W poprzednim tygodniu przedstawiliśmy szczegółowe możliwości targetowania reklam w największej polskiej sieci reklamowej AdKontekst (zobacz Reklamy AdKontekst – część 1.). Jednak dotarcie do sprecyzowanej grupy odbiorców nie daje jeszcze gwarancji sukcesu. Kluczem jest odpowiednio przedstawiony, atrakcyjny przekaz reklamowy. Dzisiaj zatem pora zaprezentować poszczególne formaty reklamowe AdKontekst. Poniżej zamieszczamy opisy dostępnych w sieci AdKontekst typów reklam tekstowych, graficznych oraz mieszanych.

Adkontekst Text

Reklama tekstowa emitowana na serwisach partnerskich sieci Adkontekst w wynikach wyszukiwania, boksach reklamowych oraz intertekście. Wymaga zastosowania treści oraz słów kluczowych.

Reklamy tekstowe Adkontekst

Adkontekst Exclusive

Reklama graficzno-tekstowa emitowana na stronach partnerskich sieci Adkontekst wyświetlana w boksach reklamowych (jedna reklama w placemencie) oraz intertekście. Wymaga zastosowania treści, słów kluczowych i grafiki w jednym z czterech dopuszczalnych rozmiarów.

Reklama Adkontekst exclusive

Adkontekst Image

Reklama graficzno-tekstowa emitowana na stronach partnerskich sieci Adkontekst wyświetlana w boksach reklamowych (kilka reklam różnych reklamodawców w placemencie) oraz intertekście. Wymaga zastosowania treści, słów kluczowych i grafiki w określonym rozmiarze.

Reklamy Adkontekst Image

Adkontekst Banner

Reklama graficzna emitowana na stronach partnerskich sieci Adkontekst wyświetlana w boksach reklamowych (jedna grafika w placemencie) oraz w przypadku rozmiaru 350×250 także w intertekście). Wymaga zastosowania słów kluczowych, grafiki oraz adresu URL.

Adkontekst, cz. 2 adkontekst banner

Adkontekst Intertext

Reklama tekstowa emitowana po słowach kluczowych wyróżnionych w treści strony. Prezentacja ma miejsce po najechaniu przez użytkownika na słowo kluczowe. Wymaga zastosowania tekstu oraz słów kluczowych.

Reklama banerowa AdKontekst

Adkontekst Intertext Exclusive

Reklama graficzno-tekstowa emitowana po słowach kluczowych wyróżnionych w treści strony. Prezentacja wzbogacona o grafikę ma miejsce po najechaniu przez użytkownika na słowo kluczowe. Wymaga zastosowania tekstu, słów kluczowych oraz grafiki.

Reklamy Adkontekst Intertext Exclusive

Adkontekst Intertext Image

Reklama graficzno-tekstowa emitowana po słowach kluczowych wyróżnionych w treści strony. Prezentacja z małą grafiką ma miejsce po najechaniu przez użytkownika na słowo kluczowe. Wymaga zastosowania tekstu, słów kluczowych oraz grafiki.

Reklamy Adkontekst Intertekst Image

Adkontekst Flash

Dynamiczna reklama graficzna emitowana po słowach kluczowych wyróżnionych w treści strony. Prezentacja grafiki w formacie swf ma miejsce po najechaniu przez użytkownika na słowo kluczowe. Wymaga zastosowania adresu URL, słów kluczowych, pliku swf oraz grafiki zastępczej, emitowanej w przypadku, gdy dana przeglądarka nie obsługuje plików Flash. Wymogiem technicznym jest posiadanie przez reklamę warstwy z przyciskiem (button), pozwalającym na wykonanie określonej akcji.

Reklamy Adkontekst w formacie Flash

Adkontekst Flash Large

Dynamiczna reklama graficzna emitowana po słowach kluczowych wyróżnionych w treści strony. Prezentacja grafiki w formacie swf ma miejsce po najechaniu przez użytkownika na słowo kluczowe. Do dyspozycji jest powierzchnia o wymiarach 550×350 pikseli. Wymaga zastosowania słów kluczowych oraz grafiki swf. Podobnie jak w przypadku Adkontekst Flash musi posiadać warstwę z przyciskiem (button), pozwalającym na wykonanie określonej akcji.

Reklamy AdKontekst Large w formacie Flash

Planowanie budżetu kampanii

Planując kampanię z uwzględnieniem różnych form reklamowych warto odpowiednio oszacować wielkość miesięcznego budżetu, biorąc pod uwagę przede wszystkim ceny kliknięć. Koszty pojedynczego przekierowania do promowanej strony internetowej wahają się bowiem od 0,15 zł w przypadku reklam Adkontekst Text czy Adkontekst Image, aż do 2,50 zł za kliknięcie w reklamę Adkontekst Flash Large. Warto pamiętać również, że w przypadku dysponowania większym budżetem, reklamodawca może otrzymać tzw. punkty dodatkowe do wykorzystania na kampanię. Im większy budżet tym więcej darmowych punktów otrzymuje. Przykładowo przy budżecie w granicach od 1000,00 zł do 2499,00 zł reklamodawca otrzymuje dodatkowe punkty w wysokości 5% wpłaconej kwoty, natomiast przy budżecie wynoszącym powyżej 50000,00 zł – dodatkowa premia to aż 35% kwoty początkowej.

Reklamy AdKontekst dają duże możliwości pozyskiwania klientów. Ich głównymi zaletami są wspomniane kategorie szczegółowego kierowania reklam z na grupę docelową oraz powyższe formaty reklam. Ogromny zasięg sieci reklamowej oraz jej kontekstowo-behawioralny charakter i niskie koszty kliknięcia dodatkowo zachęcają do skorzystania z tej formy zdobywania ruchu.