Samo posiadanie konta w social mediach to nie wszystko. Ważne jest, aby to co chcemy tam umieszczać jak najlepiej trafiało do naszych odbiorców, oraz aby publikowane treści były przyciągające. Aby tak się stało, istotne jest planowanie postów. A jak zaplanować swoje social media? W tym artykule pokażemy Ci kilka przydatnych narzędzi, które możesz wykorzystać do zarządzania mediami społecznościowymi.

Planowanie mediów społecznościowych – czy warto to robić?

Odpowiedź na to pytanie brzmi twierdząco. Ale dlaczego warto stworzyć plan mediów społecznościowych? Ponieważ jest to istotne działanie szczególnie jeśli chodzi o cele biznesowe lub promocję swojej marki. Tak jak pozycjonowanie sklepu wymaga planowania i egzekwowania założeń – szczególnie, że prowadzenie ecommerce może się opłacać (sprawdź ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego), tak działania w social mediach, aby były skuteczne, muszą być systematyczne i przemyślane.

Planowanie platform social media pozwala na:

  1. Skuteczne zarządzanie czasem: Planowanie wpisów na media społecznościowe pozwala Ci z góry określić harmonogram publikacji i przygotować treści z wyprzedzeniem. Dzięki temu możesz zoptymalizować swoje działania i efektywnie zarządzać swoim czasem.
  2. Konsystencja: Regularność jest kluczem do skutecznego budowania obecności w mediach społecznościowych. Planowanie wpisów umożliwia utrzymanie stałej obecności i dostarczenie wartościowej treści dla Twojej publiczności.
  3. Lepsza jakość treści: Planowanie daje Ci możliwość przygotowania lepszej jakości treści. Możesz poświęcić więcej czasu na badania, pisanie i tworzenie grafik lub multimediów, co przekłada się na bardziej atrakcyjne i interesujące treści dla Twojej publiczności.
  4. Analiza i optymalizacja: Planowanie wpisów umożliwia również analizę danych i wyników, co pozwala Ci na lepsze zrozumienie skuteczności Twoich działań w mediach społecznościowych. Możesz śledzić wskaźniki, takie jak zaangażowanie, zasięg i konwersje oraz dostosowywać swoją strategię na podstawie zebranych informacji.
  5. Unikanie nagłych przerw: Planowanie wpisów pomaga uniknąć nagłych przerw w aktywności na mediach społecznościowych. Dzięki temu utrzymujesz stałą obecność i zainteresowanie swoją marką lub treściami, co może prowadzić do większego zaangażowania użytkowników.

W tym artykule zapoznamy Cię z kilkoma popularnymi i przydatnymi narzędziami służącymi do planowania działań na kontach społecznościowych. 

Przydatne narzędzia do planowania postów.

Buffer – Grow your audience on social and beyond

To popularne narzędzie do planowania treści w mediach społecznościowych. Umożliwia łatwe harmonogramowanie wpisów na Instagram, ale również na platformy takie jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest i inne. Buffer oferuje intuicyjny interfejs, który umożliwia szybkie i łatwe zarządzanie treściami. Możesz stworzyć własny kalendarz mediów społecznościowych, harmonogram publikacji, skonfigurować powiadomienia i śledzić statystyki dotyczące zaangażowania użytkowników. Buffer oferuje wersję darmową, dla własnego użytku, która pozwala nam na maksymalnie 10 publikacji dziennie oraz podłączenie trzech kont. Wersja płatna za 6$ miesięcznie pozwala na publikowanie bez limitu, a wersja za 12$ przeznaczona jest głównie dla zespołów. Dostępna jest również wersja dla większych korporacji. Płatne wersje możemy wypróbować przez 14 dni za darmo.

wyszukiwarka google pozycjonowanie stron

Hootsuite – Hootsuite makes it easy

Podobnie jak Buffer, jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi do zarządzania treściami w różnych mediach społecznościowych. Umożliwia planowanie wpisów na różnych platformach, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn i wiele innych. W oparciu o Hootsuite możesz zaplanować i harmonogramować treści na kilka dni, tygodni lub miesięcy naprzód. Narzędzie oferuje również funkcje monitorowania i analizy mediów społecznościowych, które pomagają śledzić wyniki i zaangażowanie użytkowników. Narzędzie umożliwia monitorowanie i śledzenie rozmów i trendów wokół określonych słów kluczowych, hashtagów czy marki. W porównaniu z Buffer, to narzędzie jest droższe. Dodatkowo minusem jest to, że nie mamy w tym przypadku możliwości skorzystania z darmowego konta na dłuższy czas, najtańsza opcja kosztuje 99$ miesięcznie. Mamy jednak możliwość wypróbowania platformy przez 30 dni za darmo i korzystać ze wszystkich oferowanych funkcji.

