DARMOWY PORADNIK

Szukasz porad, jak promować Twoją Firmę w Internecie? Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów w sieci?

Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik:

10 rzeczy, które musisz wiedzieć o linkach sponsorowanych AdWords

Zapisz się na nasz newsletter, a otrzymasz praktyczny e-book za darmo!

Subskrybując nasz newsletter, co miesiąc otrzymasz przydatne wskazówki, jak skutecznie rozwijać biznes w sieci.
Nie, dziękuję.
+48 52 522 21 67

    Wizytówki firmy w Internecie

    • 142015 /
    • Piotr Synakiewicz

    Trudno nie zgodzić się z opinią, że najważniejszą wizytówką każdej firmy w Internecie jest jej strona WWW posiadająca swój unikalny adres w postaci domeny. Stworzenie jej  to naturalnie pierwszy krok każdej, nowej marki na długiej drodze działań promocyjnych. Warto jednak mieć świadomość, że poza firmową stroną internetową istnieją również inne sposoby na zaprezentowanie swojej oferty. Są to między innymi wizytówki w popularnych bazach firm, serwisach społecznościowych czy różnego rodzaju katalogach. Obecność w nich może zwiększyć Twoje szanse na znalezienie nowych klientów, a klientom poszukujących firmy takiej jak Twoja za ich pośrednictwem znacznie ułatwić kontakt. Warto jednak pamiętać o spójności przekazu marketingowego. Wszelkie informacje podawane w nowo zakładanych wizytówkach powinny oczywiście posiadać unikalną treść (zawsze trzeba pamiętać o tej podstawowej zasadzie tworzenia treści!), ale muszą też posiadać wspólny trzon i nawiązywać do informacji zawartych na stronie WWW.

    Jak znaleźć firmę w Internecie?

    Rozpoczynając rozważania na temat, gdzie warto założyć wizytówkę firmy, warto spojrzeć na problem od strony klienta. Należy zadać sobie pytanie, przed jakim staje potencjalny klient: Jak mam znaleźć firmę, której szukam? Część z użytkowników skieruje się bezpośrednio do najpopularniejszej wyszukiwarki, czyli Google. Jednak nie wszyscy skorzystają z tego rozwiązania. Niektórzy wolą inne sposoby na szybki kontakt i porównanie ofert różnych firm. Jednym z nich może być inny produkt Google - o konfiguracji wizytówki widocznej w Mapach Google pisaliśmy już wcześniej w artykule „Moja Firma w Google”. Dzisiaj zajmiemy się innymi serwisami lokalizacyjnymi, bazami firm i katalogami. Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze z nich.

    Serwisy lokalizacyjne

    Logo serwisu lokalizacyjnego ZUMI

    Zumi.pl to serwis lokalizacyjny docierający do 6 milionów użytkowników Internetu. Pozwala dotrzeć z ofertą do ludzi znajdujących się w pobliżu prezentowanej firmy. Wpis do katalogu jest bezpłatny, a w bazie znajduje się ponad milion firm. Tworząc tego typu wizytówkę możemy stworzyć dokładny opis firmy z ofertą, podać dane kontaktowe, dodać mapę lokalizacyjną, zaprezentować swoje logo czy choćby galerię zdjęć. Serwis ma charakter biznesowy, a więc użytkownicy odwiedzający zumi.pl mają na celu skorzystanie z usług poszukiwanej firmy. Zaletą jest opcja „zlokalizuj mnie”, co umożliwia serwisowi podanie jeszcze bardziej dokładnych danych.

    logo serwisu Panorama Firm

    Panoramafirm.pl - z tej wyszukiwarki co miesiąc korzysta 5 milionów użytkowników, a w bazie znajduje się ponad 2 miliony firm. Serwis pełni rolę wsparcia dla lokalnych przedsiębiorców. W wizytówce można umieścić standardowe dane, jak na przykład opis oferty, galerię multimediów, godziny otwarcia, osoby kontaktowe czy możliwe formy płatności. Zaletą tego serwisu jest możliwość wyznaczenia trasy pod adres siedziby firm, dzięki czemu potencjalny klient łatwiej trafi we wskazane miejsce. Nie bez znaczenia są również opinie o danej firmie, o które w Panoramie Firm warto zadbać.

