Zastanawiasz się nad tym, czy możliwe jest, aby reklamować firmę czy oferowane przez nią produkty albo usługi, nie ponosząc przy tym żadnych kosztów? Facebook daje wiele możliwości wszystkim osobom, które zajmują się marketingiem – pozwala na tworzenie płatnych kampanii, ale także generowanie bezpłatnego ruchu organicznego. Skorzystaj ze sprawdzonych sposobów, aby promować się na Facebooku za darmo.

Zacznij od fanpage’a

Niezależnie od tego, czym się zajmujemy, co chcemy reklamować i jakie mamy pomysły na promocję swojego biznesu, pierwszym kluczowym krokiem jest zadbanie o jego fanpage. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, jak ważną rolę odgrywa, dlatego zadbaj o to, aby przyciągał uwagę odbiorców i zachęcał ich do korzystania z tego, co mamy do zaoferowania. W jaki sposób osiągnąć sukces i dbać o profil firmy na Facebooku? Zawsze pamiętaj o tym, aby stawiać najwyższą jakość publikowanych treści. Dotyczy to zarówno tekstów, jak i grafik.

Dbaj o poprawność językową, estetykę tego, co znajduje się na profilu, ale też na wartość merytoryczną, jaką niosą materiały. Prowadzisz bloga firmowego? Udostępniaj na swoim fanpage’u także artykuły, które tam się znajdują. Zachęcisz tym samym do interakcji, a także wykażesz się eksperckim podejściem w danej dziedzinie. Nie zapominaj w tym także o regularności. To niezwykle ważne, aby ustalić sobie harmonogram działania – wstawiać posty w konkretne dni czy z określonym natężeniem w ciągu tygodnia. Dzięki temu pokażesz odbiorcom, że działasz, wykażesz się profesjonalizmem i w prosty sposób zachęcisz do korzystania ze swoich usług i realizację poniższych punktów. Kompleksowo prowadzony fanpage na Facebooku pomoże w zdobyciu zaufania dla Twojego biznesu.

Zapraszaj do polubienia strony

Wszystkie osoby, które założyły fanpage dla marki, doskonale znają ten nieco niepokojący stan, kiedy pojawia się pusta strona z brakiem osób lubiących bądź obserwujących profil. Budowanie społeczności wymaga nieco czasu oraz zaangażowania. Na samym początku jest to niezwykle trudne, ponieważ najczęściej nie posiadamy zbyt wiele contentu, jaki mógłby przykuć uwagi. To samo w przypadku nowopowstałych firm, które nie posiadają jeszcze odpowiedniej renomy w sieci.

Zacznij więc od wysyłania zaproszenia do polubienia strony swoim znajomym, zaangażuj do tego także swoich współpracowników. Nie wahaj się, zapraszając także osoby obce. W jaki sposób? Jeśli zobaczysz, że nieznajomi ludzie zareagowali na jakiś materiał, wyślij im zaproszenie do polubienia fanpage’a.

Potrzebujesz w szybki i efektywny sposób rozszerzyć grono, które obserwuje Twój fanpage? Jeśli nie masz czasu na prowadzenie kompleksowych działań organicznych, skorzystaj z możliwości, jaką są kampanie reklamowe Facebook Ads. Dzięki nim nie tylko możesz wpłynąć na wzrost świadomości marki, ale także wpłynąć na dokonane konwersje.

Postaw na networking

Pamiętaj, że nie każdy jest dla Ciebie konkurencją, nad którą trzeba się wybić. Utrzymuj dobre relacje z innymi przedsiębiorstwami, pokazując się z jak najbardziej przyjacielskiej i otwartej strony. Miej na uwadze szczególnie te firmy, które zajmują się inną branżą, ale są w jakiś sposób z Tobą powiązane. Prowadzisz własną pracownię florystyczną? Może uda się nawiązać relację biznesową z popularną w mieście restauracją, która organizuje wesela i chciałaby wypromować na swoim fanpage’u albo stronie Twój profil?

Oczywiście w zamian możesz odwdzięczyć się tym samym. Taka nienachalna wzajemna reklama pozwala dotrzeć do nowych odbiorców. Tak naprawdę networking jest możliwy w każdej dziedzinie, więc warto z niego korzystać. To także ułatwia nawiązywanie kontaktów międzynarodowych i promocję firm za granicą.

pomysły na promowanie firmy na facebooku za darmo

Wykorzystuj grupy na Facebooku

Pewnie doskonale wiesz, że Facebook jest prawdziwą kopalnią możliwości oraz źródłem różnorodnych informacji. Znajdziesz na nim mnóstwo różnorodnych grup – zarówno z ogłoszeniami, jak i tych, które gromadzą ekspertów, pasjonatów czy amatorów poszukujących porad. Wykorzystaj je jako sposób na pokazanie swojej firmy. Pamiętaj o podstawowej zasadzie – nie może być to nachalna reklama.

Zainteresuj odbiorców czymś, co będzie dla nich atrakcyjne i będzie niosło jakąś wartość. Możesz także włączać się w dyskusje, wykorzystując profil firmowy. Pokażesz się dzięki temu jako ekspert w jakiejś dziedzinie. Jeśli już zbudujesz odpowiednio dużą społeczność, możesz stworzyć własną grupę, która będzie zachęcała do interakcji i pomagała w tworzeniu więzi z odbiorcami.

Taguj swoje posty

Korzystasz z Instagrama? Jeśli tak, to z pewnością wiesz, jak popularne są tam tagi. Praktycznie pod każdym postem znajdziesz szereg różnorodnych haseł, które rozpoczynają się od znaku kratki – #. To samo warto stosować w przypadku Facebooka, ograniczając się do kilku podstawowych i popularnych, jakie mogą pomóc w zwiększeniu ruchu na stronie. Hasztagi powinny konkretnie odnosić się do naszej usługi czy produktu – np. #stylizacjaslubna, #samochodrodzinny, #kuchniapolska. Tworzą one siatkę odniesień i umożliwiają to, że jedna osoba trafi od strony A poprzez konkretny tag, aż do naszego fanpage’a.

Dbaj o wchodzenie w interakcję

Po założeniu fanpage’a na Facebooku najczęściej bardzo wąskie grono osób wie, o jego istnieniu. Im więcej kanałów, na których pojawia się nasze konto, tym więcej. Warto dbać o odpowiednią komunikację ze społecznością Facebooka i potencjalnymi przyszłymi klientami. Wykorzystuj swój fanpage i odpowiadaj regularnie na wiadomości, które są wysyłane, a także na komentarze, jakie pojawiają się pod publikowanymi przez Ciebie postami.

Co powiesz także na wchodzenie w dyskusję z innymi firmami na ich stronach? To także świetny sposób na darmową reklamę oraz pokazanie się szerszemu gronu odbiorców. Skup się wokół branży, jaka jest dla Ciebie bliska, aby zdobyć uznanie wśród swojej grupy docelowej. Poznaj więcej wskazówek, jak prowadzić profil na Facebooku i zbudować pozytywny wizerunek swojej marki.


Wróć do bloga