Co zrobić aby strona wyświetlała się wysoko w wyszukiwarce Google?

W poniższym artykule dowiesz się co warto zrobić, aby Twoja strona poszybowała w górę w wynikach wyszukiwania Google. Nawet jeżeli nie wiesz czym jest SEO to ten artykuł da Ci wiedzę by zrozumieć panujące zasady w królestwie Google.

Zacznijmy od tego czym jest Google Sandbox?

Słyszeliście o tym pojęciu? Jest to filtr, który także nazywany jest mitem. Nakładany jest na nowe domeny (czyli takie, które zostały świeżo założone – do 6 miesięcy) po to aby nie mogły zbyt szybko rosnąć w wynikach wyszukiwania. Sam Google zaprzecza o istnieniu tego filtra i radzi aby się nim nie przejmować (wypowiedzi John Mueller, Garry Illyes, czy szef webspam w Google – Matt Cutts).

Niemniej czy faktycznie tak jest, że nowe domeny mają ciężej od takich, które istnieją w wyszukiwarce Google od wielu lat, warto sprawdzić na własnej skórze. Z naszych obserwacji wynika, że jeżeli administrator strony przestrzega określonych zasad to da się osiągnąć TOP 1 na frazy ogólne + miasto w niecały miesiąc. Takimi działaniami nazywamy optymalizację On-Site SEO (search engine optimization) i jest bardzo ważną częścią pozycjonowania ogólnie rozumianego.

Jakich zasad trzeba się trzymać aby moja strona wyświetliła się wysoko w Google?

W wielkim skrócie, tych zasad jest 3. Oto one:

  1. Dodać więcej treści – roboty Google potrzebują treści aby wywnioskować czym się zajmujesz. Bez niej strona jest jak wydmuszka. Niby ma kształt, ale brak jest tego co najważniejsze
  2. Zadbać o wartościowe linki do strony – wciąż bardzo ważne w pozycjonowaniu jest mocne linkowanie. Jeżeli do Twojej strony prowadzą linki ze stron o niskiej jakości, Google może je zwyczajnie zignorować.
  3. Zadbaj o ruch na stronie – Google bada jaki jest procent osób, które po zobaczeniu Twojej strony wynikach kliknie i przejdzie na Twoją stronę. Im większy jest CTR tym większa szansa, że Google doceni wartość strony, tak jak użytkownicy ją doceniają i umieści nad Twoimi konkurentami.

Nie musisz być specjalistą SEO i SEM aby móc prowadzić stronę, która osiągnie pierwszą pozycję w wyszukiwarce Google. Musisz natomiast być dobry w tym co robisz i pokazać użytkownikom (a zatem i Twoim potencjalnym Klientom), że Twoje produkty/usługi są warto uwagi.

Jeżeli jednak nie masz czasu lub zwyczajnie chcesz aby na Twoją stronę spojrzał doświadczony zespół marketingowy, napisz do nas (pod tym linkiem), a my sprawdzimy potencjał Twojej strony i doradzimy co zrobić, aby wspólnie wejść do Top w wyszukiwarce Google.