DARMOWY PORADNIK

Szukasz porad, jak promować Twoją Firmę w Internecie? Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów w sieci?

Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik:

10 rzeczy, które musisz wiedzieć o linkach sponsorowanych AdWords

Zapisz się na nasz newsletter, a otrzymasz praktyczny e-book za darmo!

Subskrybując nasz newsletter, co miesiąc otrzymasz przydatne wskazówki, jak skutecznie rozwijać biznes w sieci.
Nie, dziękuję.
+48 52 522 21 67

    Jak napisać opis firmy?

    • 272016 /
    • Joanna Pertek

    Zakładka „o nas” pojawia się niemalże na każdej stronie internetowej. Warto umieścić ją chociażby po to, by potencjalny klient mógł zapoznać się z profilem naszej firmy, jej działalnością bądź historią. Jest to wstępny krok do nawiązania relacji z Klientem. W każdej firmie znajdzie się ukryty potencjał, by przedstawić ją jako zaskakującą i interesującą dla odbiorców. Niestety większość przedsiębiorców decyduje się na umieszczenie sztampowego tekstu pojawiającego się w obrębie 95% witryn internetowych. Jak zatem przekształcić, z zasady nudny tekst w ciekawą opowieść, która przykuje uwagę odbiorcy?

    Klient nasz pan – skup uwagę czytelnika

    Tworzenie zakładki „o nas” często łączy się z mylnym przekonaniem, iż to właśnie o „naszą” działalność chodzi. Zaskakujący jest jednak fakt, że treść umieszczana w jej obrębie skupiać powinna się na odbiorcy i korzyściach, jakie może mu przynieść zakup oferowanych przez daną firmę produktów bądź usług. Umieszczenie „encyklopedycznego” opisu, podobnego do pojawiającego się na wielu innych stronach internetowych zniechęca do zgłębiania informacji o przedsiębiorstwie. Nawet, jeśli oferowane produkty są „innowacyjne”, „najwyższej jakości”, a także „łączą klasykę z nowoczesnością” warto zastosować inne, rzadziej wykorzystywane sformułowania do ich przedstawienia. Przede wszystkim należy unikać opisów szablonowych. Zabiegiem koniecznym jest wczucie się w rolę potencjalnego klienta. Poprzez opis firmy podejmujemy bowiem próbę odpowiedzi na jego pytania: „Co zyskam ufając tej firmie?” czy „Jakie korzyści płyną dla mnie z oferty firmy?”.

    Język korzyści – wskaż konkrety

    Nagminne stosowanie stereotypowych połączeń wyrazów sprawia, że większość opisów zamieszczanych w zakładce „o nas” jest nie tylko sztampowa, ale i nudna. Powielanie treści pozbawia je innowacyjności i sensu powodując w konsekwencji niechęć ze strony czytelnika. Kreowanie wizerunku firmy oparte powinno być na ciekawych zwrotach i przedstawieniu konkretnych zalet. Używanie popularnych sformułowań takich jak „profesjonalizm”, „wysoki poziom” niestety nie wpływa na podniesienie jakości odbioru treści i postrzeganie przedsiębiorstwa jako ciekawszego niż inne prosperujące w obrębie tej samej branży. Warto posłużyć się przykładami realizacji zadań, które z powodzeniem wykonała nasza firma. Należy zobrazować ów profesjonalizm oraz wysoką jakość świadczonych usług, a nie tylko o niej pisać. To pozwoli znacznie lepiej dotrzeć do odbiorcy i sprawić, że oferta naszej firmy wyróżni się i zostanie zapamiętana.

    Przedstaw swój zespół

    Do jednej z najpopularniejszych technik podnoszących jakość zakładki „o nas” w ostatnim czasie należy przedstawianie zespołu specjalistów zajmujących się wykonywaniem zleconych danemu przedsiębiorstwu zadań. Taki zabieg pozwala odbiorcy/potencjalnemu klientowi dowiedzieć się, z kim będzie w przyszłości współpracował oraz jakie kompetencje posiada ta osoba. Krótkie opisy opatrzone najczęściej fotografią to dobry sposób na zbliżenie się do czytelnika i personalne podejście. Jest to szczególnie ważne w firmach świadczących usługi w obrębie całych państw bądź kontynentów. Istotny jest jednak fakt, aby zarówno opisy jak i zdjęcia były odzwierciedleniem rzeczywistości. Nagminnym błędem w tym przypadku jest wykorzystywanie zdjęć z darmowych lub płatnych banków zdjęć, co w konsekwencji podważa wiarygodność przedsiębiorstwa. Kreatywny przykład zakładki „Zespół” znaleźć można na stronie moz.com.

    Opis firmy - zespół (moz.com)Źródło: http://moz.com

    Opis pracownika firmy (moz.com)

    Źródło: http://moz.com

    Style wypowiedzi – traf do grupy docelowej

    Kardynalnym błędem popełnianym podczas tworzenia opisów firmy, bez względu na wykorzystanie w praktyce powyższych zaleceń jest niedostosowanie stylu wypowiedzi do grupy odbiorców. Nadużywanie językowych ozdobników, szablonowych sformułowań oraz strony biernej to najczęstsze niedociągnięcia, z jakimi można się spotkać czytając zakładkę „o nas”. Aby tekst był ciekawy dla odbiorcy, przyciągnął jego uwagę i wzbudził zainteresowanie należy stosować techniki sprzyjające przejrzystości i przyswajalności treści takie jak:

    • podział tekstu na akapity,
    • zastosowanie śródtytułów,
    • zastosowanie wyliczeń,
    • wybór ciekawego nagłówka,

    Ponadto, warto wiedzieć, że w zależności od grupy docelowej odbiorców należy zastosować odpowiednie sformułowania – nie zawsze bowiem „kwiecisty” język i górnolotne zwroty trafią w gusta czytelnika. Język powinien być nie tylko dostosowany do jego oczekiwań, ale i zrozumiały.

    Zakładka „o nas” jako budowanie wizerunku firmy

    Odpowiadając sobie na pytanie „jak napisać opis firmy?” pamiętać należy, iż na dobry tekst składa się wiele czynników. Zarówno sama treść, jak i sposób jej przedstawienia na stronie muszą być dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Jak wskazują badania czytelnikowi wystarczy zaledwie 50 milisekund, by podjąć decyzję o przeczytaniu danej informacji bądź zaniechaniu tej czynności. Zakładka „o nas” nie musi być nudna i szablonowa, wystarczy zaledwie kilka działań, by stała się doskonałą wizytówką naszej działalności gospodarczej i miała znaczący wpływ na budowanie wizerunku firmy.

    Więcej podpowiedzi, jak wzbudzić zaufanie odbiorców do firmowej strony internetowej znajdziesz tutaj.

    0 Komentarzy