DARMOWY PORADNIK

Szukasz porad, jak promować Twoją Firmę w Internecie? Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów w sieci?

Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik:

10 rzeczy, które musisz wiedzieć o linkach sponsorowanych AdWords

Zapisz się na nasz newsletter, a otrzymasz praktyczny e-book za darmo!

Subskrybując nasz newsletter, co miesiąc otrzymasz przydatne wskazówki, jak skutecznie rozwijać biznes w sieci.
Nie, dziękuję.
+48 52 522 21 67
    Friends link: 1z0-858 dumps 1z0-895 exam 200-001 312-49 exam cost 350-060 dumps 4a0-103 exam cert 4a0-105 cert 4a0-110 70-413 dumps 70-416 exam

    Reklamy Adkontekst - część 1. Targetowanie

    • 24 kwietnia 2015 /
    • Joanna Stróż

    Adkontekst to największa polska sieć reklamy kontekstowo-behawioralnej, która poprzez precyzyjne targetowanie pozwala skutecznie realizować założone cele reklamowe. Reklamy AdKontekst są obok AdWords niezwykle popularną formą promocji strony w sieci. Warto stosować tę metodę jako jedną z wielu w ramach dywersyfikacji źródeł ruchu na stronie, o czym pisaliśmy we wcześniejszym artykule. Dużą zaletą AdKonteskt jest niski koszt za kliknięcie, bogactwo formatów reklamowych oraz wiele typów targetowania. W pierwszej części artykułu przedstawimy możliwości precyzyjnego kierowania reklam.

    Sposób doboru reklam

    Adkontekst opiera się na dwóch rodzajach targetowania:

    • Kontekstowym – polegającym na wyświetlaniu reklam w serwisach tematycznie powiązanych z promowanym produktem lub usługą.
    • Behawioralnym – opierającym się na zachowaniu użytkowników, czyli historii ich aktywności w Internecie.

    Kontekstowy dobór reklam odbywa się podczas ładowania strony internetowej. System Adkontekst w czasie rzeczywistym przeprowadza szczegółową analizę danego serwisu, biorąc pod uwagę: nazwę strony, metatagi, tytuły artykułów oraz poszczególnych sekcji, a także treść opublikowanych artykułów. W przypadku doboru behawioralnego system analizuje historię użytkowników odwiedzających strony internetowe, bazując na plikach cookies.

    W oparciu o powyższe ogólne rodzaje targetowania, Adkontekst oferuje osiem metod dotarcia do konkretnej grupy użytkowników, dobieranych w zależności od celu prowadzonych przez nas działań marketingowych. Poniżej przedstawiamy wszystkie z nich.

    Targetowanie kontekstowe

    Każda kampania realizowana za pośrednictwem systemu Adkontekst opiera się na targetowaniu kontekstowym, pozwalającym kierować przekazy reklamowe na strony tematycznie zbieżne z promowaną witryną. Wykorzystując mechanizm analizy semantycznej, zdefiniowane uprzednio reklamy, opisane trafnie dobranymi słowami kluczowymi odnoszącymi się do oferowanego produktu/usługi bądź specyfiki prowadzonej przez reklamodawcę działalności, wyświetlane są użytkownikom, którzy w danym momencie przeglądają witryny o analogicznej tematyce.

    Targetowanie po zainteresowaniach

    Ten rodzaj targetowania opiera się na historii aktywności użytkowników w Internecie. W oparciu o tematykę odwiedzanych stron internetowych oraz liczbę przeglądanych artykułów Adkontekst segmentuje Internautów, przypisując ich do określonego profilu zainteresowań. System oferuje kierowanie reklam w oparciu między innymi o profile takie jak: biznes, nieruchomości, poszukiwanie pracy, motoryzacja, kulinaria, dekoracja wnętrz, sport, turystyka czy muzyka.

    Retargetowanie

    Retargetowanie umożliwia wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili promowaną witrynę internetową. Jest to rozwiązanie szczególnie polecane firmom działającym w sektorze e-commerce, ponieważ jest jednym z najskuteczniejszych rozwiązań prowadzących do zwiększenia konwersji. Oprócz standardowego zastosowania funkcji retargetowania Adkontekst oferuje również możliwość kierowania reklam tylko i wyłącznie do użytkowników, którzy już wcześniej kliknęli w reklamę, a także pozwala wykluczyć dotychczasowych użytkowników i kierować przekazy reklamowe jedynie do nowych odbiorców.

    Targetowanie na kategorie tematyczne

    W Adkontekst dostępnych jest 20 kategorii tematycznych, w których pogrupowane są witryny internetowe. Tę opcję targetowania można wykorzystywać na poziome każdej z utworzonych grup reklam. Kierowanie na kategorie tematyczne polecane jest zwłaszcza reklamodawcom, prowadzącym kampanie zasięgowe i brandingowe.

    Targetowanie na wybrane witryny

    Targetowanie na wybrane witryny to nic innego jak kierowanie przekazów reklamowych na konkretne serwisy w sieci Adkontekst. Rozwiązanie to pozwala na szczegółowe dobranie źródeł ruchu pod względem tematyki, zasięgu czy liczby użytkowników.

    Targetowanie geograficzne

    Targetowanie geograficzne opiera się na ograniczeniu zasięgu emisji przekazów reklamowych do wybranych województw bądź miast. Jest to rozwiązanie dedykowane głównie firmom działającym lokalnie. Tego rodzaju targetowanie umożliwia również skierowanie reklam poza granice Polski, jest więc idealne dla firm, chcących zdobywać rynki zagraniczne.

    Targetowanie demograficzne

    Jest to opcja kierowania reklam, pozwalająca dostosować dany przekaz reklamowy do konkretnej grupy odbiorców, dobieranej między innymi na podstawie wieku oraz płci. Ogranicznikiem w tym typie kierowania jest ilość serwisów, pozwalających na prowadzenie tego rodzaju kampanii. W sieci Adkontekst możliwe jest to jedynie dla kampanii prowadzonych w serwisie społecznościowym Nk.pl.

    Targetowanie na urządzenia mobilne

    Ten rodzaj targetowania przeznaczony jest dla wszystkich reklamodawców, chcących dotrzeć do użytkowników urządzeń mobilnych, tj.: smartphone czy tablet. Zaletą jest tutaj głównie możliwość definiowania różnorodnych przekazów reklamowych dostosowanych do systemu operacyjnego, z którego korzysta użytkownik, tj.: iOS, Android, Windows Mobile czy Blackberry.

    Wybór określonej metody targetowania to podstawa efektywnej realizacji założonych celów reklamowych. Jednak oprócz sposobu kierowania bardzo istotnym czynnikiem z punktu widzenia skuteczności kampanii jest forma, w jakiej przekaz reklamowy dociera do użytkowników. W sieci Adkontekst dostępne są trzy główne rodzaje formatów reklamowych: tekstowy, tekstowo-graficzny oraz graficzny, których zastosowanie zależy w głównej mierze od celu prowadzonej przez reklamodawcę kampanii. Dostępne formaty reklamowe przedstawimy w drugiej części artykułu, już wkrótce.

    -

    Zobacz część 2 artykułu: Formaty reklamowe.

    1 Komentarzy

    Karolina
    Całkiem podobne, jeśli nie lepsze, targetowanie jest w banerach AdWords i na FB, ale jesli koszty są niskie, a zasięg duży, warto się tym zainteresować. Czekam na wpis o formatach reklam ;)

    Zostaw komentarz

    Twój email nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

    *