Pozycjonowanie strony internetowej w Google to proces rozbudowany, wymagający opracowania strategii, przeanalizowania konkurencji, ustalenia budżetu i przede wszystkim posiadania dużego doświadczenia w prowadzeniu kampanii SEO. Przedstawiciele wyszukiwarki co jakiś czas informują nas, że o pozycji w wynikach wyszukiwania decyduje blisko 200 czynników, a więc wymagana jest szeroka wiedza na temat działania algorytmów i stosowania metod zdobywania linków do domeny. Są jednak pewne zadania, które jako właściciel domeny możesz wykonać bez wiedzy i doświadczenia w pozycjonowaniu stron. Są to między innymi działania copywriterskie, budowanie atrakcyjnego portfela domen generycznych, aktywność na portalach społecznościowych czy akcje z zakresu Content Marketingu. Wszystkie te działania mogą wspierać wzrost ruchu na Twoją stronę również z wyników organicznych Google.
Współpracuj w zakresie tworzenia tekstów
Copywriting SEO to specjalistyczna usługa wymagająca umiejętności sprawnego pisania unikalnych tekstów na potrzeby pozycjonowania stron z wykorzystaniem odpowiednich słów w treści. Właściciel strony może jednak na własną rękę podjąć się tego zadania po wcześniejszej konsultacji z pozycjonerem. W większości przypadków takie rozwiązanie jest nawet lepsze, bo żaden copywriter nie posiada takiej wiedzy eksperckiej jak właściciel konkretnej domeny. Redagowanie artykułów branżowych mających dużą wartość merytoryczną z całą pewnością się zwróci. Takie treści są chętniej czytane niż tematy powielane dziesiątki razy. Skuteczne SEO wymaga dziś już nie tylko unikalnych tekstów, ale i takich, które zaciekawią użytkownika.
W przypadku, gdy uznasz, że Twoje zdolności w zakresie pisania tekstów nie są najwyższych lotów nie powinieneś rezygnować z udziału w rozbudowie własnego Contentu. Z całą pewnością agencja SEO na podstawie materiałów, które wyślesz stworzy lepsze teksty aniżeli bez Twojej pomocy. Przydatne mogą być nadesłane zdjęcia oraz schemat tekstu wypunktowany od myślnika. Dobry copywriter SEO na tej podstawie stworzy wartościowy tekst, który będzie sprowadzał użytkowników na Twoją stronę.
Źródło grafiki: contendercontent.com
Zdobywaj wartościowe domeny generyczne
Poza domeną powiązaną z nazwą Twojej firmy lub marki, w swoim portfelu domen dobrze jest mieć jak największą liczbę adresów związanych z oferowanymi produktami lub usługami. Domeny generyczne to takie, które mają w swoim adresie ważne słowo kluczowe często wyszukiwane w wyszukiwarce Google. Przykładowo hotel w miejscowości nadmorskiej, niech to będzie Ustka, poza zainwestowaniem w domenę powiązaną z nazwą firmy powinien zainteresować się również takimi adresami jak hotel-ustka.pl, noclegiustka.pl czy pokojeustka.pl. Tego typu domeny są wartościowe, ponieważ poprzez swoje atrakcyjne nazewnictwo jest duża szansa, że będą wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania na często wyszukiwane frazy. Jest również szansa, że użytkownicy w sposób całkiem intuicyjny wpiszą bezpośrednio taki adres i przejdą na naszą stronę.
Poza tym tego typu domeny są bardzo dobrymi adresami do tworzenia zaplecza dedykowanego, wspierającego domenę główną. Oczywiście bardzo często domeny te będą zajęte. Nie jest to jednak powód do załamywania rąk. W tej branży podobnie jak w wielu innych też istnieje rynek wtórny, a profesjonalni brokerzy domenowi mogą pomóc w kupieniu ważnej z punktu widzenia Twojego biznesu nazwy. Rozbudowa swojego portfela domen to również wychodzenie o krok do przodu przed konkurencje, która nie będzie mogła zdobyć najbardziej wartościowych adresów. A pamiętajmy, że w świecie wirtualnym adres internetowy ma taką wartość jak w świecie realnym adres siedziby firmy. Te, które są w centrum miasta zawsze przyciągają całkiem naturalnie większą ilość potencjalnych klientów.
Bądź aktywny w social media
Promocja własnej firmy na portalach społecznościowych przynosi wiele korzyści. Nie tylko prezentujemy szerokiej grupie odbiorców swoją ofertę i nawiązujemy relacje, ale wspieramy też wszelkie działania SEO. Mimo, że większość portali pozwala na zdobycie linków z atrybutem nofollow, czyli nie przekazujących wartości pozycjonerskiej, to samo różnicowanie profilu linków ma pozytywny wpływ na pozycje poszczególnych fraz w wyszukiwarce. Google dzięki tego typu linkom dostaje sygnał, że domena nie ma na celu tylko i wyłącznie ingerować w wyniki wyszukiwania, ale zawartość danej strony WWW jest też promowana w celach wizerunkowych.
Obecność w mediach społecznościowych daje również szansę na zdobycie dużego ruchu, co nie jest bez znaczenia. Strony, które są chętnie odwiedzane, na których użytkownicy spędzają dużą ilość czasu i które są dla nich wartościowe mogą być atrakcyjne dla wyszukiwarki i dzięki temu będą lepiej się pozycjonować. Portale społecznościowe dają możliwość skierowania konkretnego przekazu do ztargetowanej grupy odbiorców, dzięki czemu jest duża szansa, że współczynnik odrzuceń będzie niski. Oczywiście warunkiem jest atrakcyjna treść na stronie internetowej, która przyciągnie uwagę użytkowników. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, przeczytaj artykuł „Jak prowadzić profil na Facebooku?”.
Pozycjonowanie stron a Content Marketing
Dobrze zaplanowana strategia Content Marketingowa przynosi firmie realne korzyści. Są to między innymi wzrost rozpoznawalności marki, prezentowanie siebie jako eksperta branżowego, wzrost zaufania do firmy oraz zdecydowanie większy ruch na stronie WWW. Nie bez znaczenia jest również pozytywny wpływ na pozycjonowanie stron. Firmy, które decydują się na działania z zakresu CM mogą liczyć na lepsze pozycje w Google. Prowadzenie bloga, który jest dostarczaniem unikalnej treści na stronę, publikowanie artykułów sponsorowanych na popularnych portalach, które pozwalają na zdobycie wartościowego linka do strony czy publikacja case study, która zawsze na dłuższą chwile zatrzymuje użytkownika na stronie – to wszystko ma pozytywny wpływ na SEO.
Strategie Content Marketingowe powinny być wdrażane równolegle do działań SEO, jednak warto pamiętać o tym, aby obie te metody były ze sobą skorelowane. Spójny przekaz marketingowy oraz umiejętne wykorzystanie możliwości obu metod to dziś klucz do sukcesu. Więcej wskazówek, jak budować strategię Content Marketingu znajdziesz tutaj.
Źródło grafiki: climbersoft.com