Promocja marki w Internecie jest dziś jedną z podstawowych technik pozyskiwania klientów. Obecnie nie wystarczy mieć jedynie strony internetowej, czy sklepu internetowego, ich samoistna egzystencja nie przyczyni się do wzrostu popularności Twojej marki wśród potencjalnych klientów. Jest jednak szereg działań, które Twoją „internetową wizytówkę” potrafią przekształcić w prawdziwą „maszynkę do zarabiania pieniędzy”. Większość z nich opisaliśmy w artykule „Jak wypromować stronę? Metody pozyskiwania klientów„. Największe znaczenie spośród nich mają działania z zakresu SEM (ang. Search Engine Marketing), czyli marketing w wyszukiwarce.

Odbiór wyników wyszukiwania

Biznes w sieci rządzi się własnymi prawami. Większość informacji o firmach, produktach i usługach zdobywana jest za pośrednictwem wyszukiwarki. Jednak ranking wyników, jaki zobaczymy niekoniecznie jest zgodny z faktycznym obrazem rozkładu sił na rynku w danej branży. Mimo to większość użytkowników Internetu nie zastanawia się nad tym i wierzy, że to co zobaczą jest odzwierciedleniem rzeczywistości.

Warto powołać się na badania Gemiusa przeprowadzone w 2009 roku, nich których wynika, iż 36% ankietowanych jako lidera danej branży wskazuje firmę uplasowaną na czołowej pozycji spośród wyników ukazujących się po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarkę. Mimo, iż w rzeczywistości przedsiębiorstwo to jest jedynie liderem w obrębie rezultatów wyszukiwarki, co może mijać się całkowicie z rzeczywistością, użytkownicy odbierają ów wynik jako zapewnienie wysokiej jakości usług.

Jak wskazuje raport, aż 85% internautów regularnie wykorzystuje jako źródło poszukiwań właśnie wyszukiwarki internetowe. Co więcej, 9 na 10 spośród tych osób żyje w przeświadczeniu, iż wyniki te są rzetelne i pomocne przy dokonywaniu decyzji. Przypisywanie przez społeczeństwo cech obiektywizmu wynikom wyszukiwarek można umiejętnie wykorzystać, by wypromować swoją markę w Internecie. Ludzie wolą dziś bowiem wygodnie zasiąść przed ekranem swojego komputera i porównywać konkurencję w sposób ergonomiczny dla nich samych, nie wymagający większego zaangażowania. Dzięki pozycjonowaniu możemy pokazać im ofertę swojej firmy jak na tacy.

Pozycja w wyszukiwarce ważniejsza niż rzeczywistość

Brak udziału w całym przedstawionym powyżej procesie spisuje przedsiębiorstwo na klęskę. Współcześnie pozycjonowanie stron internetowych, czyli tzw. SEO (ang. Search Engine Optimization) jest koniecznością. Warto więc podjąć współpracę z firmą, która wykona dla nas tę usługę w sposób profesjonalny i gwarantujący skuteczność.

Pamiętaj, że pozycjonowanie ecommerce, ogólnopolskie będzie różniło się od pozycjonowania lokalnego, sprawdź jak działa pozycjonowanie stron Bydgoszcz.

Użytkownicy działają intuicyjnie, wybierając czołowe wyniki, kierując się danymi, które zostają im podane. Nie zgłębiają istoty problemu, żaden z potencjalnych kontrahentów nie będzie analizował bowiem skuteczności i atrakcyjności przedsiębiorstwa z pierwszej strony wyników w stosunku do firmy uplasowanej na dziesiątej stronie. Jasne zdaje się, iż klient ślepo zaufa w jakość pierwszej wyświetlonej firmy, pozostawiając bez rozpoznania znacznie dalsze rezultaty.

Wiara w neutralność wyników wyszukiwania

Szczególnie ważny jest również fakt, że taka forma reklamy jest bezinwazyjna, nie dotyka użytkowników wyszukiwarki bezpośrednio. Nie jest natarczywa, nie sprawia większych problemów. Internauci wierzą, iż to, co ukazuje się ich oczom jest efektem pracy obiektywnych zautomatyzowanych i rzetelnych algorytmów, odrzucając myśl o jakichkolwiek formach nakłaniania ich do czegoś.

Przez wzgląd na powyższe dane, warto zainwestować w pozycjonowanie, a tym samym w rozwój własnego przedsiębiorstwa. Dzięki SEO nasza marka stanie się nie tylko rozpoznawalna, ale także pożądana przez potencjalnych klientów. W dzisiejszych czasach bowiem zaistnienie w świadomości ludzi to podstawa. To oni stanowią moc napędową sprzedaży. Firmy liczące na skuteczne pozyskiwanie klientów i wzrost zysków nie mogą o tym zapomnieć, planując strategię promocji swojej marki.