[AKTUALIZACJA ARTYKUŁU wrzesień 2022]

Zakładka „O nas” czy „O firmie” jest jedną z najczęściej odwiedzanych zakładek na stronach firmowych. Generuje ona spory ruch, co oznacza, że naprawdę warto zadbać o jej zawartość. Stanowi doskonałą wizytówkę dla nas pośród potencjalnych Klientów. Pozostaw dobre pierwsze wrażenie i zrób pierwszy krok ku nawiązaniu świetnych relacji z Klientem. W każdej firmie znajdzie się ukryty potencjał, by przedstawić ją jako zaskakującą i interesującą dla odbiorców. Niestety większość przedsiębiorców decyduje się na umieszczenie sztampowego tekstu pojawiającego się w obrębie 95% witryn internetowych. Jak zatem przekształcić, z zasady nudny tekst w ciekawą opowieść, która przykuje uwagę odbiorcy? Przekonaj się, że to nic trudnego. Poznaj tajniki pisania skutecznego i naprawdę interesującego opisu do zakładki „O nas”.

Zakładka „O nas” jako budowanie wizerunku firmy

Odpowiadając sobie na pytanie „jak napisać opis firmy?”, pamiętaj, że na dobry opis składa się kilka różnorodnych czynników, które wzajemnie ze sobą współgrają. To nie może być zwykły tekst o przedsiębiorstwie i pracownikach. Zarówno sama treść, jak i sposób jej przedstawienia na stronie muszą być dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Jak wskazują badania czytelnikowi wystarczy zaledwie 50 milisekund, by podjąć decyzję o przeczytaniu danej informacji bądź zaniechaniu tej czynności. Zakładka „o nas” nie musi być nudna i szablonowa, wystarczy zaledwie kilka działań, by stała się doskonałą wizytówką naszej działalności gospodarczej i miała znaczący wpływ na budowanie wizerunku firmy. Na samym początku przemyśl dokładnie, co potencjalny Klient mógłby chcieć przeczytać. Wybierz takie informacje oraz ich styl, które będą atrakcyjne i przykują jego uwagę na dłużej.

Przeczytaj podpowiedzi, jak wzbudzić zaufanie odbiorców do firmowej strony internetowej. Dbaj o wszystkie te elementy, aby w osiągnąć sukces i utrzymać go na długo.

Zaprezentuj misję firmy

Każda firma ma swoją misję oraz wizję. Warto, aby wybrzmiały one wyraźnie i dotarły do odbiorców. Dlatego też na stronie internetowej swojej firmy w zakładce „O nas” nie zapomnij umieścić odpowiednich treści, które wskazują właśnie na postawiony przez Ciebie cel dla prowadzonego biznesu. Wyjaśnij potencjalnym klientom, czego chcesz dokonać i w jaki sposób. Zaszczep w nich energię i wiarę w to, że mogą Ci zaufać. Pamiętaj w tym wszystkim o tym, aby nie rywalizować z konkurencją, a wyłącznie pokazywać swoją wyjątkowość. Opis misji firmy nie może być polem bitwy ani pustymi hasłami, a konkretnymi informacjami, jaki zachęcą Klientów do współpracy.

Traf do jeszcze szerszego grona odbiorców i zadbaj o odpowiednią widoczność swojej firmy, decydując się na kompleksowe usługi pozycjonowania strony www

Przedstaw swój zespół

Do jednej z najpopularniejszych technik podnoszących jakość zakładki „O nas” w ostatnim czasie należy przedstawianie zespołu specjalistów zajmujących się wykonywaniem zleconych danemu przedsiębiorstwu zadań. Taki zabieg pozwala odbiorcy/potencjalnemu klientowi dowiedzieć się, z kim będzie w przyszłości współpracował oraz jakie kompetencje posiada ta osoba. Krótkie opisy opatrzone najczęściej fotografią to dobry sposób na zbliżenie się do czytelnika i personalne podejście. Jest to szczególnie ważne w firmach świadczących usługi w obrębie całych państw bądź kontynentów. Istotny jest jednak fakt, aby zarówno opisy, jak i zdjęcia były odzwierciedleniem rzeczywistości. Nagminnym błędem w tym przypadku jest wykorzystywanie zdjęć z darmowych lub płatnych banków zdjęć, co w konsekwencji podważa wiarygodność przedsiębiorstwa.

