DARMOWY PORADNIK

Szukasz porad, jak promować Twoją Firmę w Internecie? Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów w sieci?

Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik:

10 rzeczy, które musisz wiedzieć o linkach sponsorowanych AdWords

Zapisz się na nasz newsletter, a otrzymasz praktyczny e-book za darmo!

Subskrybując nasz newsletter, co miesiąc otrzymasz przydatne wskazówki, jak skutecznie rozwijać biznes w sieci.
Nie, dziękuję.
+48 52 522 21 67
    Friends link: 1z0-858 dumps 1z0-895 exam 350-060 dumps 4a0-103 exam cert 4a0-105 cert 4a0-110

    Kampania wizerunkowa w Internecie

    • 23 lutego 2016 /
    • Małgorzata Chmielewska

    Budowanie świadomości marki to jeden z najczęstszych, obok wzrostu sprzedaży, celów marketingowych. Marki, które nie są rozpoznawane przez odbiorców z reguły wzbudzają niższe zaufanie i są rzadziej wybierane. W konsekwencji, nawet jeśli Twoja firma oferuje wysokiej jakości produkty lub usługi w konkurencyjnych cenach, nadal tracisz część klientów, dla których liczy się znajomość marki. Rozwiązaniem tego problemu jest zainwestowanie w kampanię wizerunkową w Internecie. Do tego celu najlepiej wykorzystać reklamy graficzne, animacje czy video.

    Wybór grupy odbiorców

    Budowanie świadomości i rozpoznawalności marki wymaga zwrócenia na nią uwagi odbiorców. Nie wystarczą tutaj tylko reklamy w wyszukiwarce wyświetlane osobom, które poszukują danej usługi czy produktu. Trzeba działać szerzej, docierając również do szerszego grona odbiorców. W zależności od celów, jakie sobie postawimy należy dokładnie określić grupę osób, na których nam najbardziej zależy. Można postawić na szeroki zasięg i wyświetlać reklamy wszystkim odbiorcom w danej lokalizacji, np. kraju, województwie czy mieście (zależnie od zasięgu działalności firmy). Jest to działanie idealne, jeśli mamy nieograniczony budżet. W rzeczywistości jednak nie jest to często sytuacją. Wówczas najlepiej dotrzeć do osób, które już wcześniej wyrażały zainteresowanie daną branżą lub wyświetlać reklamy kontekstowo, czyli w miejscach powiązanych tematycznie z naszym obszarem działalności.

    Rodzaje reklam budujących świadomość marki

    Wiedząc, komu chcemy pokazać naszą reklamę należy wybrać najskuteczniejsze do tego celu narzędzia promocji. Celem ma być przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, najlepiej sprawdzą się więc wszelkiego reklamy graficzne, animacje czy video. W Internecie mamy bardzo duże możliwości publikacji tego typu reklam, np. Double Click, reklamy w sieci reklamowej AdWords, reklamy na Facebooku i w innych w social mediach czy liczne sieci kontekstowe (m.in. AdKontekst). Systemy te pozwalają na emitowanie bardzo zróżnicowanych wizualnie i atrakcyjnych w formie reklam. Jeśli zależy nam na skutecznej promocji, warto zdecydować się na kilka spośród dostępnych metod, by maksymalnie podnieść widoczność swojej marki w różnych miejscach w Internecie (więcej o dywersyfikacji w marketingu tutaj). Polecane są w tym celu multimedialne formaty reklam – od nieruchomych banerów, poprzez reklamy karuzelowe i animacje flash, po filmy video.

    Jakie wskaźniki badać w raportach?

    Kampanie budujące świadomość marki znacząco różnią się od kampanii skupionych głównie na sprzedaży. Inne cele wymagają analizowania innych danych w raportach. Poniżej wymieniamy najistotniejsze elementy, na które należy zwrócić uwagę.

    - Wyświetlenia – w kampaniach wizerunkowych duże znaczenie ma liczba wyświetleń. Jeśli zależy nam na zwiększaniu widoczności celem nie będzie badanie ilości uzyskanych kliknięć. Miarą skuteczności jest pokazanie reklamy jak największej liczbie odbiorców, warto zatem mierzyć koszt tysiąca wyświetleń (CPM) zamiast kosztu kliknięcia (CPC).

    - Zasięg – to nie to samo co liczba wyświetleń. Oznacza liczbę odbiorców, którzy zobaczyli reklamę. Liczba unikatowych odbiorców jest bardziej obiektywnym wskaźnikiem skuteczności niż liczba wyświetleń. Z wskaźnikiem tym wiąże się częstotliwość – czyli miara częstości wyświetlenia reklamy tej samej osobie.

    - Udział w wyświetleniach  - parametr ten pokazuje jaki procent maksymalnego zasięgu udało się osiągnąć w naszej kampanii. Warto bliżej przyjrzeć się tym danym, a jeśli udział w wyświetleniach nie jest zadowalający sprawdzić, czy przyczyną jest zbyt niska pozycja reklam czy może zbyt ograniczony budżet kampanii.

    - Klikalność reklam (współczynnik CTR) również ma znaczenie przy analizowaniu skuteczności kampanii, wskazuje bowiem ilu odbiorców już po zobaczeniu reklamy zdecydowało się poznać więcej szczegółów dotyczących naszej oferty. Wykazanie bezpośredniej interakcji z reklamą z większym prawdopodobieństwem zaowocuje zapamiętaniem oferty i marki.

    - Konwersje – miarą skuteczności kampanii budujących świadomość jest również wykonanie pożądanych przez nas działań na stronie, tj. zapis na newsletter czy rejestracja w portalu. Warto również śledzić zaangażowanie wg danych Google Analytics, tj. czas spędzony na stronie czy procent porzuceń. W social mediach warto badać również interakcje z treścią, np. udostępnienia postów sponsorowanych.

    Podniesienie widoczności marki za pośrednictwem kampanii graficznych w Internecie pozwoli stopniowo budować świadomość marki i zwiększać jej rozpoznawalność. Możliwości emisji atrakcyjnych i przykuwających uwagę odbiorców jest w Internecie ogromna. Decydując się na kampanię wizerunkową trzeba oczywiście włożyć pracę w stworzenie ciekawych i spójnych kreacji reklamowych, które sprawią, że odbiorcy zainteresują się naszą ofertą. Zbudujemy w ten sposób pozytywne skojarzenia z marką. Nie można też zapominać o wzbudzającej zaufanie stronie www – wskazówki znajdziecie w artykule „Zaufanie w biznesie”. Pamiętajcie też o dbaniu o pozytywny wizerunek w wyszukiwarce, stosując się do zasad SEO PR.

    0 Komentarzy

    Zostaw komentarz

    Twój email nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

    *