DARMOWY PORADNIK

Szukasz porad, jak promować Twoją Firmę w Internecie? Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów w sieci?

Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik:

10 rzeczy, które musisz wiedzieć o linkach sponsorowanych AdWords

Zapisz się na nasz newsletter, a otrzymasz praktyczny e-book za darmo!

Subskrybując nasz newsletter, co miesiąc otrzymasz przydatne wskazówki, jak skutecznie rozwijać biznes w sieci.
Nie, dziękuję.
+48 52 522 21 67
    Friends link: 1z0-858 dumps 1z0-895 exam 350-060 dumps 4a0-103 exam cert 4a0-105 cert 4a0-110

    Linki sponsorowane są jedną z najczęściej stosowanych form promocji firmy w Internecie. Ilość znaków, jaką możemy wykorzystać tworząc reklamy tekstowe w AdWords jest jednak bardzo ograniczona. Ta forma reklamowa stawia bowiem na maksymalną zwięzłość i trafność przekazu. Istnieje jednak możliwość, aby naszym potencjalnym klientom dostarczyć znacznie więcej informacji niż pozwala na to ilość możliwych do wykorzystania znaków, a przy okazji uatrakcyjnić stworzone teksty reklamowe. Mowa oczywiście o tzw. rozszerzeniach reklam, które jak sama nazwa wskazuje mają za zadanie „rozszerzyć” standardowy przekaz reklamowy o dodatkowe informacje.

    Niektóre rozszerzenia reklam w AdWords możemy dodać ręcznie, inne tworzone są automatycznie. Lista dostępnych rozszerzeń w obu typach jest spora, jednak na początku warto tak naprawdę skupić się na czterech podstawowych, najczęściej wykorzystywanych rozszerzeniach, czyli na: linkach do podstron, rozszerzeniach połączeń, rozszerzeniach lokalizacji i rozszerzeniach objaśnień.

    Rozszerzenia linków do podstron

    Rozszerzenia linków do podstron umożliwiają dodanie do tekstu reklamowego dodatkowych linków, prowadzących do wybranych podstron w obrębie reklamowanej witryny. Do najczęściej umieszczanych linków w przypadku serwisów poświęconych usługom należą te kierujące do zakładki Kontakt, Cennik lub na podstronę opisującą aktualnie trwającą promocję. Natomiast w przypadku sklepów internetowych najczęściej stosowane są linki odsyłające do konkretnych kategorii. Przykładowo w przypadku sklepu internetowego z odzieżą damską będą to np. : Sukienki, Spódnice, Okrycia wierzchnie itd.

    Stosując rozszerzenia linków do podstron, warto pamiętać o zasadach, które tak samo jak w przypadku tworzenia reklam tekstowych, decydują o możliwości ich wyświetlenia. Wymagania te dotyczą zarówno tekstu linku, docelowego adresu URL, jak również firmy. Do najważniejszych wymagań odnoszących się do tekstu linku, z pewnością należy ograniczenie ilości znaków do 25 (12 w przypadku języków stosujących znaki o podwójnej szerokości), konieczność powiązania tekstu linku z treścią strony docelowej reklamy oraz ograniczenia związane z używaniem znaków towarowych (więcej na ten temat tutaj). W przypadku adresu URL należy przede wszystkim pamiętać, aby jego długość nie przekraczała 2048 znaków oraz aby każdy z linków prowadził do podstrony o innej treści. Dla Google odrębna strona to taka, która zawiera co najmniej 80% unikalnego tekstu. Warto również pamiętać o tym, że Google przypisuje reklamom klasyfikację rodzinną. Aby linki do podstron były wyświetlane muszą spełniać warunki przypisane do kategorii „Dla całej rodziny”.

    Przykład rozszerzonej reklamy AdWords

    Rozszerzenia linków do podstron w głównej mierze są stosowane w celu ułatwienia potencjalnym klientom jeszcze szybszego znalezienia interesujących ich informacji czy produktów. Koszt kliknięcia jest identyczny z kliknięciem w reklamę. Pamiętajmy jednak, że tego typu formy reklamowe wyświetlane są jedynie nad oraz pod naturalnymi wynikami wyszukiwania, dlatego bardzo duże znaczenie ma w tym wypadku przede wszystkim dbanie o wysoki wynik jakości poszczególnych słów kluczowych oraz odpowiednią stawkę w celu zapewnienia odpowiedniej pozycji.

