[Aktualizacja artykułu wrzesień 2022] Marketing internetowy skrywa w sobie ogromny potencjał. Pozwala nie tylko na odpowiednie pozycjonowanie stron, ich optymalizację, prowadzenie kampanii Google Ads czy Facebook Ads. To także możliwość stworzenia doskonałej relacji pomiędzy odbiorcami, wykorzystując komunikację umożliwioną przez e-mail marketing. To jeden z najpopularniejszych oraz bezwzględnie najskuteczniejszych kanałów do kontaktu zarówno z potencjalnymi, jak i pozyskanymi już klientami.

Do czego służy newsletter? W zależności od założonego celu może on służyć do budowania lojalności naszych klientów, kreowania określonego wizerunku firmy oraz ogólnie pojętej sprzedaży. Prawidłowo przemyślany email marketing cechuje się niskim kosztem dotarcia do klienta i wysokim poziomem współczynnika konwersji wśród osób, którzy ten mailing przeczytali.

Mailing jest szeroko wykorzystywany przez blogerów, twórców content, którzy na nim opierają swój model biznesowy (łatwiej jest przekształcić zaangażowanych odbiorców na klientów, którzy kupią np. usługę, czy książkę). Dobrym przykładem jest blog o finansach „Jak oszczędzać pieniądze” Michała Szafrańskiego, u którego mechanizm newslettera działa znakomicie,

Możliwości w zakresie wykorzystywania tego rodzaju kanału marketingowego w e-biznesie jest naprawdę wiele.

Darmowe systemy mailingowe – zacznij tworzyć własne kampanie

Na rynku dostępne są zarówno komercyjne, jak i darmowe systemy mailingowe. W artykule skupimy się na tych drugich, czyli bezpłatnych i ogólnodostępnych rozwiązaniach, które zdecydowanie polecam przetestować. Narzędzia sprawiają, że projektowanie newslettera i jego wysyłka jest niezwykle prosta.

Warto zaznaczyć, że ilość aktualnie dostępnych narzędzi do e-mail marketingu jest dość spora. Różnice pomiędzy nimi występują zwłaszcza w zakresie oferowanych funkcjonalności. Dokonując więc wyboru odpowiedniego systemu należy przede wszystkim pamiętać o tym, że dobre narzędzie do masowej korespondencji e-mailingowej to nie tylko możliwość wysyłki wiadomości do określonej ilości adresatów, ale także możliwość tworzenia, rozbudowywania i zarządzania bazami adresów e-mail, projektowania graficznego szablonów wiadomości czy opcja monitorowania statusu wysyłki. Poniżej pięć najpopularniejszych w Polsce narzędzi do korespondencji e-mailingowej.

MailerLite

Program do newsletterów mailer liteJednym z chętnie wykorzystywanych narzędzi do wysyłania newsletterów jest MailerLite, które ma naprawdę sporo do zaoferowania. Przede wszystkim to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich osób posiadających małe grono odbiorców, ponieważ oferuje darmowe pakiety. Jeśli nie przekroczysz limitu 1000 subskrybentów oraz 12 000 maili miesięcznie, nie musisz ponosić żadnych opłat aby trafić do Twoich potencjalnych klientów. MailerLite to bogactwo możliwości od wyskakujących na stronie pop upów, przez formularze lub landing page, aż po analitykę wykonywanych działań. Narzędzie to jest bardzo intuicyjne w obsłudze i posiada bardzo atrakcyjny dla oka interfejs. Dodatkowo MailerLite można zintegrować m.in. z Facebookiem czy WordPressem.

Podsumowanie funkcjonalności MailerLite:

  • Tworzenie efektownych pop upów, formularzy, newsltetterów, landing page’y
  • Bardzo ciekawy graficzny edytor newsletterów
  • Możliwość bieżącego monitoringu i analityki rezultatów newsletterów
  • Bezpłatne atrakcyjne szablony graficzne
  • Możliwość posiadania darmowego konta na zawsze do 1 000 subskrybentów i 12 000 wysłanych wiadomości miesięcznie
  • Niskie koszty pakietów powyżej 1 000 subskrybentów
  • Pomocne instrukcje tekstowe oraz samouczki filmowe
  • Doskonała integracja z WordPress, Facebook, Shopify
  • Regularnie aktualizowany blog, na którym znaleźć można wartościowe treści
  • Przyjazny oraz przejrzysty interfejs

 

Chcesz prześcignąć konkurencję?

