Google uruchamia beta testy i zachęca do sprawdzenia Web Stories. Jest to format narracji znany z Facebook, Instagram, TikTok. Dobrze zoptymalizowane Web Stories pozwoli pojawić się w grafice Google, Dicsover i aplikacjach Google. Pokażemy Tobie jak stworzyć własne Stories i wykorzystać drzewmiący w nim potencjał.

Czym jest Web Stories od Google?

Skojarzenie ze Stories od Facebook, Instagram, nie jest mylące. Google chodzi niemalże o to samo, tyle, że dla WordPress. Tworzysz treści i planujesz publikacje postów według ustalonego harmonogramu.Krótkie historie, kontent zachęcający do przeczytania np. konkretnego artykułu na blogu.

Google chce wprowadzić Stories dla stron i w tym celu udostępnia plugin umożliwiający łatwe tworzenie i implementację opowieści (story) w WordPress’ie. Właściciele i administratorzy stron zbudowanych na innym CMS niż WordPress muszą (póki co) poczekać w kolejce.

Wtyczkę do WP możesz pobrać z tej strony – https://google.github.io/web-stories-wp/beta/

Web Stories być może okaże się kolejnym must-have w działaniach pozycjonujących stronę www. Warto bacznie się przyglądać informacjom publikowanym przez Google w tej materii, jednakże trzeba pamiętać, że pierwsze informacje o Web Stories ukazały się już w 2018 roku.

To, że teraz znowu jest głośno o Web Story, może oznaczać, że Google próbuje dopiąć swego i jest szansa na szersze wprowadzenie tej funkcjonalności.

Co oferuje Web Stories?

Kiedy Stories zostanie opublikowane i spełni kryteria wyszukiwarki Google to będzie mogło zostać wyświetlone w SERP.  Na ten moment wiemy o widokach:

  • pojedynczych wyników,
  • widok siatki,
  • widok karuzeli,
  • jako obrazek w Google Grafika,
  • w Google Discover.
wyświetlenie google web stories w serp
Web Stories – pojedyńczy wynik
Web Stories – widok siatki
Web Stories – widok karuzeli
web stories w google grafika
Web Stories – Google Grafika
web stories discover
Web Stories – Google Discovery

Co musi zawierać dobry Web Story?

Są techniczne wymogi, które trzeba spełnić, aby historia została opublikowana przez Google. Zalecamy staranne zastosowanie się do nich.

  1. Upewnij się, że Twoja historia jest kompletna – znaczy to, że nie powinna jedynie nawoływać do kliknięcia w link, a przedstawiać całą opowieść
  2. Możesz ustawić maksymalnie jeden link do konkretnej strony
  3. Jeżeli chcesz użyć linku afiliacyjnego to jest ograniczenie do jednego takiego linku na całe Story
  4. Wielkość Story powinna być między 5-30 stron, gdzie sugerowana ilość przez Google to 10-20 stron
  5. Tytuł powinien mieć nie więcej niż 40 znaków
  6. Każda strona powinna mieć nie więcej niż 200 znaków. Każda strona powinna opierać się na jednej myśli i nie rozciągać się niepotrzebnie na kilka stron
  7. W Stories można użyć wideo, jednak jego długość nie może przekroczyć 60 sekund na stronę – sugerowana długość filmu przez Google to 15 sekund (krótkie historie tak jak w TikTok)

Jak uruchomić Web Stories i rozpocząć jego wyświetlanie w Google?

Google podaje w prostych krokach jak sprawić, aby Twoje Stories pojawiły się w wyszukiwarce Google, Google Grafika, Discovery, czy aplikacjach Google:

  1. Stwórz Stories w oparciu o technologię AMP (więcej o AMP w Web Stories na stronie Google)
  2. Upewnij się, że Twoje Story jest prawidłowo wyświetlane z AMP – aby to zrobić użyj Testu AMP
  3. Upewnij się, że zachowane są standardy tworzenia Web Stories
  4. Opcjonalnie Google sugeruje oznaczenie Web Story w danych strukturalnych. Pozwoli to lepiej Google zrozumieć intencje i szerzej pokazywać historię.

Źródło:

https://developers.google.com/

https://amp.dev/about/stories/

https://google.github.io/web-stories-wp/beta/


Wróć do bloga