[AKTUALIZACJA ARTYKUŁU MAJ 2020]

Trudno nie zgodzić się z opinią, że najważniejszą wizytówką każdej firmy w Internecie jest jej strona WWW posiadająca swój unikalny adres w postaci domeny. Stworzenie jej  to naturalnie pierwszy krok każdej, nowej marki na długiej drodze działań promocyjnych. Warto jednak mieć świadomość, że poza firmową stroną internetową istnieją również inne sposoby na zaprezentowanie swojej oferty.

Są to między innymi wizytówki w popularnych bazach firm, serwisach społecznościowych czy różnego rodzaju katalogach. Obecność w nich może zwiększyć Twoje szanse na znalezienie nowych klientów, a klientom poszukujących firmy takiej jak Twoja można ułatwić z nią kontakt. Pamiętaj jednak o spójności przekazu marketingowego. Wszelkie informacje podawane w nowo zakładanych wizytówkach powinny oczywiście posiadać unikalną treść (zawsze trzeba pamiętać o tej podstawowej zasadzie tworzenia treści!), ale muszą też posiadać wspólny trzon i nawiązywać do informacji zawartych na stronie WWW. Wiele z tych rzeczy możesz bez problemu zrobić samodzielnie, o czym przeczytasz tutaj

Jak znaleźć firmę w Internecie?

Jak mam znaleźć firmę, z której usług potrzebuję skorzystać? – bardzo często zadają sobie to pytanie potencjalni klienci. Część z użytkowników skieruje się bezpośrednio do najpopularniejszej wyszukiwarki, czyli Google, Yahoo czy Bing. Jednak nie będą to wszyscy – pozostali będą samodzielnie wyszukiwać firm, używając do tego konkretnych, dedykowanych narzędzi. Poniżej prezentujemy najpopularniejsze miejsca, gdzie możemy umieścić wizytówkę swojej marki, zyskując przy tym szansę na zdobycie nowych klientów. Jednym z nich może być inny produkt Google – o konfiguracji wizytówki widocznej w Mapach Google pisaliśmy już wcześniej w artykule „Moja Firma w Google”. Pozostałe rozwiązania opisujemy poniżej.

Wizytówki NAP

Jeśli szukasz sposobu na skuteczne pozycjonowanie lokalne swojej strony, to bez dwóch zdań musisz skorzystać z wizytówek NAP w sieci. To jedno z najpowszechniejszych rozwiązań, jeśli chodzi o promocję biznesu w Internecie. Jest to prosty sposób na uzyskanie wyższych pozycji w rankingu wyszukiwania, a tym samym na osiągnięcie przewagi nad konkurencją. Czym tak naprawdę są wizytówki NAP? To nic innego jak internetowa wizytówka marki, która jest umieszczana w katalogu firm lub w lokalnym serwisie. Wchodzisz na strony, które umożliwiają pozostawienie danych kontaktowych do firmy i skutecznie wpływasz na pozycjonowanie jej na rynku lokalnym.

Wizytówka NAP opiera się na trzech głównych elementach:

  • Name, czyli nazwa pełna nazwa przedsiębiorstwa
  • Address, czyli kompletny adres firmy
  • Phone, czyli firmowy numer telefonu

Pamiętaj, aby sprawdzać, czy publikowane przez Ciebie dane kontaktowe są prawidłowe i wszędzie takie same, ponieważ roboty Google porównują je ze sobą. Szczególnie miej to na uwadze, gdy zmieniasz dane teleadresowe swojej firmy. Jeśli się zgadzają, istnieje szansa na lepsze pozycje w wyszukiwarce lub w Google Moja Firma

hol wiesiek pomoc drogowa aut ciężarowych bydgoszcz

Screen z wyszukiwania „Pomoc Drogowa Bydgoszcz” i efekt pozycjonowania wizytówki Google Moja Firma

 

Wizytówki NAP obejmują różnorodne miejsca w sieci. Można je zamieścić w:

  • Branżowych katalogach firm, które są poświęcone konkretnej branży
  • Ogólnych bazach firm
  • Oficjalnych stronach miast, województw, gmin
  • Portalach społecznościowych (takich jak Facebook, GoldenLine, Google+ czy LinkedIn)

Możliwości jest naprawdę wiele. Do dyspozycji mamy zarówno serwisy, w których umieszczenie wizytówki jest darmowe, jak i płatne. Kluczowym czynnikiem  w tej kwestii jest sprawdzenie, czy wizytówka będzie publikowana na serwisie posiadającym spory ruch czy też nie.

wizytówki internetowe linkedin facebook

Gdzie w internecie zostawiać wizytówkę firmy?

