+48 797 297 063

    A gdyby skupić się na jednym, dwóch czynnikach optymalizacji SEO? Jakie będą efekty optymalizacji?

    Tworząc stronę www warto zadbać o optymalizację SEO już na tak wczesnym etapie. Czy jednak życie jest tak kolorowe jak nam się wydaje? Wystarczy zoptymalizować stronę i od razu osiągniemy wysokie pozycje w top 10 na frazy lokalne? Jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.

    W tym artykule opowiem o moich przemyśleniach po analizie top 10 na frazę lokalną, gdzie bardzo wyraźnie widać, że jeden czynnik optymalizacji strony jest zdecydowanie kluczowy.

    Przeanalizowałem wyszukiwania na rynku bydgoskim pod kątem wyświetlania się stron na frazę + miast =  „pomoc drogowa Bydgoszcz”. Fraza ta jest jedną z najmocniejszych z branży i wg Planera Słów Kluczowych Google Ads jej średnia miesięczna liczba wyszukiwań to 480.

    Dla przykładu reszta słów branżowych wygląda następująco:

    Słowo KluczoweŚrednia miesięczna liczba wyszukiwań
    Holowanie Bydgoszcz70
    Pomoc drogowa Bydgoszcz 2430
    Laweta Bydgoszcz cennik20
    Autoholowanie Bydgoszcz30

     

    Oczywiście ilość wyszukiwań dla frazy „pomoc drogowa” z ustawioną geolokalizacją na Bydgoszcz wynosi 22 220, co jest ogromną liczbą, lecz ¾ pierwszej strony wyników wyszukiwania to ogłoszenia i katalogi stron, co nie daje zbyt dużych prognoz na oczekiwany wynik, pod postacią telefonów od potencjalnych klientów.

    Wracając do analizy. W SERP na pierwszej stronie  pojawiły się:

    • 2 reklamy Google Ads
    • Mapka Google Moja Firma (3 wpisy)
    • a także 2 wyniki wyszukiwań do jednej strony na Facebooku (jeden wynik prowadzi do wersji polskiej, drugi do angielskiej, lecz nadal jest to jeden i ten sam fanpage).

    Ciekawy wniosek, dobrze zoptymalizowany fanpage może zająć dwa razy więcej miejsca niż strona domowa i to bez uruchomienia kampanii płatnej w Google Ads.

    Jeżeli teraz głośno zapytam – jaki jest najważniejszy czynnik mający wpływ na wysokość strony w wynikach wyszukiwania, oprócz nasączenia tekstów słowami kluczowymi, to jestem pewien, że większość odpowie szybkość wczytywania się strony.

    I z tym się zgodzę, tyle – jeżeli masz zoptymalizowaną stronę pod szybkość wczytywania oraz na stronie masz teksy z użytą rodziną słów kluczowych, parę dobrych backlinków, to można odnieść wrażenie, że nie musisz już nic więcej robić. Tak po prostu, recepta na sukces wydaje się tak prosta. Czy aby na pewno?

    Dla przypomnienia, w SEO, w procesie optymalizacji strony ważne jest m.in. wartość merytoryczna tekstów z użytymi słowami kluczowymi, prawidłowa struktura strony (m.in. nagłówków), kwestie wizualne pod UX, szybkość wczytywanie się strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych, a także siła linków przychodzących do strony.

    Dlaczego tak mówię? Wszystkie wyniki organiczne z pierwszej strony wyszukiwarki Google prowadzące do strony firmowej, oprócz wymienionych dwóch czynników, nie mają zoptymalizowanej strony www według zdroworozsądkowych zasad SEO.

    Znalazłem zastosowane takie elementy jak: białe napisy na białym tle, technologię flash, niepoprawną strukturę nagłówków. Do tego wygląd strony jak sprzed epoki. Potem człowiek zastanawia się, po co kombinować, dwoić się, troić, aby wszystkie elementy strony były zrobione perfekcyjnie pod standardy wytyczone dla webmasterów pod kątem SEO? Skoro rozwiązanie wydaje się takie proste. Dopiero na drugiej stronie wyszukiwarki Google na frazę pomoc drogowa bydgoszcz znalazłem stronę, która wizualnie może się podobać. Chociaż rynek lokalny się zmienia i przybywa stron dobrze zoptymalizowanych.

    Google patrzy na wielkość ruchu danej strony, jego CTR, dlatego przypuszczam, że dla klientów branży pomocy drogowej nie jest istotne czy strona będzie wyglądać bardzo ładnie, czy przeciętnie, liczy się to, że mogą szybko uzyskać pomoc, szybko mogą wybrać numer telefonu.

    Dlatego strony, które bardzo szybko się wczytują, mimo, że nie zachęcają wizualnie, zyskują jeżeli od razu po otwarciu możemy zadzwonić (np. z urządzeń mobilnych) i uzyskać pomoc. Dodatkowo jeżeli strony posiadają merytoryczne teksty, które są nasycone słowami kluczowymi, są bardziej wiarygodne w oczach klienta.

    Artykuł trzeba traktować jako ciekawostkę, ponieważ trendy są jednoznaczne i dbanie o poprawną optymalizację pod SEO jest bardzo ważne.

     

     

     

    0 Komentarzy