zakładka

Opowiedz ciekawą historię

Bardzo ciekawą i skuteczną formą na tworzenie opisu zakładki „O nas” jest użycie tzw. storytellingu. To nic innego jak budowanie więzi z Klientem za sprawą opowiadanej historii. Taka technika marketingowa i sztuka świadomego budowania relacji pozwala w nietypowy sposób wpłynąć na emocje odbiorcy. Pobudź jego wyobraźnię opowieści o swojej firmie. Nie musisz tworzyć opisu, w którym w ogólnikowy, nieco suchy sposób napiszesz, że „Firma X powstała w roku Y. Założył ją Z”. Pokaż, co wpłynęło na to, że ona istnieje i kto przysłużył się do jej rozwoju. W tym wszystkim zawsze pamiętaj o wiarygodności. Twoja historia, choć powinna brzmieć interesująco, nadal musi być autentyczna.

Klient nasz pan – skup uwagę czytelnika

Tworzenie zakładki „O nas” często łączy się z mylnym przekonaniem, iż to właśnie o „naszą” działalność chodzi. Zaskakujący jest jednak fakt, że treść umieszczana w jej obrębie skupiać powinna się na odbiorcy i korzyściach, jakie może mu przynieść zakup oferowanych przez daną firmę produktów bądź usług. Umieszczenie „encyklopedycznego” opisu, podobnego do pojawiającego się na wielu innych stronach internetowych zniechęca do zgłębiania informacji o przedsiębiorstwie. Nie używaj zbyt trudnych określeń, a dostosuj język do potencjalnych odbiorców. Nawet jeśli oferowane produkty są „innowacyjne”, „najwyższej jakości”, a także „łączą klasykę z nowoczesnością” warto zastosować inne, rzadziej wykorzystywane sformułowania do ich przedstawienia.

Przede wszystkim należy unikać opisów szablonowych. Zabiegiem koniecznym jest wczucie się w rolę potencjalnego klienta. Poprzez opis firmy podejmujemy bowiem próbę odpowiedzi na jego pytania: „Co zyskam ufając tej firmie?” czy „Jakie korzyści płyną dla mnie z oferty firmy?”. Odwołuj się do pozytywnych skojarzeń i buduj więź z Klientem właśnie poprzez emocje. Wykorzystuj język korzyści i zdobądź dzięki niemu zaufanie swoich odbiorców.

Style wypowiedzi – traf do grupy docelowej

Kardynalnym błędem popełnianym podczas tworzenia opisów firmy, bez względu na wykorzystanie w praktyce powyższych zaleceń jest niedostosowanie stylu wypowiedzi do grupy odbiorców. Nadużywanie językowych ozdobników, szablonowych sformułowań oraz strony biernej to najczęstsze niedociągnięcia, z jakimi można się spotkać czytając zakładkę „O nas”. Aby tekst był ciekawy dla odbiorcy, przyciągnął jego uwagę i wzbudził zainteresowanie, należy stosować techniki sprzyjające przejrzystości i przyswajalności treści takie jak:

  • podział tekstu na akapity,
  • zastosowanie śródtytułów,
  • zastosowanie wyliczeń,
  • wybór ciekawego nagłówka,

Ponadto warto wiedzieć, że w zależności od grupy docelowej odbiorców należy zastosować odpowiednie sformułowania – nie zawsze bowiem „kwiecisty” język i górnolotne zwroty trafią w gusta czytelnika. Język powinien być nie tylko dostosowany do jego oczekiwań, ale i zrozumiały.

Przykładowo dla branży motoryzacyjnej, pomocy drogowej można pokusić się o bezpośredni przekaz i akcentować wypowiedź frazami charakterystycznymi dla tej konkretnej grupy odbiorców (klientami pomocy drogowej są osoby zmotoryzowane, więc określenie „Szerokości” na końcu wypowiedzi nawiązuje do branży i jego geneza wywodzi się z tego środowiska). Podobnie jest przy komunikacji w social mediach w branży wdrażania systemów informatycznych.

Pamiętaj, że na wizerunek firmy wpływają także media społecznościowe. Dowiedz się, jak promować swoje przedsiębiorstwo, wykorzystując do tego Facebooka. Przeczytaj jak reklamować się da darmo w Internecie.