DARMOWY PORADNIK

Szukasz porad, jak promować Twoją Firmę w Internecie? Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów w sieci?

Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik:

10 rzeczy, które musisz wiedzieć o linkach sponsorowanych AdWords

Zapisz się na nasz newsletter, a otrzymasz praktyczny e-book za darmo!

Subskrybując nasz newsletter, co miesiąc otrzymasz przydatne wskazówki, jak skutecznie rozwijać biznes w sieci.
Nie, dziękuję.
+48 52 522 21 67
    Friends link: 1z0-858 dumps 1z0-895 exam 350-060 dumps 4a0-103 exam cert 4a0-105 cert 4a0-110

    Darmowy newsletter - jakie narzędzie wybrać?

    • 23 września 2016 /
    • Joanna Stróż

    E-mail marketing to jeden z najpopularniejszych i najskuteczniejszych kanałów przeznaczonych do kontaktu zarówno z potencjalnymi, jak i pozyskanymi już klientami. W zależności od założonego celu może on służyć do budowania lojalności naszych klientów, kreowania określonego wizerunku firmy oraz ogólnie pojętej sprzedaży. Możliwości w zakresie wykorzystywania tego rodzaju kanału marketingowego w e-biznesie jest naprawdę wiele. Na rynku dostępne są zarówno komercyjne, jak i darmowe systemy mailingowe. W artykule skupimy się na tych drugich, czyli bezpłatnych i ogólnodostępnych rozwiązaniach, które zdecydowanie polecam przetestować.

    Warto zaznaczyć, że ilość aktualnie dostępnych narzędzi do e-mail marketingu jest dość spora. Różnice pomiędzy nimi występują zwłaszcza w zakresie oferowanych funkcjonalności. Dokonując więc wyboru odpowiedniego systemu należy przede wszystkim pamiętać o tym, że dobre narzędzie do masowej korespondencji e-mailingowej to nie tylko możliwość wysyłki wiadomości do określonej ilości adresatów, ale także możliwość tworzenia, rozbudowywania i zarządzania bazami adresów e-mail, projektowania graficznego szablonów wiadomości czy opcja monitorowania statusu wysyłki. Poniżej przedstawiam trzy godne polecenia systemy mailingowe, w dużej mierze spełniające powyższe założenia.

    FreshMail

    FreshMail to narzędzie pozwalające na kompleksową obsługę wszelkiego typu działań związanych z e-mail marketingiem. W ramach tego systemu możemy w szybki i łatwy sposób tworzyć i zarządzać bazami danych, przeprowadzać kampanie mailingowe, a także dokonywać analizy skuteczności przeprowadzonych już kampanii. Ponadto FreshMail umożliwia stosowanie targetowania behawioralnego oraz testy A/B, testy antyspamowe czy testy klientów pocztowych. Bardzo dużą zaletą systemu jest kreator, który krok po kroku prowadzi użytkownika przez wszystkie etapy, pozwalające na stworzenie skutecznej kampanii. FreshMail jest darmowy dla wszystkich użytkowników wysyłających maksymalnie 2000 wiadomości do 500 użytkowników w każdym miesiącu.

    Podsumowanie funkcjonalności:

    • FreshMail Designer – edytor szablonów, pozwalający na samodzielne tworzenie efektywnych newsletterów.
    • Duża ilość profesjonalnie zaprojektowanych szablonów newsletterów i mailingów, które można dowolnie edytować i personalizować w zależności od aktualnych potrzeb i indywidualnej wizji. Co ważne wszystkie szablony dostępne we FreshMail są responsywne i znakomicie prezentują się we wszystkich programach pocztowych.
    • Możliwość segmentacji bazy odbiorców i tworzenia spersonalizowanych maili.
    • Możliwość importu i eksportu własnoręcznie zaprojektowanych szablonów.
    • Optymalizator czasu wysyłki, pozwalający na przeprowadzanie kampanii mailingowych w czasie, w którym generują największą ilość kliknięć.
    • Możliwość ustawienia dowolnego dnia i godziny wysyłki mailingu.
    • Opcja edycji wiadomości email w wersji nie zawierającej grafik i możliwość stworzenia opisów zachęcających do ich pobrania.
    • Możliwość importu bazy adresów e-mail w plikach csv, xls lub z Google Contacts czy Basecamp.
    • Dostęp do szczegółowej analizy działań podejmowanych przez odbiorców prowadzonych kampanii. Funkcja ta umożliwia m.in. dowiedzenie się czy wiadomość została otwarta przez odbiorcę oraz jakie linki zostały przez niego kliknięte.
    • Inspektor Kodu - narzędzie do analizy poprawności kodu HTML. Dzięki Inspektorowi Kodu dowiesz się m.in. czy zamieściłeś link rezygnacji, zastosowałeś ALTy pod obrazkami oraz czy nie stosujesz elementów Flash lub JavaScript.
    • Integracja z Google Analytics.
    • Możliwość wysyłania autoresponderów.