Przejdźmy zatem do konkretów. Poniżej zamieszczamy jedne z najpopularniejszych serwisów, w których możemy pozostawić informacje o naszej firmie. Nie wymagają one posiadania własnej strony internetowej.

Zumi.pl – to jeden z najpopularniejszych w Polsce serwisów lokalizacyjnych, z którego korzysta około 6 milionów użytkowników Internetu. Pozwala on w skuteczny sposób dotrzeć do osób będących w pobliżu (geolokalizacja) lub na wyszukiwanie ogólnopolskie. Wpis do katalogu jest bezpłatny, a w bazie znajduje się ponad milion firm. Tworząc tego typu wizytówkę, możemy stworzyć dokładny opis firmy z ofertą, podać dane kontaktowe, dodać mapę lokalizacyjną, zaprezentować swoje logo czy choćby galerię zdjęć. Serwis ma charakter biznesowy, a więc użytkownicy odwiedzający zumi.pl mają na celu skorzystanie z usług poszukiwanej firmy. Zaletą jest opcja „zlokalizuj mnie”, co umożliwia serwisowi podanie jeszcze bardziej dokładnych danych.

Panoramafirm.pl – z tej wyszukiwarki co miesiąc korzysta 5 milionów użytkowników, a w bazie znajduje się ponad 2 miliony firm. Serwis pełni rolę wsparcia dla lokalnych przedsiębiorców. W wizytówce można umieścić standardowe dane, jak na przykład opis oferty, galerię multimediów, godziny otwarcia, osoby kontaktowe czy możliwe formy płatności. Zaletą tego serwisu jest możliwość wyznaczenia trasy pod adres siedziby firm, dzięki czemu potencjalny klient łatwiej trafi we wskazane miejsce. Nie bez znaczenia są również opinie o danej firmie dodawane przez klientów, o które w Panoramie Firm warto zadbać.

Firmy.net – serwis o zasięgu 3,5 miliona użytkowników miesięcznie pozwala na stworzenie darmowego wpisu na temat własnego przedsiębiorstwa lub skorzystanie z jednego z trzech płatnych pakietów. Portal automatycznie lokalizuje położenie użytkownika i domyślnie prezentuje oferty firmy z jego miasta i okolic. Warto jednak uważnie przeczytać regulamin dedykowany firmom. Opisuje on w dokładny sposób zasady pokrywania kosztów usług oraz ewentualnych rezygnacji. Dlatego lepiej podchodzić do tego serwisu z pewną ostrożnością.

PKT.pl – to elektroniczny odpowiednik tradycyjnej żółtej książki telefonicznej. Decydując się na skorzystanie z płatnych usług katalogu firm PKT, otrzymuje się gwarancję obecności w zasobach pkt.pl i współpracujących z serwisem baz firm. W wyszukiwarce można znaleźć firmy, produkty, usługi. Są one pogrupowane według branży czy rodzaju produktu/usługi, a także pod względem lokalizacji. Serwis wykorzystuje geolokalizację, dzięki której wskazuje, jak dotrzeć do danego miejsca.

Odi.pl – katalog firm istniejący od 2002 roku. Charakteryzuje się przejrzystością, zarówno jeśli chodzi o wyszukiwanie firm, jak i promowanie własnej wizytówki. Założenie wizytówki jest bezpłatne, ale po roku trzeba się liczyć z kontaktem przedstawiciela odi.pl z propozycją przedłużenia abonamentu. Profil posiada intuicyjny panel i daje możliwość weryfikacji jego skuteczności za pomocą statystyk. Każdej firmie przysługuje jeden wpis.

Baza-firm.com.pl – bardzo przejrzysty i intuicyjny katalog firm o ogólnopolskim zasięgu. Z serwisu korzysta miesięcznie ponad 600 tysięcy użytkowników. Strona posiada alfabetyczny katalog branż, dzięki któremu w prosty sposób znajdziemy interesującą nas firmę. Założenie wizytówki w bazie jest darmowe na okres 12 miesięcy. Po roku prawa do wizytówki przechodzą na katalog i spółka może zaoferować przedłużenie współpracy na swoich warunkach.

Kbf.pl – katalog zawiera bazę firm, instytucji i urzędów posegregowanych według branż, województw oraz miast. Bezpłatne założenie wizytówki umożliwia dodanie podstawowych informacji na temat firmy, takich jak dane teleadresowe, link do strony www, e-mail oraz logo. Za wpis indywidualny zawierający specjalnie przygotowany baner reklamowy zapłacić trzeba 49,99zł netto rocznie.

