DARMOWY PORADNIK

Szukasz porad, jak promować Twoją Firmę w Internecie? Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów w sieci?

Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik:

10 rzeczy, które musisz wiedzieć o linkach sponsorowanych AdWords

Zapisz się na nasz newsletter, a otrzymasz praktyczny e-book za darmo!

Subskrybując nasz newsletter, co miesiąc otrzymasz przydatne wskazówki, jak skutecznie rozwijać biznes w sieci.
Nie, dziękuję.
+48 52 522 21 67
    Friends link: 1z0-858 dumps 1z0-895 exam 350-060 dumps 4a0-103 exam cert 4a0-105 cert 4a0-110

    Reklamy Google AdWords to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych. W związku z tym, że jest to program ogólnodostępny, wiele osób podejmuje się prowadzenia tego typu kampanii na własną rękę, nie dostrzegając w tym większej trudności. Część z tych osób, w którymś momencie stwierdza, że taka forma reklamy nie ma  sensu, ponieważ nie daje wymiernych korzyści i „obraża się” na tę formę marketingu. Druga część osób jako tako zadowolona z efektów, tkwi w swoim wyborze i nigdy się nie dowie, jakie prawdziwe efekty mogłaby osiągnąć, gdyby w sposób profesjonalny podeszła do zdefiniowania i prowadzenia kampanii. Co zatem jest lepsze? Wg mnie albo samemu poświęcić czas (przynajmniej pół roku) i zdobyć  minimum wiedzy, żeby prowadzić kampanie w taki sposób, by przynajmniej nie marnotrawić środków na budżet. Albo posłuchać rady Google i skorzystać z oferty zewnętrznej agencji marketingu internetowego.

    Oddanie kampanii w ręce firmy zewnętrznej wiąże się oczywiście z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów. Efekt, jaki możemy uzyskać jest jednak warty swojej ceny. Oszczędność czasu, zdecydowane obniżenie kosztów kliknięć, a przede wszystkim zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów czy usług to podstawowe korzyści płynące z tego typu współpracy. Jak to możliwe? Wiedza i umiejętności analityczne to podstawa, więc jeśli nie masz czasu lub sposobności na ich pozyskanie, decyzja o powierzeniu kampanii firmie zewnętrznej to najlepsze wyjście. Co obejmują koszty współpracy?

    Określenie celu adekwatnego do budżetu kampanii

    To najczęściej pomijana kwestia przez osoby decydujące się na samodzielne prowadzenie kampanii, które nie zdają sobie sprawy z tego, że precyzyjne zdefiniowanie celu działań to jeden z najważniejszych kroków na drodze do sukcesu. Celem może być uzyskanie określonej ilości wejść na promowaną stronę internetową, wzrost sprzedaży o konkretną wartość procentową lub zwiększenie rozpoznawalności marki. Agencja, której powierzona zostaje obsługa kampanii dokładnie skonkretyzuje Twoje oczekiwania i przełoży je na jasno zdefiniowany cel, a następnie dokładnie określi budżet konieczny do jego realizacji. Natomiast w przypadku, gdy dysponujesz z góry ustalonym budżetem, współpraca z agencją pozwali na precyzyjne oszacowanie możliwych do osiągnięcia efektów. Dzięki temu element niespodzianki, często towarzyszący wszelkim działaniom reklamowym, jest redukowany praktycznie do minimum.

    Odpowiednia struktura konta

    Struktura konta ma kluczowe znaczenie w prowadzeniu efektywnych kampanii reklamowych Google AdWords. Nieznajomość zasad dotyczących odpowiedniej organizacji wszystkich elementów składających się na kampanię, może sprawić, że koszt, który poniesiemy na tego typu reklamę nie przyniesie oczekiwanych korzyści. Również prowadzona samodzielnie kampania AdWords Express ze względu na swoje ograniczenia (zobacz artykuł AdWords Express – kampania w 6 krokach) nie pozwoli osiągnąć zadowalających wyników. Reklama Google AdWords powierzona wyspecjalizowanej agencji natomiast daje nam pewność, że poszczególne elementy kampanii zostaną prawidłowo zdefiniowane. Przygotowanie rozbudowanej listy słów kluczowych o mniejszej lub większej konkurencyjności oraz wykluczających słów kluczowych skutecznie eliminujących zbędne wyświetlenia, jak również ściśle dopasowanych i spełniających rygorystyczne kryteria tekstów reklamowych to czasochłonne zadanie, z którego zostaniemy wyręczeni podejmując współpracę z agencją.  W konsekwencji oprócz prawidłowego przygotowania struktury konta i wszystkich elementów niezbędnych do właściwego prowadzenia kampanii otrzymamy dodatkową korzyść, w postaci oszczędności rzeczy najcenniejszej, czyli czasu.

