DARMOWY PORADNIK

Szukasz porad, jak promować Twoją Firmę w Internecie? Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów w sieci?

Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik:

10 rzeczy, które musisz wiedzieć o linkach sponsorowanych AdWords

Zapisz się na nasz newsletter, a otrzymasz praktyczny e-book za darmo!

Subskrybując nasz newsletter, co miesiąc otrzymasz przydatne wskazówki, jak skutecznie rozwijać biznes w sieci.
Nie, dziękuję.
+48 52 522 21 67
    Friends link: 1z0-858 dumps 1z0-895 exam 350-060 dumps 4a0-103 exam cert 4a0-105 cert 4a0-110

    Moja Firma w Google - pokaż się klientom!

    • 11 marca 2015 /
    • Joanna Stróż

    Nawiązywanie, budowanie i podtrzymywanie relacji z klientami to podstawa  pozytywnego wizerunku każdej firmy, a często także fundament jej sukcesu. W czasach, w których konsumenci zasypywani są całą masą ofert, zachęcających do zakupu tego samego produktu czy usługi, często to nie różnice w cenie mają decydujący wpływ na decyzję klienta, ale relacja, jaką z nim nawiążemy. Dotyczy to zarówno potencjalnych, jak i już zdobytych klientów. Rozwiązaniem, które w znacznym stopniu może ułatwić nam po pierwsze dotarcie do nowych klientów, a po drugie podtrzymanie i nawiązanie bliższej relacji z obecnymi klientami jest usługa Google Moja Firma.

    Usługa Moja Firma w Google pozwala zarządzać informacjami na temat firmy widocznymi w wyszukiwarce Google, Mapach Google oraz Google+. Łączy w sobie zatem wszystkie funkcjonalności, pozwalające na wypracowanie pozytywnego wizerunku firmy w Internecie. Korzystając z tego rozwiązania mamy między innymi możliwość zdobycia widoczności w wyszukiwarce, co dla firm nieposiadających własnej strony internetowej, jest szczególnie istotne (co nie oznacza, że nie warto prowadzić dobrej strony www, o czym pisaliśmy tutaj). Wyświetlenie danych kontaktowych, informacji na temat godzin pracy czy podanie szczegółowych wskazówek dojazdu z pewnością ułatwi pozyskanie klientów, zwłaszcza firmom działającym na rynkach lokalnych. Powiązanie usługi Google Moja Firma z Mapami Google pozwala z kolei uzyskać widoczność na internetowych mapach, co ze względu na fakt, że aż 4 na 5 użytkowników korzysta z wyszukiwarki w celu pozyskania lokalnych informacji, powiązanych z miastem bądź konkretną dzielnicą[1] jest rozwiązaniem o niebagatelnym znaczeniu.

    Z Google Moja Firma będziesz widoczny na lokalnym rynku

    Rys. 1. Funkcjonalności, jakie daje Google Moja Firma to m.in. widocznośc w wyszukiwarce, w Google + oraz Mapach, a także możliwość przyznawania ocen. (Źródło: Google.pl)

    Podstawowe korzyści

    Zestaw narzędzi, w które został wyposażony panel zarządzania usługą Google Moja Firma pozwala przede wszystkim na:

    1. Aktualizację informacji o firmie w wyszukiwarce Google,  Mapach Google oraz Google+ z jednego miejsca, dzięki czemu zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie staje się prostsze i zdecydowanie mniej czasochłonne.
    2. Zarządzanie kontem Google Moja Firma z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie za pośrednictwem aplikacji na Androida bądź iOS.
    3. Dodawanie świetnej jakości zdjęć  zarówno produktów, jak również pracowników, klientów, a także biura i jego okolicy. Ponadto dzięki możliwości publikacji wirtualnego spaceru tworzonego ze zdjęć 360° i wykonanego w technologii Street View, możemy  pomóc klientom zobaczyć, co stanowi o wyjątkowości naszej firmy i oferowanych przez nas produktów czy usług.
    4. Publikowanie na stronie Google+ interesujących wpisów, informacji o ciekawych wydarzeniach związanych z działalnością firmy lub innych treści, które pozwolą na nawiązanie i utrzymanie bezpośredniego kontaktu z klientami.
    5. Przeglądanie opinii o firmie i odpowiadanie na nie oraz śledzenie zmian przyznawanych ocen w czasie.
    6. Monitorowanie popularności firmy za pomocą udostępnianych statystyk, pozwalających na sprawdzenie częstotliwości wyszukiwań firmy w Google przez użytkowników oraz ilości kliknięć czy zapytań o wskazówki dojazdu. Usługę Google Moja Firma można także zintegrować z Google Analytics, co pozwoli na uzyskanie danych istotnych w procesie przygotowywania skutecznej strategii promocyjnej firmy.

    Z panelu Google Moja Firma mogą korzystać zarówno nowe firmy, dopiero rozpoczynające promocję w Internecie, jak również firmy, które dotychczas korzystały z usług takich jak Miejsca Google dla Firm czy Google+. W tym drugim przypadku konta aktualnych użytkowników  zostały automatycznie uaktualnione do usługi Google Moja Firma.

    Rejestracja w usłudze Google Moja Firma

    Założenie konta w usłudze Google Moja Firma, pozwalającego na korzystanie ze wszystkich udostępnionych funkcjonalności jest bardzo proste. Wystarczy wejść na  stronę www.google.com/business i kliknąć przycisk „Pokaż firmę w Google”, a następnie postępować zgodnie z kolejnymi instrukcjami. Jeśli po zalogowaniu okaże się, że firma, której profilem chcesz zarządzać jest już obecna w Google i będziesz chciał dodać ją do swojego konta, wystarczy że zwrócisz się z prośbą o uprawnienia administratora. W przeciwnym razie będziesz miał możliwość stworzenia zupełnie nowej strony. W tym wypadku pierwszy etap to wybór profilu firmy. Do wyboru są trzy opcje: Wystawa (np. restauracja, sklep, hotel), Usługi świadczone na pewnym obszarze (np. hydraulik, pizza na telefon, taksówka, prawnik) oraz Marka (np. produkt, drużyna sportowa, zespół muzyczny). W przypadku wybrania jednej z pierwszych dwóch opcji, kolejnym krokiem będzie zlokalizowanie firmy na mapie, a następnie jej weryfikacja za pomocą kodu, który zostanie wysłany przez Google na podany adres firmy, natomiast w sytuacji, gdy Twój wybór to Marka, zostaniesz przekierowany do formularza, za pomocą którego będziesz mógł stworzyć swoją własną firmową wizytówkę.

    Po zakończeniu powyższych etapów i uzupełnieniu wszystkich wymaganych danych profil firmy zostanie utworzony. Od tego momentu mamy możliwość rozpoczęcia budowania wizerunku naszej firmy w Internecie, przy wykorzystaniu oferowanych funkcjonalności Google. Patrząc na statystyki, z których wynika, że aż dla 69% użytkowników Internet do główne źródło informacji o produktach i usługach[2], wyraźnie widać, że dbanie o nasz profil i nawiązywanie bliższych relacji z klientami może przynieść nam naprawdę spore korzyści.

    [1] Wyszukiwarka klientów. Google AdWords – przewodnik dla szefów, s. 18.

    [2] Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie IAB Polska, 2013.

    0 Komentarzy

    Zostaw komentarz

    Twój email nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

    *