DARMOWY PORADNIK

Szukasz porad, jak promować Twoją Firmę w Internecie? Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów w sieci?

Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik:

10 rzeczy, które musisz wiedzieć o linkach sponsorowanych AdWords

Zapisz się na nasz newsletter, a otrzymasz praktyczny e-book za darmo!

Subskrybując nasz newsletter, co miesiąc otrzymasz przydatne wskazówki, jak skutecznie rozwijać biznes w sieci.
Nie, dziękuję.
+48 52 522 21 67
    Friends link: 1z0-858 dumps 1z0-895 exam 350-060 dumps 4a0-103 exam cert 4a0-105 cert 4a0-110

    Pozycjonowanie to nie jednorazowa usługa

    • 2 lutego 2015 /
    • Joanna Pertek

    Decydując się na pozycjonowanie własnej strony internetowej, już na początku drogi do osiągnięcia pożądanego efektu, warto mieć świadomość, iż pozycjonowanie nie jest usługą jednorazową. Dlaczego? Na to pytanie znajdą Państwo odpowiedź w poniższym artykule, który rozwiewa najczęstsze wątpliwości dotyczące tego rodzaju usług.

    Wiele osób pragnących promować swoją stronę w sieci pozbawionych jest świadomości na temat pozycjonowania. Brak wiedzy dotyczącej poszczególnych elementów składających się na ten proces prowadzi do kreowania błędnej wizji samej usługi, która w oczach wielu jawi się jako jednorazowe, szybkie i gwarantujące firmie ogromny sukces zadanie. Rzeczywistość różni się jednak od podobnych wyobrażeń, dlatego już na samym początku należy wiedzieć, za co będziemy płacili, jeśli zdecydujemy się podjąć współpracę z firmą pozycjonerską?

    1. Dobór słów kluczowych

    Pierwszą i niezwykle ważną czynnością jest konieczność doboru odpowiednich słów kluczowych odzwierciedlających usługi, jakie oferuje przedsiębiorca nasza firma bądź opisujących sprzedawane produkty. Już na tym etapie agencja musi zgłębić temat, poddając analizie wszystkie aspekty oferowanych przez zleceniodawcę usług.  Jest to konieczne, by trafnie wybrać frazy, które nie tylko zwiększą ruch na stronie, podniosą jej pozycję, ale co najważniejsze, pomogą pozyskać użytkowników zainteresowanych jego ofertą. Klienci często proponują frazy wymyślone samodzielnie, warto jednak wziąć pod uwagę rady  konsultanta z agencji marketingowej. Nie raz okazuje się bowiem, że słowa kluczowe będące często wyszukiwanymi, lecz nie stanowiącymi odpowiedzi na faktyczną potrzebę osoby wpisującej frazę do wyszukiwarki nie są pożądane i nie przyniosą efektu. Więcej wskazówek na temat wyboru fraz podaliśmy w artykule „Jak dobrać słowa kluczowe w SEO?”.

    2.  Optymalizacja strony

    Optymalizacja to kolejny bardzo ważny etap w procesie pozycjonowania strony. Niewiele osób spoza branży  zdaje sobie sprawę, iż pominięcie tego elementu może skutkować brakiem osiągnięcia założonego celu.

    Na czym polega optymalizacja strony? Po pierwsze, na eliminacji ewentualnych błędów występujących w witrynie, które bardzo utrudniają jej widoczność w wyszukiwarkach. Po drugie, na optymalizacji z perspektywy słów kluczowych, jakie zostały dobrane. Wszelkie, nawet najdrobniejsze, przeróbki podejmowane na stronie bardzo szybko spotykają się z odpowiedzią ze strony wyszukiwarek. Dlatego na podkreślenie zasługuje fakt, że każda rada pozycjonera odnośnie konieczności dodania nowych zakładek, unikatowego tekstu, przesunięcia go w inne miejsce, zmniejszenia objętości kodu na rzecz dodania większej ilości słów itp. ma na celu podniesienie jakości Państwa strony w oczach Google, nie zaś uczynienia jej mniej atrakcyjną. Trzeba też pamiętać, że nie wystarczy jednorazowe przeprowadzenie audytu i optymalizacji strony. Google często zmienia algorytmy rankingowania wyników wyszukiwania. Należy zatem na bieżąco wprowadzać niezbędne aktualnie poprawki na stronie.

    3. Podniesienie popularności witryny

    Podniesienie popularności witryn odbywa się między innymi poprzez zdobywanie linków do niej prowadzących. To zadanie niezwykle skomplikowane, nie wystarczy bowiem ogólna wiedza czy zasłyszane, proste metody (te często mogą długotrwale zaszkodzić) Trzeba ustalić m.in.: jakie źródła linków będą wartościowe, jaka będzie częstotliwość linkowania oraz kwestie różnicowania linkowanych podstron. Takich szczegółów jest o wiele więcej, a każda z tych czynności zabiera bardzo dużo czasu, jeśli chce się opracować  i wdrożyć skuteczną strategię. Ważna jest też systematyczność dodawania wpisów i ciągła dbałość o optymalizację strony.

    Powyższe  elementy procesu pozycjonowania wykonywane przez agencję, zmierzają do celu, jakim jest osiągnięcie wysokich pozycji. W niektórych przypadkach, w bardzo konkurencyjnych branżach, może to zająć wiele miesięcy. Co jednak zrobić, gdy już uda nam się go osiągnąć? Najważniejsze, by nie rezygnować z usług  agencji marketingowej, która postarała się, żeby dotrzeć do przysłowiowego „szczytu”. Taki zabieg mógłby bowiem doprowadzić do szybkiej utraty osiągniętych korzyści. Wyszukiwarki narzucają twarde „reguły gry” bez zapowiedzi zmieniając algorytmy, co doprowadzić może nawet do konieczności przebudowania strony. Nasza konkurencja także nie śpi - kiedy firma przestaje pozycjonować swoją stronę, jego najwięksi konkurenci dokładają wszelkich starań, by go prześcignąć.

    Podejmując się usługi pozycjonowania strony, należy dowiedzieć się chociaż w podstawowym stopniu, na czym polega optymalizacja i podnoszenie pozycji w wyszukiwarce. Nie trzeba oczywiści zgłębiać wiedzy dotyczącej szczegółów technicznych, to leży po stronie pozycjonera. Trzeba jednak pamiętać, iż proces ten obejmuje cały szereg czynności, z których każda musi być przemyślana i wykonana w sposób staranny. Warto zatem, aby każdy przedsiębiorca w momencie podejmowania współpracy wiedział, iż będzie musiał się uzbroić w cierpliwość oraz współpracować z agencją, aby efekt końcowy był zgodny z założeniami początkowymi.

    seo

    0 Komentarzy

    Zostaw komentarz

    Twój email nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

    *