Marketing uwielbia czerpać ze świąt i szczególnych okoliczności. Najlepszym przykładem jest okres zimowy, gdy od końca listopada media tradycyjne i internetowe „atakują” nas reklamami związanymi z Bożym Narodzeniem. Nie może być inaczej z Dniem Kobiet. To międzynarodowe święto kolejny rok z rzędu zawładnęło siecią i społecznością internetową, odnosząc się do wyznawanych wartości, równouprawnienia i naturalnego piękna. Co ciekawe, kampanie marketingowe dotyczące 8 marca nie trwały wyłącznie jeden dzień, a będą nam towarzyszyć nawet do końca miesiąca. Przedstawiamy Wam krótki przegląd tego, co działo się w Internecie z okazji Dnia Kobiet.
Gdzie są nasze patronki? – nietypowa akcja BNP Paribas Bank Polska
Czy wiesz, że 90% patronów szkół to mężczyźni? Poeci, aktorzy, pisarze, Nobliści, kompozytorzy, postaci znane ze swojej działalności na rzecz potrzebujących. Przykładów – zwłaszcza z imienia i nazwiska – można by wymieniać w nieskończoność. BNP Paribas Bank Polska wychodzi z pytaniem i podaje je do refleksji – „Gdzie są nasze patronki?”. To jednocześnie nazwa trwającej kampanii, do której doskonałym pretekstem stał się Dzień Kobiet. Przesłanie jest jednak znacznie większe i niesie za sobą ogromną moc.
Inicjatorzy akcji zauważyli, że polskiej młodzieży – ze znacznym podkreśleniem dziewczynek – brakuje odpowiednich kobiecych autorytetów, którymi może się ona inspirować. Niezależnie od etapu edukacji, bardzo niewielki nacisk kładzie się na przedstawianie ważnych postaci kobiet – zarówno działaczek, jak i literatek czy choćby bohaterek omawianych utworów. To duża strata, ponieważ jak to mówiła znana amerykańska aktywistka Marian Wright Edelman: „Nie możesz stać się kimś, kogo nie znasz”. Skąd zatem dziewczynki mogą czerpać wzór?
Bank wychodzi z inicjatywą, by rozpropagować postaci kobiece i pokazać, jak wielkim wzorem oraz inspiracją mogą się one stać dla dzieci, młodzieży, a potem dla dorosłych. W Polsce jest wiele szkół, które nie mają jeszcze swojego patrona. Jest zatem spore pole do manewru, aby odmienić sytuację. Szczególnie, że kobiet-autorytetów jest naprawdę wiele.
BNP Paribas Bank Polska zaprasza do akcji „Gdzie są nasze patronki?”, o której można szczegółowo przeczytać na STRONIE. Wspólnie z uczniami, rodzicami, gronem pedagogicznym wybierzcie patronkę. Po wypełnieniu wszelkich formalności i spełnieniu procedur, zgłoście się do akcji poprzez formularz zgłoszeniowy. Co ciekawe, bank bardzo mocno wspiera propagowanie kobiet i oferuje 20 szkołom, które zaangażują się w akcję, grant o wysokości 15 000 zł.
#stronglikecoffee, czyli Starbucks i miesiąc kobiet
Tym razem nasza uwaga kierowana jest w stronę Starbucks – potężnej marki znanej na całej świecie. Sieć kawiarni cieszy się sympatią w różnych zakątkach globu, także i w Polsce. Za ich sukcesem w wielu przypadkach stoją kobiety – silne, pełne pasji i determinacji. Nie tylko stoją za ladą, parząc aromatyczne napary, ale odpowiadają również za całe zaplecze menedżerskie czy logistyczne. Starbucks docenia wkład kobiet w rozwój marki, stąd też poświęca im uwagę nie przez jeden dzień, a przez cały miesiąc. Także lokalne oddziały – np. Starbucks Polska, dały ukłon w stronę kobiet, publikując post z okazji Dnia Kobiet. Akcja promowana była pod postacią hasztagu – #stronglikecoffee, który jest świetną grą językową i połączeniem kobiecej mocy wraz z kawą.
Rolę kobiet w tworzeniu marki Starbucks szczególnie zaznaczyły lokalne profile sieci kawiarni – życzenia wraz z nawiązaniem do Dnia Kobiet można znaleźć m.in. na polskim profilu Facebookowym czy też na niemieckim (poniżej). Za to wchodząc na oficjalną STRONĘ Starbucks, można przeczytać inspirujący artykuł o kobietach, które stoją za sukcesem marki (powyżej).
