Case Study SEO
Motivizer
Poznaj nasz model współpracy SEO i efekty jakie osiągnęliśmy z naszym Klientem B4INTERNET – Motivizer.pl.
Od aspiracji, do samego szczytu
Motivizer to marka, której platforma kafeteryjna jest tworzona i rozwijana przez specjalistyczne studio deweloperskie – B4SPOT.COM, marki KAELMO, która jest także właścicielem B4INTERNET.
Współpraca w ramach SEO trwała niemalże od początku istnienia marki Motivizer. Zebrało się kilka ładnych lat. Najpierw współpraca prowadzona była w zakresie konsultacji, by potem zarządzać wszystkimi procesami SEO. Przy budowaniu widoczności marki aspirującej to bycia TOP1 w branży wysoko konkurencyjnej, należy wdrożyć współpracę kompleksową i rozwinąć mechanizmy SEO już na poziomie funkcjonowania organizacji.
Analiza konkurencji, optymalizacja i wzrost sprzedaży
Wzrost sprzedaży to wypadkowa wielu działań, w tym pracy nad przedstawieniem oferty na stronie www, poprawą UX i zwiększeniu widoczności strony. Pozycjonowanie stron przynosi najlepsze rezultaty kiedy łączymy te najważniejsze składowe.
Cel, który wyznaczył klient był policzalny i ujęty w czasie – mieliśmy zwiększać widoczność rok do roku o min. 40% z zachowaniem ukierunkowania do określonej grupy odbiorców i w okresie kilkuletnim. Osiągnęliśmy ten cel SEO. Celem osobistym naszego zespołu było także osiągnięcie TOP3 na frazę „system kafeteryjny”.
W poważnym SEO nie ma miejsca na zgadywanie, dlatego wykonaliśmy analizę konkurencji i zebraliśmy bazę danych sięgające setki tysięcy rekordów, którą systematycznie aktualizowaliśmy. Był to jeden z elementów, na podstawie którego przygotowaliśmy strategię linkbuildingu, optymalizacji treści i planowania publikacji nowych treści.
Jak udało nam się osiągnąć sukces w SEO?
Optymalizacja techniczna strony, wartościowe treści dla klienta Motivizer
Zbudowanie przejrzystej struktury strony i obudowanie jej wartościami merytorycznymi
Motivizer to platforma benefitowa, a ich klientami są duże i znaczące firmy. SEO dla B2B ma inną specyfikę niż tradycyjne SEO dla B2C, wymaga więcej od specjalisty SEO i działania na wielu płaszczyznach. Dlatego kluczową rolę w procesie budowania widoczności były optymalizacja techniczna strony oraz zbudowanie przejrzystej struktury strony wzbogaconej o merytoryczne wartości np. preliminarz zsfś, które były wartościowe dla działów HR i osób decyzyjnych. Wartość merytoryczna strony obrazuje zaangażowanie marki Motivizer w rozwój nowoczesnego oblicza HR, a także buduje zaufanie do marki Motivizer jako eksperta w branży.
Client first, SEO second, eveything would be better
Ścisła współpraca z działem sprzedaży i PR managerem
Postawiliśmy na systematyczną i częstą komunikację z osobami z organizacji Motivizer, odpowiadającymi za komunikację prasową, kontakt z klientami i sprzedażą. Pozwoliło nam to na wypracowanie w ramach Motivizer, myślenia operacyjnego „User first, SEO second, anything would be better”. Oznacza to, że zarówno treści strony produktowej, informacyjnej jak i komunikacja z mediami dotykała kwestii ważnych dla klientów, była użyteczna i wysoce wartościowa, a jednocześnie przemyślana i efektywna pod kątem SEO. Reszta procesów była wypadkową tych założeń. Przyniosło to zamierzone rezultaty.
Publikacja wysoce merytorycznych artykułów na stronie Motivizer.pl przyciąga uwagę mediów i pozwala na generowanie wartościowych linków zwrotnych z największych serwisów branżowych w Polsce.
Wzrost Y2Y słów kluczowych TOP10
w latach 2020 – 2021r. – 46,09%. Średni wzrost roczny na przestrzeni lat – 24,8%. Wzrost od początku współpracy 155%.
Wzrost widoczności słów kluczowych TOP3 - większość fraz na TOP1
Przez cały okres współpracy było to – z 17 do 45 słów kluczowych o wysokiej kaloryczności / strategiczne dla klienta – wzrost 164,7%
Wzrost sprzedaży i TOP 3 w branży systemów kafeteryjnych
Marka Motivizer stała się jedną z trzech największych systemów kafeteryjnych w Polsce, a publikacje na stronie Motivizer są cytowane przez m.in. Forbes, Newsweek i w renomowanych czasopismach branżowych.
Wzrost zaufania do marki wśród klientów, wzrost rozpoznawalności i widoczności
TOP 1 na najważniejsze frazy
Wypracowaliśmy wzrost widoczności, ruchu na stronę i tym samym SEO stało się bardzo ważnym źródłem wartościowych leadów. Efekty wytrwałej i przemyślanej pracy przyszły także pod postacią osiągnięcia TOP1 na frazę „systemy kafeteryjne„, „preliminarz zsfś„, czy „platforma kafeteryjna„.
Poznaj pełną ofertę dla eCommerce i firm
W celu oferowania wyższej jakości produktów eCommerce, wyodrębniliśmy wyspecjalizowany zespół programistów, który zajmuje się projektowaniem sklepów internetowych – B4SPOT. Na stronie marki możesz się zapoznać z pełną ofertą dotyczącą eCommerce developmentu.
Nasi Klienci
Długoletnia obecność na rynku sprawia, że jesteśmy w stanie oferować naszym klientom wydajne działania marketingowe. Poznaj firmy, którym pomagamy:
WIRUS W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH – JAK CHRONIĆ SIĘ PRZED PHISHINGIEM?
ataki hackerskie na Facebooku – phishing
TOP 5 PROGRAMÓW DO EDYCJI I TWORZENIA GRAFIK
W erze cyfrowej grafika odgrywa kluczową rolę w komunikacji wizualnej, marketingu i projektowaniu. Wysokiej jakości obrazy i ilustracje przyciągają uwagę, budują wizerunek marki i wpływają na decyzje konsumenckie. Zarówno w mediach społecznościowych, jak i na stronach...
Bot dobry czy bot zły? Jak uchronić stronę internetową przed działaniem szkodliwych botów?
Które boty są szkodliwe a które przyczynią się do odniesienia wysokich pozycji twojej strony w wyszukiwarce Google? W tym artykule postaramy się odpowiedzieć na twoje pytania.