    Rozszerzenia połączeń

    Rozszerzenia połączeń to funkcja pozwalająca na dodanie do tekstu reklamy numeru telefonu, umożliwiającego potencjalnym klientom szybki kontakt z promowaną firmą. Jest to rozwiązanie bezcenne zwłaszcza dla tych przedsiębiorców, którzy proces zakupowy w głównej mierze opierają na telefonicznym kontakcie z klientem. Jeśli chodzi o wymagania to przede wszystkim należy pamiętać o tym, aby numer telefonu był aktywny i nie był numerem faksu, gdyż te są niedozwolone. Ważne również, aby numer telefonu był numerem krajowym dla kraju, na który kierowana jest kampania oraz nie był numerem dodatkowo płatnym.

    Rozszerzenia połączeń są wyświetlane na wszystkich urządzeniach. Na zaawansowanych urządzeniach przenośnych w celu łatwiejszej nawigacji, obok tekstu reklamowego umieszczony jest przycisk Zadzwoń, którego kliknięcie inicjuje połączenie.

    Rozszerzenia lokalizacji

    Zdefiniowanie w kampanii lub danej grupie reklam rozszerzenia lokalizacji, pozwala na wyświetlenie obok tekstu reklamy adresu promowanej firmy, znacznika mapy oraz w przypadku telefonów komórkowych linka ze wskazówkami dojazdu. Rozszerzenia lokalizacji są zatem świetnym rozwiązaniem dla firm, których lokalizacja jest nie bez znaczenia dla potencjalnych klientów, czyli na przykład salonów kosmetycznych, hoteli czy restauracji.

    Rozszerzenia lokalizacji możemy dodać ręcznie lub połączyć konto AdWords z kontem Google Moja Firma. Pamiętajmy jednak, że tak jak w przypadku dwóch powyżej opisanych rozszerzeń, tak i tutaj dodanie rozszerzenia lokalizacji jest obostrzone pewnymi wymaganiami. Po pierwsze nazwa firmy, która została podana podczas tworzenia rozszerzenia musi być zgodna z nazwą firmy widniejącą pod podanym adresem. Po drugie reklamy biorące udział w kampanii muszą promować firmę zlokalizowaną pod podanym adresem lub z nim związaną, tzn. jeśli firma posiada siedzibę w Poznaniu, w reklamie nie może widnieć adres np. w Gdańsku. Po trzecie rozszerzenia lokalizacji a przede wszystkim treści, do których prowadzą muszą spełniać warunki klasyfikacji „Dla całej rodziny”.

    Rozszerzenia objaśnień

    Najnowszym typem rozszerzeń reklam AdWords są objaśnienia. Zostały one aktywowane na wszystkich kontach AdWords kilka miesięcy temu, jednak wielu reklamodawców nadal z nich nie korzysta. Wiele na tym tracą, bowiem rozszerzenia objaśnień dają możliwość zwiększenia objętości reklamy o dodatkową linijkę, znacznie podnosząc widoczność reklamy.

    Przykład zastosowanie rozszerzenia objaśnień w AdWords

    Dodając ten typ rozszerzenia do kampanii mamy szansę podkreślić szczególne walory naszej oferty, np. Dostawa w 24 godziny, Przesyłka gratis, Bezpłatny zwrot towaru, Certyfikowani specjaliści. Dzięki temu możemy przeznaczyć większą część standardowej treści reklamy na zwroty perswazyjne. Do kampanii można dodać minimum dwa objaśnienia. Podobnie jak poprzednie rodzaje, rozszerzenia są obwarowane są jednak pewnymi ograniczeniami. Długość jednego objaśnienia nie może przekraczać 25 znaków, przy czym nie wolno stosować zwracających uwagę znaków interpunkcyjnych i symboli (wykrzykników, emotikonek). Zabronione jest również powielanie treści z reklam, linków do podstron ani innych objaśnień (dotyczy to nie tylko grupy reklam, ale całej kampanii i konta). Z uwagi na fakt, iż objaśnienia jaką informować o dodatkowych zaletach oferty zabronione jest wstawianie słów kluczowych oraz znaków towarowych bez autoryzacji. Tutaj także konieczna jest klasyfikacja reklam  „Dla całej rodziny”.

    Podsumowując – rozszerzenia reklam to bezpłatny i jednocześnie świetny sposób na zwiększenie widoczności reklam wyświetlanych w ramach prowadzonych kampanii AdWords. Jest to również jeden z najprostszych sposobów na poprawę współczynnika klikalności reklam, a tym samym podniesienie Wyniku Jakości. Jeśli wiec zależy nam na wzroście CTR, warto pokusić się o uatrakcyjnienie standardowej reklamy tekstowej właśnie o odpowiednie rozszerzenia.

    0 Komentarzy

    Zostaw komentarz

    Twój email nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

    *