„We are Triumph” – czyli o kobiecych wyborach z okazji Dnia Kobiet
Mówi się, że kobiety uwielbiają buty oraz torebki. Ale nie tylko to! Elegancka i jakościowa bielizna jest w stanie dodać każdej z pań pewności siebie i sprawić, że poczuje się ona niezwykle atrakcyjnie we własnym ciele. Dlatego też marka produkująca bieliznę – Triumph – zrobiła krok ku wszystkim z nich. 8 marca ruszyła emisja krótkich filmów z udziałem kobiet, które stoją za sukcesem firmy. Zabawne materiały wideo pokazują różnorodność i piękno, które się w tym kryje. To świetny sposób na skrócenie dystansu pomiędzy klientkami. Marka pokazuje, że twórczynie firmy są właśnie „takie jak Ty”. A komu zaufać jak nie komuś, kto doskonale zna nasze potrzeby? Autentyczność historii w połączeniu z zabawną formą to świetna, nieszablonowa akcja!
Niech Cię usłyszą! – czyli #TerazJa i Avon
Od kilku lat Dzień Kobiet nie jest wyłącznie dniem, kiedy kobiety otrzymują drobne upominki od mężczyzn. To dzień, gdy same sobie składają życzenia i robią najlepszy prezent – pokazują, jak wielką siłę w sobie mają. Avon wychodzi z doskonałą inicjatywą dedykowaną wszystkim Paniom. Z okazji 8 marca cały miesiąc i katalog z produktami poświęcone są tematyce kobiet – siostrzanej miłości, wyzwaniom, przeciwnościom losu, którym dzielnie stawiają one czoła. To miesiąc historii, do których każda z pań może dopisać coś od siebie.
![avon polska dzień kobiet b4internet](https://b4internet.pl/wp-content/uploads/2021/03/avon-polska-dzien-kobiet-b4internet.png)
![avon polska dzień kobiet kayah b4internet](https://b4internet.pl/wp-content/uploads/2021/03/avon-polska-dzien-kobiet-kayah-b4internet.png)
![avon polska dzień kobiet niech cię usłyszą 2 b4internet](https://b4internet.pl/wp-content/uploads/2021/03/avon-polska-dzien-kobiet-niech-cie-uslysza-2-b4internet.png)
![avon polska dzień kobiet niech cię usłyszą b4internet](https://b4internet.pl/wp-content/uploads/2021/03/avon-polska-dzien-kobiet-niech-cie-uslysza-b4internet.png)
Previous
Next
Avon od lat wspiera kobiecą niezależność. Marka próbuje pokazać, jak wielką wewnętrzną siłę mają wszystkie panie. Udowadnia, że wszystkie kobiety są naprawdę wyjątkowe i mogą stać się inspiracją dla innych. Dlatego też stworzona została akcja, w której głos przekazywany jest każdej z kobiet. W jaki sposób? Wystarczy wejść na STRONĘ i tam napisać swoją własną historię. Co napędza Cię do działania, jaki jest Twój sukces i powód do dumy, czego oczekujesz od życia bądź z czym się zmagasz każdego dnia? To nie tylko świetna forma zainspirowania innych pań do działania, ale także realna pomoc potrzebującym. Każda historia to 1 dolar, który następnie przekazywany jest na prokobiece cele społeczne.
Dzień Kobiet manifestem niezależności i równości
Bez dwóch zdań Dzień Kobiet jest doskonałą okazją do manifestowania swoich poglądów oraz zaznaczania swojej roli jako kobiet w świecie. Dlatego też każdego roku organizowanych jest coraz więcej różnorodnych kampanii marketingowych, w których podkreśla się kwestie równouprawnienia, niezależności, siły oraz różnorodności. Nierówny podział obowiązków pomiędzy kobietami a mężczyznami, niesprawiedliwy podział płac, niechętne awansowanie kobiet i obsadzanie nimi wysokich stanowisk. To niektóre z problemów, z jakimi zmagają się panie na całym świecie. Krzepiący jest fakt, że dostrzegają je także mężczyźni. Stąd każdego roku zwiększa się rozmaitość działań, czego najlepszym przykładem jest choćby IKEA i gra karciana, która została wydana przez sklep właśnie w nawiązaniu do kwestii równości. Kto wie, co czeka nas za rok?
W tym miejscu należą się ukłony dla wszystkich Pań na całym świecie. Za zaciętą walkę o własną pozycję, siłę, odwagę oraz fantazję w jednym. Miejmy nadzieję, że z każdym rokiem głos kobiet będzie coraz bardziej słyszalny, a co jeszcze ważniejsze – wysłuchany.