Skorzystaj z efektywnej strategii SEO

FreshMail

narzędzie do newsletterów freshmail

FreshMail to narzędzie pozwalające na kompleksową obsługę wszelkiego typu działań związanych z e-mail marketingiem. W ramach tego systemu możemy w szybki i łatwy sposób tworzyć i zarządzać bazami danych, przeprowadzać kampanie mailingowe, ustawić częstotliwości wysyłania, a także dokonywać analizy skuteczności przeprowadzonych już kampanii. Ponadto FreshMail umożliwia stosowanie targetowania behawioralnego oraz testy A/B, testy antyspamowe czy testy klientów pocztowych. Teraz zastanawiając się czy temat wiadomości był zły, możesz łatwo to sprawdzić tworząc wspomniane testy A/B. Bardzo dużą zaletą systemu jest kreator, który krok po kroku prowadzi użytkownika przez wszystkie etapy, pozwalające na stworzenie skutecznej kampanii. FreshMail jest darmowy dla wszystkich użytkowników wysyłających maksymalnie 2000 wiadomości do 500 użytkowników w każdym miesiącu. 

Podsumowanie funkcjonalności FreshMail:

  • FreshMail Designer – edytor szablonów, pozwalający na samodzielne tworzenie efektywnych newsletterów.
  • Duża ilość profesjonalnie zaprojektowanych szablonów newsletterów i mailingów, które można dowolnie edytować i personalizować w zależności od aktualnych potrzeb i indywidualnej wizji. Co ważne wszystkie szablony dostępne we FreshMail są responsywne i znakomicie prezentują się we wszystkich programach pocztowych.
  • Możliwość segmentacji bazy odbiorców i tworzenia spersonalizowanych maili.
  • Możliwość importu i eksportu własnoręcznie zaprojektowanych szablonów.
  • Optymalizator czasu wysyłki, pozwalający na przeprowadzanie kampanii mailingowych w czasie, w którym generują największą ilość kliknięć.
  • Możliwość ustawienia dowolnego dnia i godziny wysyłki mailingu.
  • Opcja edycji wiadomości email w wersji nie zawierającej grafik i możliwość stworzenia opisów zachęcających do ich pobrania.
  • Możliwość importu bazy adresów e-mail w plikach csv, xls lub z Google Contacts czy Basecamp.
  • Dostęp do szczegółowej analizy działań podejmowanych przez odbiorców prowadzonych kampanii. Funkcja ta umożliwia m.in. dowiedzenie się czy wiadomość została otwarta przez odbiorcę oraz jakie linki zostały przez niego kliknięte.
  • Inspektor Kodu – narzędzie do analizy poprawności kodu HTML. Dzięki Inspektorowi Kodu dowiesz się m.in. czy zamieściłeś link rezygnacji, zastosowałeś ALTy pod obrazkami oraz czy nie stosujesz elementów Flash lub JavaScript.
  • Integracja z Google Analytics.
  • Możliwość wysyłania autoresponderów.

FreeBot

Darmowe narzędzie do newsletterów freebotFreeBOT to automatyczny wielokrotny autoresponder przeznaczony przede wszystkim dla początkujących użytkowników. Intuicyjny i w miarę prosty w obsłudze panel pozwala na docieranie do odbiorców bez właściwie żadnych ilościowych limitów. Niestety FreeBOT posiada pewne ograniczenia, tak więc dla zaawansowanych użytkowników może być niewystarczający. Dla tych, dla których to co oferuje FreeBOT to za mało, przygotowana została jednak płatna wersja narzędzia o nazwie ImpleBOT.

Podsumowanie funkcjonalności FreeBOT

  • Wielokrotny autoresponder to oczywiście podstawowa funkcjonalność narzędzia FreeBOT, które umożliwia stworzenie dowolnej liczby wiadomości, a następnie rozsyłanie ich do subskrybentów w określonych odstępach czasu. Tego typu rozwiązanie pozwala na przykład na zdefiniowanie kursu e-mailingowego wysyłanego indywidualnie do konkretnych subskrybentów bądź utworzenie wiadomości e-mail, którą każdy nowy subskrybent otrzyma przykładowo po 30 dniach od zapisu.
  • Brak limitu subskrybentów.
  • Dostępna opcja personalizacji, pozwalająca na umieszczanie w treści i temacie wysyłanych wiadomości e-mail indywidualnych danych subskrybentów.
  • Transfer 50 MB pozwalający na wysyłkę ponad 10 000 darmowych e-maili.
  • API (Metoda GET) – umożliwia integrację narzędzia FreeBOT z innym system on-line, np. sklepem internetowym, co pozwala na automatyczne zarządzanie listą adresową.
  • Możliwość utworzenia tylko jednego konta i jednej listy adresowej.
  • Możliwość wyeksportowania listy subskrybentów w formacie csv, ale niestety brak możliwości jej importu.
  • Brak możliwości wysyłania jednorazowych mailingów oraz śledzenia klikalności linków umieszczonych w wiadomościach autorespondera.