CoSchedule – Organize All Of Your Marketing In One Place

Jest to wszechstronne narzędzie, które łączy w sobie funkcje planowania treści w mediach społecznościowych, zarządzania projektami i harmonogramowania kampanii marketingowych. Pozwala na łatwe tworzenie kalendarzy publikacji, zarządzanie zespołem, śledzenie postępów projektów i analizowanie wyników. CoSchedule oferuje również integracje z innymi narzędziami, takimi jak WordPress czy Google Analytics, co ułatwia kompleksowe zarządzanie treściami. Platforma oferuje nam wersję darmową, która umożliwia korzystanie z maksymalnie dwóch profili społecznościowych, ale możemy planować nielimitowaną ilość postów. Płatna wersja kosztuje 29$ miesięcznie.

Planoly – The Social Tool You’ll Want to Use Every Day

Jest to narzędzie, które świetnie się sprawdza do obsługi Instagrama, ale jest również przeznaczone dla platform takich jak TikTok, Pinterest, YouTube, Facebook czy Twitter (w zależności od wybranego pakietu). Skupmy się jednak na Instagramie, który jest dostępny w darmowej wersji. Z pomocą tego narzędzia możemy rozplanować nasz profil tak jak chcemy, aby wszystko wyglądało estetycznie i harmonijnie, ponieważ możemy przeciągać zdjęcia w celu sprawdzenia czy w danej formie będą pasować do feedu. W darmowej wersji aplikacja daje nam możliwość planowania postów, oraz śledzenia swoich wyników z miesiąca wstecz na jednym koncie (mamy do wyboru Instagram lub Pinterest lub TikTok). W tym pakiecie w przypadku Instagrama dodasz maksymalnie 30 postów w formie zdjęć w miesiącu. Planoly pozwala na dodawanie plików z urządzenia mobilnego, z komputera, ale też z dysku Google czy Dropbox. To co jest dużą zaletą Planoly, to fakt, że już darmowa wersja oferuje nam bardzo wiele opcji. Jeśli jednak chcemy korzystać z bardziej zaawansowanych funkcji takich jak np. możliwość publikacji posta na więcej niż jedną platformę, planowanie publikacji filmów i rolek, dostęp do Canvy lub do menagera hashtagów, możemy skorzystać z płatnych pakietów. Najtańszy, podstawowy pakiet to wydatek 13$ miesięcznie.

Later – Social media management made easy

Platforma została stworzona w celu obsługi Instagrama, ale można bez problemu używać jej do planowania innych mediów społecznościowych.Later, tak jak poprzednie narzędzia social media, pozwala zaplanować strategię publikacji treści. To narzędzie umożliwia nam planowanie postów i rolek z wyprzedzeniem, zarządzanie treściami, mamy dostęp do kalendarza publikacji oraz wizualnego planera, który poprzez możliwość przeciągania postów na wirtualnej planszy pozwala na zaplanowanie wyglądu i estetyki profilu. Dodatkowo, Later umożliwia zarządzanie hashtagami, możesz tworzyć zestawy hashtagów, które można łatwo dodać do swoich postów w celu zwiększenia widoczności i zasięgu. Darmowy plan pozwala na użytkowanie przez jedną osobę maksymalnie trzech kont społecznościowych i udostępnianie 5 postów w miesiącu na każdą platformę. Ciekawą opcją jest to, że w darmowej wersji możemy również dodać linkin.bio do naszego posta. Standardowo, możemy tworzyć kalendarz postów oraz mamy dostęp do analiz Instagrama z 3 miesięcy wstecz. Jeśli chcemy korzystać z bardziej zaawansowanych funkcji, możemy skorzystać z płatnych planów.

Planable – If you plan content in sheets or task managers, this is for you

Jest to kolejne narzędzie ułatwiające planowanie mediów społecznościowych. Funkcje proponowane przez Planable są zbliżone do tych, o których pisaliśmy wyżej. Standardowo, możemy rozplanować całokształt mediów społecznościowych. Używając darmowego pakietu nie mamy limitu jeśli chodzi o użytkowników i zakres funkcji, z których możemy korzystać, jednak maksymalna ilość postów jakie możemy stworzyć i zaplanować za pomocą Planable wynosi 50. Raz wykorzystane już się nie odnawia. Po wykorzystaniu 50 postów możemy przejść na wersję płatną w zależności od naszych potrzeb. Płatne pakiety zaczynają się od 11$ miesięcznie.

Nawet przy prowadzeniu jednego konta na Instagramie i Facebooku, planowanie postów jest zbawieniem, na które zasługujesz. To dzięki tym narzędziom tworzenie postów i planowanie mediów społecznościowych stanie się przyjemniejsze i mniej czasochłonne. Z każdego z nich można korzystać zarówno z komputera jak i smartfona dzięki aplikacjom mobilnym. Możesz monitorować, analizować oraz planować swoje profile social media. Za pomocą tych narzędzi zarządzanie treściami nie musi być chaotyczne, tylko odpowiednio zaplanowane i zorganizowane, co pomaga w osiąganiu lepszych wyników, zwiększa zaangażowanie odbiorców oraz pozytywnie wpływa na strategię social media.

Zawarte ceny są aktualne na dzień 26.06.2023r.