Walentynki to świetny czas na pozyskanie dużej liczby klientów. Szczególnie dla restauracji, kawiarni i sklepów oferujących biżuterię, bieliznę, słodycze czy inne popularne upominki, którymi obdarowują się zakochani. Kampania marketingu internetowego pozwoli dotrzeć do osób, które szukają prezentów dla swojej drugiej połówki. Ważne jest zatem odpowiednie przemyślenie strategii promocji online. Poniżej przedstawiamy najważniejsze kroki, o których trzeba pamiętać tworząc plan promocji na Walentynki.
Dobranie odpowiednich produktów i dopasowanie przekazu reklamowego do danego typu odbiorcy to podstawa. Warto skupić się na odpowiednim targetowaniu i stworzyć treści reklam, które przekonają daną osobę do kliknięcia w reklamę. Bardzo ważną kwestią jest więc stworzenie osobnych kreacji reklamowych dla kobiet i mężczyzn. Inny przekaz należy kierować do osób będących w związku (można tylko na nich skupić kampanię), ale warto też pamiętać o singlach (do nich należy zwrócić się z całkowicie innymi komunikatami).
Skuteczna promocja objąć powinna zróżnicowane kanały dotarcia do klientów. Zaleca się zastosowanie kilku metod promocji równocześnie, by zyskać maksymalny zasięg. Kiedy już wiemy którędy chcemy pozyskać odbiorców, trzeba pomyśleć nad spójną kreacją graficzną. Zarówno reklamy, jak i banery promocyjne na stronie powinny być ze sobą powiązane – zawierać te same motywy i hasła. By zachęcić klientów do skorzystania z usługi, już gdy znajdą się na stronie warto ułatwić im nawigację i stworzyć osobne zakładki, gdzie znajdą ofertę walentynkową.
Do Dnia Zakochanych pozostało niewiele czasu, dlatego wdrażajcie w życie kampanie promocyjne, by dotrzeć do klientów, którzy jeszcze nie kupili prezentów czy nie zarezerwowali stolika na romantyczną kolację.