Informacje docierają do nas każdego dnia, otaczając z każdej strony. Będąc jednak świadomymi takiego stanu rzeczy, dążymy do obioru jedynie wyselekcjonowanych danych. Sytuacja ta budzić może niepokój wśród marketingowców, których głównym zadaniem jest wykreowanie reklam uznanych przez odbiorców za ciekawe, inspirujące i godne zapamiętania. Jak to zatem można uczynić?

Szybki odbiór – lepsza skuteczność

W artykule „Jak stworzyć dobrą stronę internetową?” pisaliśmy o znaczeniu poszczególnych elementów witryny, jednym z kluczowych elementów e-marketingu jest marketingu wizualny, trzeba zatem pamiętać nie tylko o optymalizacji strony i treści, ale też o obrazach. Badania wykazują, iż 90% kodowanych informacji dociera do nas za pośrednictwem obrazu, co pozostawia marne 10% wszelkiego innego rodzaju treściom. Jednak co ciekawsze, nasz mózg przetwarza dane z obrazów 60 tysięcy razy szybciej aniżeli te, które uzyskujemy w innej formie. Łatwiej jest nam obejrzeć animację, przyjrzeć się obrazkom, zagłębić w dane z infografik niż skupić uwagę na treści – choćby była ona naprawdę merytorycznie wartościową konstrukcją. Ta atrakcyjność formy przekazywanych nam informacji jest ważna i nie da się ukryć, że im bardziej graficznie ujęty temat, tym ciekawszy w oczach odbiorców.

Reguły atrakcyjności form graficznych

Co jednak sprawia, że treść wizualna zdaje się być przez internautów tak bardzo pożądaną i jak sprawić, by to właśnie nasz komunikat został przez nich odebrany i przyswojony? Istnieją trzy „złote” reguły, których urzeczywistnienie może przynieść jedynie niewymierne korzyści.

  • Walory estetyczne – kwestia ta nie budzi z pewnością większych wątpliwości, grafika nie może być jedynie grafiką, musi spełniać pewne wymogi estetyczne, wpasować się z „kanon piękna”. Łatwo zauważyć, jaki rodzaj treści może przynieść oczekiwany efekt, analizując zdjęcia, grafiki oraz filmy video konkurencji. Dowiadując się, jaka jest reakcja na ich materiały, poznamy elementy, które warto wykorzystać przy tworzeniu własnych obrazów. (Oczywiście nie mówimy tu o kopiowaniu gotowych pomysłów!)
  • Walory informacyjne – Informacja to istota wszelkich podejmowanych działań. To właśnie ona staje się podstawą do stworzenia chociażby infografik, to ją trzeba „ubrać” tak, by zainteresowała odbiorców. Infografika nie może być ona jednak jednym z wielu nieciekawych zestawień danych, którymi zasypywani jesteśmy każdego dnia, musi wnieść nową wartość w łatwej do zrozumienia i atrakcyjnej formie.
  • Naturalna inspiracja – Inspiracja odbiorcy danym przekazem jest niezwykle ważna, można bowiem próbować trafić w jego poczucie estetyki i potrzebę zdobywania informacji właśnie poprzez ciekawie opracowaną konstrukcję. Należy jednak pamiętać, iż to sam internauta decyduje, czy dana treść jest dla niego inspirująca, czy pragnie podzielić się nią z innymi. Naszym zadaniem jest stworzenie takich materiałów graficznych, które wzbudzą naturalne zainteresowanie i staną się popularne.

Sprawdź jaki wybrać dobry darmowy program do tworzenia banerów reklamowych.

Warto zainwestować czas i  regularnie tworzyć ciekawe materiały graficzne na stronę, bloga lub do wykorzystania w reklamach czy social mediach. Istnieje bowiem szereg darmowych narzędzi do tworzenia infografik, krótkich prezentacji, animacji czy tapet. Umieszczenie ich w obrębie choćby specjalistycznego bloga może sprawić, że artykuł przeczyta więcej ludzi, a z treścią zapoznają się także Ci, którzy bez jej wizualizacji pozostaliby obojętni na przekazywane przez Ciebie i Twoją firmę informacje.