Marketing uwielbia czerpać ze świąt i szczególnych okoliczności. Najlepszym przykładem jest okres zimowy, gdy od końca listopada media tradycyjne i internetowe „atakują” nas reklamami związanymi z Bożym Narodzeniem. Nie może być inaczej z Dniem Kobiet. To międzynarodowe święto kolejny rok z rzędu zawładnęło siecią i społecznością internetową, odnosząc się do wyznawanych wartości, równouprawnienia i naturalnego piękna. Co ciekawe, kampanie marketingowe dotyczące 8 marca nie trwały wyłącznie jeden dzień, a będą nam towarzyszyć nawet do końca miesiąca. Przedstawiamy Wam krótki przegląd tego, co działo się w Internecie z okazji Dnia Kobiet.

Gdzie są nasze patronki? – nietypowa akcja BNP Paribas Bank Polska

Czy wiesz, że 90% patronów szkół to mężczyźni? Poeci, aktorzy, pisarze, Nobliści, kompozytorzy, postaci znane ze swojej działalności na rzecz potrzebujących. Przykładów – zwłaszcza z imienia i nazwiska – można by wymieniać w nieskończoność. BNP Paribas Bank Polska wychodzi z pytaniem i podaje je do refleksji – „Gdzie są nasze patronki?”. To jednocześnie nazwa trwającej kampanii, do której doskonałym pretekstem stał się Dzień Kobiet. Przesłanie jest jednak znacznie większe i niesie za sobą ogromną moc. 

Inicjatorzy akcji zauważyli, że polskiej młodzieży – ze znacznym podkreśleniem dziewczynek – brakuje odpowiednich kobiecych  autorytetów, którymi może się ona inspirować. Niezależnie od etapu edukacji, bardzo niewielki nacisk kładzie się na przedstawianie ważnych postaci kobiet – zarówno działaczek, jak i literatek czy choćby bohaterek omawianych utworów. To duża strata, ponieważ jak to mówiła znana amerykańska aktywistka Marian Wright Edelman: „Nie możesz stać się kimś, kogo nie znasz”. Skąd zatem dziewczynki mogą czerpać wzór?

baner reklamowy akcji gdzie są nasze patronki

Bank wychodzi z inicjatywą, by rozpropagować postaci kobiece i pokazać, jak wielkim wzorem oraz inspiracją mogą się one stać dla dzieci, młodzieży, a potem dla dorosłych. W Polsce jest wiele szkół, które nie mają jeszcze swojego patrona. Jest zatem spore pole do manewru, aby odmienić sytuację. Szczególnie, że kobiet-autorytetów jest naprawdę wiele.

BNP Paribas Bank Polska zaprasza do akcji „Gdzie są nasze patronki?”, o której można szczegółowo przeczytać na STRONIE. Wspólnie z uczniami, rodzicami, gronem pedagogicznym wybierzcie patronkę. Po wypełnieniu wszelkich formalności i spełnieniu procedur, zgłoście się do akcji poprzez formularz zgłoszeniowy. Co ciekawe, bank bardzo mocno wspiera propagowanie kobiet i oferuje 20 szkołom, które  zaangażują się w akcję, grant o wysokości 15 000 zł.

post gdzie są nasze patronki

#stronglikecoffee, czyli Starbucks i miesiąc kobiet

Tym razem nasza uwaga kierowana jest w stronę Starbucks – potężnej marki znanej na całej świecie. Sieć kawiarni cieszy się sympatią w różnych zakątkach globu, także i w Polsce. Za ich sukcesem w wielu przypadkach stoją kobiety – silne, pełne pasji i determinacji. Nie tylko stoją za ladą, parząc aromatyczne napary, ale odpowiadają również za całe zaplecze menedżerskie czy logistyczne. Starbucks docenia wkład kobiet w rozwój marki, stąd też poświęca im uwagę nie przez jeden dzień, a przez cały miesiąc. Także lokalne oddziały – np. Starbucks Polska, dały ukłon w stronę kobiet, publikując post z okazji Dnia Kobiet. Akcja promowana była pod postacią hasztagu – #stronglikecoffee, który jest świetną grą językową i połączeniem kobiecej mocy wraz z kawą.

artykuł o kobietach z całego świata tworzących starbucks

Rolę kobiet w tworzeniu marki Starbucks szczególnie zaznaczyły lokalne profile sieci kawiarni – życzenia wraz z nawiązaniem do Dnia Kobiet można znaleźć m.in. na polskim profilu Facebookowym czy też na niemieckim (poniżej). Za to wchodząc na oficjalną STRONĘ Starbucks, można przeczytać inspirujący artykuł o kobietach, które stoją za sukcesem marki (powyżej).


