DARMOWY PORADNIK

Szukasz porad, jak promować Twoją Firmę w Internecie? Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów w sieci?

Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik:

10 rzeczy, które musisz wiedzieć o linkach sponsorowanych AdWords

Zapisz się na nasz newsletter, a otrzymasz praktyczny e-book za darmo!

Subskrybując nasz newsletter, co miesiąc otrzymasz przydatne wskazówki, jak skutecznie rozwijać biznes w sieci.
Nie, dziękuję.
+48 52 522 21 67
    Friends link: 1z0-858 dumps 1z0-895 exam 200-001 312-49 exam cost 350-060 dumps 4a0-103 exam cert 4a0-105 cert 4a0-110 70-413 dumps 70-416 exam

    Dywersyfikacja to słowo, które na stałe zagościło już w słowniku wszystkich specjalistów z branży marketingu internetowego. O ile ma ono swoje źródło w języku ekonomistów, o tyle w bardzo łatwy, a co najważniejsze trafny sposób, daje się przełożyć na grunt e-marketingu. Strategia polegająca w głównej mierze na etapowym różnicowaniu oferowanego przez przedsiębiorstwa asortymentu, usług czy rynków zbytu, celnie odzwierciedla aktualne trendy w branży marketingu internetowego. Obecnie głównym założeniem e-marketerów jest odwracanie się od utartych ścieżek, schematów czy dotychczas sprawdzających się metod zdobywania określonego celu, którym jednak w dalszym ciągu jest pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania Google. Poprzez dywersyfikację możemy osiągnąć ten cel, jednocześnie w dużym stopniu zmniejszając ryzyko poniesienia strat, choćby tych, wynikających z nałożenia przez Google kary na promowany serwis.

    Dywersyfikacja – na czym to polega?

    Dywersyfikacja to przede wszystkim różnicowanie źródeł pozyskiwania wartościowego ruchu na stronie internetowej, a tym samym źródeł pozyskiwania przychodu czy nowych klientów. Możliwości w tym zakresie jest naprawdę wiele: od ruchu darmowego, linków sponsorowanych Google AdWords, przez media społecznościowe, newslettery, porównywarki cen, po blogi czy fora. Szczegółowe informacje na temat metod pozyskiwania klientów znaleźć można w artykule Jak wypromować stronę? Najważniejsze to nie skupiać się tylko i wyłącznie na jednym, sprawdzonym źródle, ale starać się znaleźć alternatywne, być może bardziej opłacalne. Jednym z podstawowych działań jest oczywiście ciągłe testowanie nowych rozwiązań. Schematyczne działanie i w tym wypadku może nas zawieźć, gdyż o ile dla jednego produktu czy usługi dane działanie ma sens i pozwala na osiągnięcie uprzednio określonego celu, tak w innym przypadku może nie sprostać naszym oczekiwaniom. Podczas wyboru i późniejszej oceny jakości danego źródła ruchu, warto mieć również na uwadze specyfikę promowanego produktu czy usługi, głównie z punktu widzenia grupy docelowej, do której kierowane są nasze działania.

    Najpopularniejsze źródła ruchu

    Ruch organiczny– czyli ruch, będący efektem pozycjonowania strony internetowej. Polega na zdobywaniu wartościowych linków prowadzących do witryny, w celu umieszczenia jej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Osiągnięcie tzw. Top 10 w przypadku bardziej popularnych i konkurencyjnych fraz jest procesem czasochłonnym, jednakże efekty prawidłowo przeprowadzonej kampanii SEO są zazwyczaj bardzo trwałe i stabilne.

    Reklama tekstowa- np. reklama Google AdWords – pozwala na osiągnięcie błyskawicznych efektów w postaci natychmiastowego zwiększenia widoczności w sieci, a tym samym przyspiesza zwiększenie pożądanego ruchu na stronie.

    Reklama graficzna– polega na wyświetlaniu banerów promujących dany serwis w sieci reklamowej Google. Wykorzystywana jest głównie w kampaniach wizerunkowych, mających na celu zmaksymalizowanie liczby wyświetleń.

    Remarketing- to również metoda emisji reklam w sieci reklamowej Google, mająca jednak na celu dotarcie do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili promowaną witrynę.

    Content marketing – to wszelkiego typu działania koncentrujące się w głównej mierze na publikowaniu wartościowych treści o tematyce ściśle powiązanej z działalnością firmy, w miejscach, w których mogą się one spotkać z największym odzewem ze strony grupy docelowej, a więc blogach, serwisach tematycznych czy portalach branżowych.

    Media społecznościowe - Facebook, Google+, Twitter – według statystyk jest to bardzo wartościowy ruch, jednak należy pamiętać, że aby tego typu działanie przyniosło oczekiwany efekt, należy mieć przede wszystkim ciekawy pomysł oraz postawić na systematyczność.

    W przypadku prowadzenia kampanii marketingowej w Internecie, ograniczenie działań promocyjnych do jednej formy reklamy jest dość ryzykowne, ponieważ efekt w postaci szybkiego wzrostu liczby potencjalnych klientów, może być gwałtowny, ale równocześnie krótkotrwały. Inwestując w tego typu promocję, warto postawić na tzw. kampanie kompleksowe, łączące w sobie kilka, najbardziej wartościowych działań z obszaru marketingu internetowego. Przyjmuje się, że dobre efekty przynosi połączenie przynajmniej dwóch lub trzech źródeł generowania ruchu, które poza gwarancją bezpieczeństwa, pozwolą na nieustanne poszerzanie grona potencjalnych klientów, co w konsekwencji przełoży się na zwiększenie zysków promowanej firmy.

    0 Komentarzy

    Zostaw komentarz

    Twój email nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

    *