    Jakość witryny

    Jeśli Twoja strona internetowa jest w miarę estetyczna i funkcjonalna, nie znaczy to, że jest odpowiednia dla Google. W przypadku kampanii AdWords istnieje bowiem szereg szczegółowych wytycznych, które są brane pod uwagę przy określaniu jakości witryny docelowej. Agencja, z którą nawiążesz współpracę dokładnie przeanalizuje zawartość Twojej strony internetowej oraz zaproponuje ewentualne działania optymalizacyjne, mające na celu zwiększenie jej wartości. Często stosowanym rozwiązaniem jest także przygotowanie tzw. Landing Page, czyli dodatkowej podstrony, będącej celem wskazywanym przez linki kampanii. Wszystkie te czynności mają na celu przede wszystkim zwiększenie użyteczności reklam, a w konsekwencji efektywności Twojej kampanii.

    Raportowanie

    Mierzenie efektów wszelkiego typu działań, także promocyjnych to podstawa prawidłowo funkcjonującego biznesu. Program Google AdWords oferuje pokaźny pakiet raportów, umożliwiających sprawdzenie, który z elementów prowadzonej kampanii generuje największe zyski. Jednak, aby w pełni wykorzystać potencjał funkcji raportowania potrzebna jest zarówno wiedza z zakresu obsługi programu Google AdWords, jak również wysoko rozwinięte umiejętności analityczne. Specjaliści z agencji prowadzących tego typu kampanie do generowanych tygodniowo bądź miesięcznie, indywidualnie dopasowywanych raportów, załączają wnioski, dzięki którym otrzymasz nie tylko szczegółowe informacje na temat aktualnie osiągniętych efektów, ale również prognozę realizacji założonego celu, ewentualne propozycje zmian, umożliwiających zwiększenie skuteczności kampanii oraz wszelkiego rodzaju wskazówki, mogące mieć znaczący wpływ na powodzenie prowadzonych działań promocyjnych.

    Stała optymalizacja

    Poprawne zdefiniowanie kampanii reklam Google AdWords to zaledwie początek działań, jakie należy prowadzić, aby kampania odniosła skutek. Pozostawienie jej samej sobie, brak monitorowania zmian i śledzenia poczynań konkurencji, a co za tym idzie brak optymalizacji kampanii to błąd, za który płaci się zdecydowanym spadkiem jej efektywności. Agencja zapewni nam nie tylko systematyczne prowadzenie działań optymalizacyjnych na poziomie grup reklam, słów kluczowych czy stawek CPC, ale pozwoli również uzyskać satysfakcjonujący współczynnik konwersji, rozumiany jako procentowy wskaźnik realizacji założonego celu. W ramach optymalizacji agencja za pośrednictwem specjalnych aplikacji statystycznych, tj. Google Analytics jest również w stanie pozyskać dodatkowe informacje, pozwalające na dobór odpowiednich parametrów kampanii w sposób zapewniający maksymalizację jej efektów przy równoczesnym obniżeniu jej kosztów. Optymalizacja to zatem jedna z najważniejszych czynności na drodze do sukcesu każdej kampanii Google AdWords.

    Zaawansowana znajomość zasad programu Google AdWords, wiedza z zakresu marketingu internetowego, znajomość narzędzi umożliwiających precyzyjne mierzenie efektów, a także umiejętności analityczne to klucze otwierające drzwi do sukcesu. Posiadanie tylko jednego z nich na niewiele się zda. Potrzebny jest cały komplet. Certyfikowani specjaliści z agencji marketingowych zajmujących się kampaniami Google Adwords na co dzień mają do dyspozycji zarówno te wymienione, jak i wiele innych, dlatego powierzenie im prowadzenia kampanii jest zdecydowanie najbardziej optymalnym rozwiązaniem dla właścicieli firm.

    0 Komentarzy

    Zostaw komentarz

    Twój email nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

    *