dzień kobiet w starbucks akcja marketingowa

„We are Triumph” – czyli o kobiecych wyborach z okazji Dnia Kobiet

Mówi się, że kobiety uwielbiają buty oraz torebki. Ale nie tylko to! Elegancka i jakościowa bielizna jest w stanie dodać każdej z pań pewności siebie i sprawić, że poczuje się ona niezwykle atrakcyjnie we własnym ciele. Dlatego też marka produkująca bieliznę – Triumph – zrobiła krok ku wszystkim z nich. 8 marca ruszyła emisja krótkich filmów z udziałem kobiet, które stoją za sukcesem firmy. Zabawne materiały wideo pokazują różnorodność i piękno, które się w tym kryje. To świetny sposób na skrócenie dystansu pomiędzy klientkami. Marka pokazuje, że twórczynie firmy są właśnie „takie jak Ty”. A komu zaufać jak nie komuś, kto doskonale zna nasze potrzeby? Autentyczność historii w połączeniu z zabawną formą to świetna, nieszablonowa akcja!

film akcja marketingowa marki triumph

Niech Cię usłyszą! – czyli #TerazJa i Avon

Od kilku lat Dzień Kobiet nie jest wyłącznie dniem, kiedy kobiety otrzymują drobne upominki od mężczyzn. To dzień, gdy same sobie składają życzenia i robią najlepszy prezent – pokazują, jak wielką siłę w sobie mają. Avon wychodzi z doskonałą inicjatywą dedykowaną wszystkim Paniom. Z okazji 8 marca cały miesiąc i katalog z produktami poświęcone są tematyce kobiet – siostrzanej miłości, wyzwaniom, przeciwnościom losu, którym dzielnie stawiają one czoła. To miesiąc historii, do których każda z pań może dopisać coś od siebie.

avon polska dzień kobiet b4internet
avon polska dzień kobiet kayah b4internet
avon polska dzień kobiet niech cię usłyszą 2 b4internet
avon polska dzień kobiet niech cię usłyszą b4internet

Previous
Next
Avon od lat wspiera kobiecą niezależność. Marka próbuje pokazać, jak wielką wewnętrzną siłę mają wszystkie panie. Udowadnia, że wszystkie kobiety są naprawdę wyjątkowe i mogą stać się inspiracją dla innych. Dlatego też stworzona została akcja, w której głos przekazywany jest każdej z kobiet. W jaki sposób? Wystarczy wejść na STRONĘ i tam napisać swoją własną historię. Co napędza Cię do działania, jaki jest Twój sukces i powód do dumy, czego oczekujesz od życia bądź z czym się zmagasz każdego dnia? To nie tylko świetna forma zainspirowania innych pań do działania, ale także realna pomoc potrzebującym. Każda historia to 1 dolar, który następnie przekazywany jest na prokobiece cele społeczne. 
avon akcja na dzień kobiet

Dzień Kobiet manifestem niezależności i równości

Bez dwóch zdań Dzień Kobiet jest doskonałą okazją do manifestowania swoich poglądów oraz zaznaczania swojej roli jako kobiet w świecie. Dlatego też każdego roku organizowanych jest coraz więcej różnorodnych kampanii marketingowych, w których podkreśla się kwestie równouprawnienia, niezależności, siły oraz różnorodności. Nierówny podział obowiązków pomiędzy kobietami a mężczyznami, niesprawiedliwy podział płac, niechętne awansowanie kobiet i obsadzanie nimi wysokich stanowisk. To niektóre z problemów, z jakimi zmagają się panie na całym świecie. Krzepiący jest fakt, że dostrzegają je także mężczyźni. Stąd każdego roku zwiększa się rozmaitość działań, czego najlepszym przykładem jest choćby IKEA i gra karciana, która została wydana przez sklep właśnie w nawiązaniu do kwestii równości. Kto wie, co czeka nas za rok? 

W tym miejscu należą się ukłony dla wszystkich Pań na całym świecie. Za zaciętą walkę o własną pozycję, siłę, odwagę oraz fantazję w jednym. Miejmy nadzieję, że z każdym rokiem głos kobiet będzie coraz bardziej słyszalny, a co jeszcze ważniejsze – wysłuchany.


Wróć do bloga