Nie daj się wyprzedzić w wyścigu zbrojeń, jaki obserwujemy na rynku marketingowym. Firmy prześcigają się w otwieraniu nowych dróg dotarcia do klienta, a sam Google, czy Facebook co chwilę dają nowe narzędzia i możliwości do bardziej skutecznego promowania się w internecie.
- Bądź na bieżąco z nowościami i bądź o krok przed rywalami.
Bez znaczenia jest to czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z rozwijaniem marketingu internetowego w swojej firmie, czy tez jesteś już starym wyjadaczem, który wie co Google zrobi, zanim ten sam o tym pomyśli. I tak najważniejszy dla Twojej firmy jest BRANDING.
- W końcu kogo wybierają klienci? Firmy które wydają się w ich odczuciu kompetentne i wzbudziły ich zaufanie.
I wszystko super, prowadzisz firmę i klienci są zadowoleni z Twoich usług, jednakże w dobie obecnej cyfryzacji, jeżeli chcesz zyskać nowych klientów, musisz popracować nad własną stroną internetową. Około 20 milionów osób w Polsce korzysta z internetu, to ogromna baza potencjalnych Twoich klientów, po których wystarczy tylko sięgnąć.
Zrobienie strony internetowej przez specjalistyczną firmę, to wciąż jeden z najtańszych form reklamy, a sama strona otwiera przed Tobą wiele drzwi do świata wyższej konwersji. Jak to działa? Zupełnie jak układ naczyń połączonych. Użytkownik znajduje Twoją stronę i zaciekawiony ofertą zaczyna wyrabiać w głowie opinię o Twojej firmie. Jeżeli strona jest zrobiona profesjonalnie, a materiały na niej są merytoryczne to jest wysoka szansa, że taki użytkownik oceni Twoją firmę wysoko i w końcu zdecyduje się na skorzystanie z Twoich usług. To się nazywa budowanie więzi z potencjalnym klientem. Tym jest właśnie BRANDING.
Źródło: youcanbefound.com
- Użytkownik opuścił stronę i nic nie kupił? To jeszcze nie koniec!
Dzięki wizycie użytkownika na stronie posiadamy wgląd do jego pliku Cookies, dzięki któremu jesteśmy w stanie określić kim dokładnie jest ta osoba, określić precyzyjnie jego zachowanie w sieci, a także przede wszystkim wykorzystać te dane, aby móc spersonalizować działania wobec tego konkretnego użytkownika.
Co za tym idzie, jesteśmy w stanie przypomnieć użytkownikowi, za sprawą remarketingu, o tym iż przeglądał on wcześniej ofertę Twojej firmy i wyświetlić mu reklamę. Lepiej, jesteśmy w stanie sprawić iż Twoja reklama pojawi się mu na ekranie, kiedy będzie wyszukiwał ofert Twoich konkurentów. Kto wtedy będzie na lepszej pozycji? Konkurencji (których dopiero co użytkownik poznaje), czy Twoja firmą (którą to już użytkownik miał okazję poznać i wyrobić sobie opinię o niej)? Dlatego tak ważne jest budowanie świadomość marki – branding. Dzięki niej klient nie tylko rozpoznaje Twoją markę, ale także wiąże z nią konkretne odczucia.
„Jak zjeść ciastko i mieć ciastko? Cookies w remarketingu”
Źródło: youcanbefound.com
Taka reklama remarketingowa jest z powodzeniem stosowana nie tylko przy wyszukiwaniach Google, ale także swoim zasięgiem obejmuje m.in. Facebooka, Youtube oraz wiele, wiele innych serwisów. Praktycznie remarketingu nie ograniczają żadne limity. Działania docierają na wszystkie przestrzenie reklamowe!
Morze możliwości, a to tylko za sprawą remarketingu. Jeżeli chcesz rozwinąć żagle i wypłynąć na pełne morze, aby złapać klientów, to remarketing jest jednym z najlepszych narzędzi do zwiększenia konwersji na Twojej stronie, a tym samym do polepszenia wyników finansowych. Musisz jednak pamiętać, że nawet najlepsza reklama nie przyniesie rezultatu jeżeli nie zadbasz o branding – to odpowiedź marki na potrzeby klientów, która dzięki idealnemu dopasowaniu pozwala na stworzenie więzi klienta z marką.