Profil Firmy w Google, czyli wyświetlanie informacji o firmie w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google (zwane dawniej jako Google Moja Firma) to pozycja obowiązkowa dla każdej firmy. Profil pozwala zwiększyć widoczność marki i pokazać ją na mapie Google. Jest to szczególnie ważne dla usługodawców, których poszukują klienci tu i teraz, a czas dojazdu jest dla nich ważny. Przeczytaj więcej o Wizytówce Google Moja Firma.

Weryfikacja profilu firmy – nowy sposób

Weryfikacja profilu firmy (z angielskiego Google Business Profiles) jest dla niektórych przedsiębiorców problematyczne. Standardowo Google przesyła na wskazany przez nas adres firmy kod weryfikacyjny – niestety trzeba na niego poczekać do 2 tygodni. Kolejnym sposobem na weryfikację profilu jest kod SMS, lecz nie wszyscy przedsiębiorcy mogą skorzystać z tej opcji weryfikacji, Google sam wybiera, którą możliwość udostępnia.

Weryfikacja sprawia, że Twoja firma będzie wyświetlana w mapach Google, będziesz mógł zarządzać jej informacjami (godziny otwarcia, numer telefonu czy adres strony www), a także sprawdzić statystyki odwiedzin. Najbardziej zyskują przedsiębiorcy, który prowadzą lokalną działalność – użytkownicy chętnie klikają w przycisk „zadzwoń” i z opcji trasy dojazdu. Wizytówka posiada także moduł opinii, który zwiększa wiarygodność usług oraz produktów w oczach klientów.

weryfikacja google moja firma w krótkich krokach

Weryfikacja profilu firmy – nowy sposób – weryfikacja video

Weryfikacja wideo to kolejny sposób na potwierdzenia autentyczności profilu firmy. Dla przedsiębiorcy może być ona łatwiejsza i na pewno szybsza niż tradycyjna weryfikacja listowna. Dla Google jest to kolejny mechanizm, który ma pozwolić stłumić plagę tworzenia fake kont, tylko po to by zwiększyć widoczność marki.

Jak wyglądają fake konta w wizytówce Google Moja Firma?

Rozpoznać można je po:

  • braku informacji o adresie strony
  • braku informacji o nazwisku właściciela
  • braku zdjęć i wpisów
  • nazwa wizytówki to nic innego jak popularna fraza kluczowa np. hydraulik 24h Bydgoszcz

Google oraz specjaliści marketingu zalecają ostrożność w korzystaniu z usług firm, do których można się dodzwonic z fake wizytówki. Takie firmy mogą okazać się oszustami, a w przypadku reklamacji nie ma możliwości dochodzenia swoich praw, z uwagi na to iż nie posiadamy żadnych autentycznych informacji o tej firmie.

Dlatego zalecamy korzystanie z usług firm, które:

  • komunikują się z klientami np, poprzez social media
  • można znaleźć informacje o właścicielu firmy
  • znamy jej strukturę i właściwą siedzibę
  • posiada pozytywne recenzje

Weryfikacja wizytówki Google Moja Firma przez wideo

Aby to wykonać należy wybrać opcję werfyfikacji przez wideo – dostępna jest lista weryfikacji np. email, listowna, czy telefoniczna. Google jasno określa zasady jak wykonać prawidłowo zapis wideo. Widoczne powinny być m.in.:

zewnętrzna część budynku

oznakowanie przy budynku informujące o Twojej firmie

sąsiednie firmy i lokalizacje charakterystyczne, dzięki czemu łatwiej będzie zweryfikować Google poprawny film

pokazać sprzęt firmy np. panele fotowoltaiczne jeżeli je zakładasz, czy samochody ciężarowe, jeżeli prowadzisz firmę transportową.

oprogramowanie, którego używasz, jeżeli jesteś np, fotografem, artystą, czy montażystą filmów

pokaż, że masz dostęp do siedziby firmy – nagranie z otwarcia drzwi czy widoczna otwarta rampa zaladunkowa i Twój samochód pozwolą Google na zorientowanie się, że nie podszywasz się pod tę firmę.

Weryfikacja poprzez zapis wideo jest prosta, a sama aplikacja informuje jak wykonać prawidłowo film weryfikacyjny,

Wróć do bloga