała. Obecnie jest bardzo wiele możliwości dystrybucji reklamy. Od reklamy tekstowej w wyszukiwarce Google (linki sponsorowane), po reklamy graficzne (GDN) na stronach partnerów, czy na Youtube i Gmail.Aby wyświetlać reklamę w wynikach wyszukiwania Google kliknij w “Sieć wyszukiwania”.

    Wskazówka: Jeżeli chcesz wyświetlać swoje reklamy we wszystkich dostępnych miejscach musisz przewidzieć na ten cel odpowiednio wysoki budżet. Dlatego na początek sprawdź działanie “Sieci wyszukiwania”.

    Poniżej wybierz “Wizyty w witrynie” oraz wpisz swój adres strony np. https://b4internet.pl

3.2 Ustawienia ogólne kampanii

a) Nazwa kampanii – podaj taką nazwę która pozwoli Ci szybko rozpoznać, czego dotyczy ta kampania, gdyby w przyszłości na Twoim koncie było ich o wiele wiele więcej.

b) Sieci – wybierz Sieć Wyszukiwania i nie zaznaczaj Sieć Reklamowa. Wybranie tej drugiej opcji spowoduje wyświetlanie się Twoich reklam w dużo szerszej postaci niż w wyszukiwarce Google, co w połączeniu z niekontrolowaną emisją reklam spowoduje znaczne przyspieszenie wyczerpania się budżetu.

Może to być sieć reklamowa w kampanii graficznej. Oto TOP przykłady darmowych programów do tworzenia banerów reklamowych.

c) Lokalizacje – jeżeli prowadzisz biznes lokalny, zaznacz swoje miasto lub ewentualnie region. Możesz wybrać zarówno cały obszar Polski, jak i inne kraje.

d) Język – domyślnie będzie ustawiony polski, możesz go zmienić, jeżeli kierujesz reklamę do np. klientów anglojęzycznych

e) Budżet – wpisz średnią kwotę dzienną, którą chcesz wydać na reklamę. Budżet dzienny może być przekroczony, ale w skali miesiąca nie wydasz więcej niż zsumowany budżet miesięczny

f) Określanie stawek – tutaj sugeruję wybrać “lub bezpośrednio wybierz strategię ustalania stawek”, następnie wybierz “CPC ustawione samodzielnie”. Jest to strategia, która opiera się na tym, że sam decydujesz, ile chcesz zapłacić za kliknięcie w Twój link sponsorowany po słowie kluczowym. Google oczywiście podpowie, ile kosztuje takie kliknięcie za pierwsza stronę czy pierwsze miejsce. Unikniesz tym samym automatycznych strategii ustalania stawek, które mogą być bardzo kosztowne na początkowym etapie kampanii.

tworzymy kampanię google ads dla początkujących cz.4

g) Rotacja reklam – ustaw “Nie optymalizuj, zawsze wyświetlaj naprzemiennie”. Dzięki temu zabiegowi Google będzie wyświetlał Twoje reklamy w ramach jednej grupy reklam, równomiernie – będziesz mógł zobaczyć, która reklama jest skuteczniejsza.

3.3 Grupy reklam – Skonfiguruj grupy reklam

Na tym etapie wpisujesz słowa kluczowe, po których chcesz, aby Twoja reklama się wyświetliła np. “pozycjonowanie Bydgoszcz”, czy “linki sponsorowane Bydgoszcz”. Powinny to być słowa kluczowe, które pasują do Twojej branży oraz są wpisywane przez użytkowników wyszukiwarki Google.

Warto także do frazy kluczowej dodać “miasto”, jeżeli zależy Ci na klientach z określonej lokalizacji np. usługi ślusarskie Warszawa.

Wskazówka: Jeżeli chcesz sprawdzić, jakie frazy są wyszukiwane znajdź w panelu Google Ads – Narzędzia -> Planer słów kluczowych.

 

Zbierz słowa kluczowe w grupy o podobnej charakterystyce, ponieważ do nich ustawisz indywidualne treści reklamy (każda grupa reklam może mieć inne reklamy).

Wskazówka: doczytaj, czym są dopasowania słów kluczowych, bardzo przydadzą Ci się w prowadzeniu kampanii Google Ads.

3.4 Utwórz reklamy

Jest to jeden z najważniejszych etapów tworzenia kampanii. Reklama powinna jednoznacznie informować o tym, co chcesz osiągnąć (np. sprzedaż produktu, usługi). Jest też ograniczona wielkością znaków, o czym informuje formularz. Z prawej strony masz wizualizację reklamy, więc masz kontrolę nad tym, jak ona będzie finalnie wyglądać.

Wskazówka: Reklama powinna się także wyróżniać na tle konkurentów. Sprawdź je, możesz to zrobić prosto – wyszukując w Google po frazie związanej z Twoją branżą. Jeżeli planujesz promocję usługi związanej z dermatologią – Rak brodawkujący skóry – masz coś takiego na skórze? i na takie zapytanie widzisz reklamy, przeanalizuj je i w swojej propozycji reklamy daj użytkownikowi wartości, których u konkurencji trudno szukać. Być może dzięki ciekawemu pomysłowi, właśnie Twoja reklama będzie się cieszyła największym zainteresowaniem internautów.

Dla każdej grupy reklam utwórz 2-3 reklamy.

tworzymy kampanię google ads dla początkujących cz.5

3.5 Utwórz rozszerzenia reklamy

Znajdziesz je w sekcji “Reklamy”. Rozszerzenie reklam to informacje uzupełniające reklamę, którą stworzyłeś/aś. Mogą one się wyświetlić pod reklamą jako dodatkowe źródło informacji dla poszukującego.

Rozszerzenia, które warto stworzyć to:

  • linki do podstron (to odnośniki do Twojej strony uzupełniające informacje o Twojej ofercie);
  • objaśnienia (objaśniasz, czym jest Twój produkt, jakie ma np. plusy, cechy);
  • telefon (jeżeli chcesz, aby klient mógł do Ciebie zadzwonić);
  • lokalizacja (jeżeli masz fizyczny adres, pod którym prowadzisz działalność). Możesz podpiąć pod Google Ads wizytówkę Google. Sprawdź jak radzić sobie z problemami wizytówki Google.

tworzymy kampanię google ads dla początkujących cz.6

4. Podsumowanie

Gratulacje! Twoje reklamy mogą już się wyświetlać. Pamiętaj natomiast, że powyższy poradnik pokazuje jak można samemu stworzyć kampanię, ale aby opanować w dobrym stopniu jej prowadzenie, należy bardziej zagłębić się w tajniki Google Ads.

Nie stoi jednak nic na przeszkodzie, abyś i Ty tę tajemną wiedzę posiadł/posiadała. Filmy na YouTube czy artykuły specjalistyczne to dobry początek, potem pozostaje już tylko praktyka.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia to możesz skorzystać zwiedzy specjalisty Google Ads dotyczacej linków sponsorowanych, która pozwala na stworzenie reklam konwertujących (sprzedających) i zmniejszenie kosztu za kliknięcie, przez co cała kampania będzie tańsza i bardziej efektywna.

Skontaktuj się z nami, a pomożemy zwiększyć Twoją sprzedaż w internecie.

Powodzenia!