MailChimp

bezpłatne narzędzie do tworzenia newsletterów mailchimpMailChimp, czyli jeden z najpopularniejszych systemów do e-mail marketingu na świecie. W darmowym planie pozwala na stworzenie listy 2000 subskrybentów i wysłanie 12 000 wiadomości miesięcznie. Intuicyjny i przejrzysty interfejs oraz spory zasób materiałów edukacyjnych umożliwia samodzielne przeprowadzenie kampanii mailingowych nawet początkującym użytkownikom.

Podsumowanie funkcjonalności MailChimp

  • Ponad 20 szablonów z możliwością edycji na zasadzie drag and drop.
  • Możliwość tworzenia własnych szablonów wiadomości e-mail.
  • Zaawansowany edytor tekstu.
  • Opcja dodawania ikonek social media.
  • Możliwość tworzenia i zapisywania szablonów kampanii.
  • Dostępne raporty skuteczności kampanii, pozwalające między innymi na zliczanie ilości otwartych e-maili, wskazanie daty, pory dnia oraz urządzenia, na którym konkretny mail został odczytany.
  • Formularz umożliwiający zapis do listy mailingowej, który może zostać umieszczony na dowolnej stronie internetowej jako statyczny box bądź wyskakujące okienko pop-up.
  • Możliwość zdefiniowania Thank You Page, czyli spersonalizowanej wiadomości, którą otrzymuje użytkownik po pozostawieniu na naszej stronie internetowej swojego adresu e-mail. Tego typu możliwość to nie tylko świetna okazja do budowania pozytywnej relacji z odbiorcami, ale także sposób na przekazywanie im dodatkowych informacji na przykład tych dotyczących aktualnych wydarzeń, promocji czy linków do materiałów do pobrania.
  • Opcja grupowania subskrybentów na listach.
  • Personalizacja wiadomości przy użyciu danych podanych przez subskrybenta podczas zapisu.
  • Możliwość ustawienia dowolnego dnia i godziny wysyłki mailingu.
  • Opcja testowania poprawności mailingu przed wysyłką.

SALESmanago

sales manago darmowe narzędzieNa sam koniec warto wspomnieć o równie istotnym narzędziu, jakim jest SALESmanago. Nie można tego pominąć, ponieważ jest to jeden z pierwszych w Europie systemów automatyzacji marketingu. To niezwykle rozbudowana platforma, pośród której możliwości znajdziemy także wysyłanie mailingu. Co więcej, jeśli dopiero stawiamy pierwsze kroki w biznesie i nie potrzebujemy rozbudowanych narzędzi, możemy skorzystać z darmowego konta. Bezpłatny pakiet zawiera moduły takie jak: CRM, Live Chat, Email Marketing, Lead Generation, Web Push.

Podsumowanie funkcjonalności SALESmanago

  • Trzy rodzaje pakietów do wyboru: Darmowe Produkty, Enterprise, Professional
  • Import bazy danych i zaawansowana segmentacja klientów
  • Rozbudowany interfejs
  • Wdrożenie pełnego zakresu zautomatyzowanego i spersonalizowanego marketingu w środowisku wielokanałowym
  • Doskonałe rozwiązanie dla sklepów internetowych – możliwość identyfikacji osób, które odwiedzą stronę oraz monitorowania ich zachowań
  • Profesjonalne podejście do każdego klienta, dzięki objęciu go wsparciem specjalisty ds. automatyzacji marketingu
  • Planowanie działań w social mediach – publikacja i zarządzanie wpisami na Facebooku i Twitterze, integracja z kampaniami płatnymi Facebook Ads
  • Panele analityczne, dzięki którym można mieć bieżący wgląd w wykonywane działania i ich rezultaty

Kampanie mailingowe – podsumowanie

Narzędzia mailingowe to nadal tylko narzędzia, nieważne jak skuteczne by nie były, najważniejsze jest ich umiejętne wykorzystanie w oparciu o aktualną strategię biznesową i marketingową. Jeśli w Twoich planach jest kampania remarketingowa, poznaj nasze wskazówki, które zebraliśmy w artykule.

Jeżeli już zdecydowaliśmy się na użycie email marketingu, warto zastanowić się także nad tym, które z funkcjonalności są nam naprawdę niezbędne. Pamiętajmy jednak o tym, aby nie skupiać się tylko i wyłącznie na naszych obecnych potrzebach, ale myśleć przyszłościowo. Może się bowiem okazać, że aktualnie niewielka baza adresowa w najbliższej przyszłości zostanie bardzo mocno rozbudowana. Warto zatem wybrać taki system, z którego za chwilę nie będziemy musieli rezygnować. Szczególnie, gdy chcemy zainwestować także w kompleksowe kampanie Google Ads, dzięki którym możemy zyskać zainteresowanie oferowanymi usługami.

Jeżeli zastanawiasz się, czy ta forma reklamy ma uzasadnienie w Twoim biznesie – wyślij formularz. Specjaliści B4INTERNET odpowiedzą na Twoje pytania.