Katalogi firm, które posiadają stronę www

Wizytówkę swojej firmy można założyć również w specjalnych katalogach stron. Tutaj warunkiem jest jednak posiadanie własnej witryny WWW. Poza zdobywaniem klientów bezpośrednio z tego typu serwisów można dzięki nim podnieść pozycje w wyszukiwarce Google. Warto jednak wyselekcjonować kilkadziesiąt najlepszych katalogów i dodać wpis tylko do nich. Katalogi o niskich parametrach zaufania mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc.

Choć kiedyś powszechne było korzystanie ze specjalnych katalogów SEO, w których można było w masowy sposób umieszczać linki do swojej firmy, dziś jest to niemile widziane przez wyszukiwarkę Google. Warto mieć na uwadze, że katalogi powinny pomóc w realnym dotarciu do klientów, a nie jedynie działając na roboty Google. Dokonuj selekcji i w rozważny sposób umieszczaj dane do swojej firmy. Publikując swoją firmę w katalogach, nie ograniczaj się wyłącznie do działalności SEO.

Przykładowe katalogi stron:

Oferteo.pl – bezpłatny katalog firm;

Gwiazdor.pl – zgłoszenie kosztuje 11,07 zł brutto;

Webtree.com.pl – zgłoszenie wpisu zwykłego wynosi 7,38 zł brutto, a firmowego kosztuje 24,60 zł brutto;

Skocz.com – istnieje możliwość uzyskania darmowego wpisu, a także zgłoszenie strony w ramach różnych pakietów. Najtańszy kosztuje 2,46 zł brutto.

marketing tworzenie wizytówek w sieci

Co jeszcze może zawierać wizytówka NAP?

Oprócz danych takich jak nazwa przedsiębiorstwa, jego adres oraz firmowy numer telefonu, wizytówki NAP mogą zawierać również dodatkowe informacje. Są to:

  • Link do strony internetowej firmy
  • Adres e-mail
  • Adres NIP oraz REGON
  • Godziny otwarcia firmy
  • Linki do mediów społecznościowych firmy
  • Poprawnie zoptymalizowany szczegółowy opis firmy i jej działalności
  • Lista usług, jakie świadczy przedsiębiorstwo

Warto wypełnić wszystkie możliwe pola, aby dotrzeć skuteczniej do potencjalnych klientów, zyskując przy tym przewagę nad konkurencją.

Wizytówka NAP – dlaczego warto?

Zastanawiasz się nad tym, czy warto jest zakładać wizytówki NAP dla swojej firmy? Bez dwóch zdań niesie to wiele korzyści. Dzięki niemu dbamy o stały ruch organiczny na stronie. Dodatkowo pozyskujemy klientów, którzy nie tylko mogą w prosty i szybki sposób skontaktować się z nami, ale także otrzymują kompleksowy opis, jaki zaznajamia ich z ofertą przedsiębiorstwa. Ponadto im więcej wizytówek NAP posiadamy, tym wzrasta zaufanie Klientów do naszej firmy. Z marketingowego punktu widzenia to również skuteczny sposób na pozycjonowanie lokalne. Nie zapominajmy, że najczęściej to dostęp do darmowej reklamy, z której po prostu warto skorzystać. 

Video wizytówki

Doskonałym pomysłem na stworzenie unikalnej wizytówki jest nagranie filmu reklamowego o swojej firmie i publikacja w serwisach umożliwiających wstawienie filmu. Na Youtube coraz częściej spotkać można ciekawe prezentacje multimedialne. Firmy nakręcają krótkie spoty reklamowe w celu przedstawienia historii i misji firmy, opisu produktu, zaprezentowania własnej siedziby czy reportażu z eventu, w którym brały udział.

Zalety Video wizytówki:

– zwiększenie wiarygodności firmy w oczach klientów,

– atrakcyjna, chętnie oglądana forma,

– zaprezentowanie wielu aspektów w zaledwie kilka minut,

– możliwość skutecznej promocji za pomocą reklamy na Youtube (zobacz więcej tutaj).

Obecność w przedstawionych powyżej serwisach może przynieść korzyść w postaci dodatkowych klientów. W zdecydowanej większości przypadków ta forma promocji powinna być jednak tylko dodatkiem dla najbardziej popularnych usług internetowych, jakimi obecnie są pozycjonowanie stron i reklama AdWords w Google. Warto zauważyć, że w przypadku wizytówek zakładanych na zewnętrznych serwisach najwięcej korzyści można osiągnąć w przypadku mniej popularnych branż. Wynika to z faktu, że w tego typu usługach jest realna szansa na obecność wizytówki na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. W tej sytuacji klienci poza bezpośrednimi odwiedzinami serwisu, na którym mamy wizytówkę wchodzą też na nią z Google. W przypadku konkurencyjnych branż i dużych miast jest już o to zdecydowanie trudniej.


WRÓĆ DO BLOGA