    Firmy.net - serwis o zasięgu 3,5 miliona użytkowników miesięcznie pozwala na stworzenie darmowej prezentacji własnej firmy. Portal automatycznie lokalizuje położenie użytkownika i domyślnie prezentuje oferty firmy z jego miasta i okolic. Warto jednak uważnie przeczytać regulamin. Założenie darmowej wizytówki nie oznacza, że po roku nie trzeba będzie opłacić faktury za przedłużenie abonamentu. Dlatego lepiej podchodzić do tego serwisu z pewną ostrożnością.

    Bazy firm

    Odi.pl - katalogfirm istniejący od 2002 roku. Charakteryzuje się przejrzystością, zarówno jeśli chodzi o wyszukiwanie firm, jak i promowanie własnej wizytówki. Założenie wizytówki jest bezpłatne, ale po roku trzeba się liczyć z kontaktem przedstawiciela odi.pl z propozycją przedłużenia abonamentu. Profil posiada intuicyjny panel i daje możliwość weryfikacji jego skuteczności za pomocą statystyk.

    Baza-firm.com.pl – katalog dzięki wyszukiwarce „business navigator” umożliwia wyszukiwanie firm z 550 branż. Z serwisu korzysta miesięcznie ponad 600 tysięcy użytkowników. Założenie wizytówki w bazie jest darmowe na okres 12 miesięcy. Po roku prawa do wizytówki przechodzą na katalog i spółka może zaoferować przedłużenie współpracy na swoich warunkach.

    Kbf.pl – katalog zawiera bazę firm, instytucji i urzędów posegregowanych według branż, województw oraz miast. Bezpłatne założenie wizytówki umożliwia dodanie podstawowych danych firmy, takich jak podstawowe dane teleadresowe oraz logo. Za wpis indywidualny zawierający specjalnie przygotowany baner reklamowy zapłacić trzeba 49,99zł netto rocznie.

    Katalogi stron

    Wizytówkę swojej firmy można założyć również w specjalnych katalogach stron. Tutaj warunkiem jest jednak posiadanie własnej witryny WWW. Poza zdobywaniem klientów bezpośrednio z tego typu serwisów można dzięki nim podnieść pozycje w wyszukiwarce Google. Warto jednak wyselekcjonować kilkadziesiąt najlepszych katalogów i dodać wpis tylko do nich. Katalogi o niskich parametrach zaufania mogą bardziej zaszkodzić niż pomóc.

    Przykładowe katalogi stron:

    Gwiazdor.pl – zgłoszenie kosztuje 11,07 zł brutto

    Webtree.com.pl – zgłoszenie wpisu firmowego kosztuje 24,60 zł brutto

    Skocz.com – zgłoszenie strony kosztuje 2,46 zł brutto

    Katalog.gazeta.pl – zgłoszenie strony kosztuje 7,38 zł brutto.

    Video wizytówki

    logo YouTubeDoskonałym pomysłem na stworzenie unikalnej wizytówki jest nagranie filmu reklamowego o swojej firmie i publikacja w serwisach umożliwiających wstawienie filmu. Na Youtube coraz częściej spotkać można ciekawe prezentacje multimedialne. Firmy nakręcają krótkie spoty reklamowe w celu przedstawienia historii i misji firmy, opisu produktu, zaprezentowania własnej siedziby czy reportażu z eventu, w którym brały udział.

    Zalety Video wizytówki:

    - zwiększenie wiarygodności firmy w oczach klientów,

    - atrakcyjna, chętnie oglądana forma,

    - zaprezentowanie wielu aspektów w zaledwie kilka minut,

    - możliwość skutecznej promocji za pomocą reklamy na Youtube (zobacz więcej tutaj).

    Podsumowanie

    Obecność w przedstawionych powyżej serwisach może przynieść korzyść w postaci dodatkowych klientów. W zdecydowanej większości przypadków ta forma promocji powinna być jednak tylko dodatkiem dla najbardziej popularnych usług internetowych, jakimi obecnie są pozycjonowanie stron i reklama AdWords w Google. Warto zauważyć, że w przypadku wizytówek zakładanych na zewnętrznych serwisach najwięcej korzyści można osiągnąć w przypadku mniej popularnych branż. Wynika to z faktu, że w tego typu usługach jest realna szansa na obecność wizytówki na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. W tej sytuacji klienci poza bezpośrednimi odwiedzinami serwisu, na którym mamy wizytówkę wchodzą też na nią z Google. W przypadku konkurencyjnych branż i dużych miast jest już o to zdecydowanie trudniej.

    0 Komentarzy