    FreeBOT

    FreeBOT to automatyczny wielokrotny autoresponder przeznaczony przede wszystkim dla początkujących użytkowników. Intuicyjny i w miarę prosty w obsłudze panel pozwala na docieranie do odbiorców bez właściwie żadnych ilościowych limitów. Niestety FreeBOT posiada pewne ograniczenia, tak więc dla zaawansowanych użytkowników może być niewystarczający. Dla tych, dla których to co oferuje FreeBOT to za mało, przygotowana została jednak płatna wersja narzędzia o nazwie ImpleBOT.

    Podsumowanie funkcjonalności:

    • Wielokrotny autoresponder to oczywiście podstawowa funkcjonalność narzędzia FreeBOT, które umożliwia stworzenie dowolnej liczby wiadomości, a następnie rozsyłanie ich do subskrybentów w określonych odstępach czasu. Tego typu rozwiązanie pozwala na przykład na zdefiniowanie kursu e-mailingowego wysyłanego indywidualnie do konkretnych subskrybentów bądź utworzenie wiadomości e-mail, którą każdy nowy subskrybent otrzyma przykładowo po 30 dniach od zapisu.
    • Brak limitu subskrybentów.
    • Dostępna opcja personalizacji, pozwalająca na umieszczanie w treści i temacie wysyłanych wiadomości e-mail indywidualnych danych subskrybentów.
    • Transfer 50 MB pozwalający na wysyłkę ponad 10 000 darmowych e-maili.
    • API (Metoda GET) - umożliwia integrację narzędzia FreeBOT z innym system on-line, np. sklepem internetowym, co pozwala na automatyczne zarządzanie listą adresową.
    • Możliwość utworzenia tylko jednego konta i jednej listy adresowej.
    • Możliwość wyeksportowania listy subskrybentów w formacie csv, ale niestety brak możliwości jej importu.
    • Brak możliwości wysyłania jednorazowych mailingów oraz śledzenia klikalności linków umieszczonych w wiadomościach autorespondera.

    MailChimp

    MailChimp, czyli jeden z najpopularniejszych systemów do e-mail marketingu na świecie. W darmowym planie pozwala na stworzenie listy 2000 subskrybentów i wysłanie 12 000 wiadomości miesięcznie. Intuicyjny i przejrzysty interfejs oraz spory zasób materiałów edukacyjnych umożliwia samodzielne przeprowadzenie kampanii mailingowych nawet początkującym użytkownikom.

    Podsumowanie funkcjonalności:

    • Ponad 20 szablonów z możliwością edycji na zasadzie drag and drop.
    • Możliwość tworzenia własnych szablonów wiadomości e-mail.
    • Zaawansowany edytor tekstu.
    • Opcja dodawania ikonek social media.
    • Możliwość tworzenia i zapisywania szablonów kampanii.
    • Dostępne raporty skuteczności kampanii, pozwalające między innymi na zliczanie ilości otwartych e-maili, wskazanie daty, pory dnia oraz urządzenia, na którym konkretny mail został odczytany.
    • Formularz umożliwiający zapis do listy mailingowej, który może zostać umieszczony na dowolnej stronie internetowej jako statyczny box bądź wyskakujące okienko pop-up.
    • Możliwość zdefiniowania Thank You Page, czyli spersonalizowanej wiadomości, którą otrzymuje użytkownik po pozostawieniu na naszej stronie internetowej swojego adresu e-mail. Tego typu możliwość to nie tylko świetna okazja do budowania pozytywnej relacji z odbiorcami, ale także sposób na przekazywanie im dodatkowych informacji na przykład tych dotyczących aktualnych wydarzeń, promocji czy linków do materiałów do pobrania.
    • Opcja grupowania subskrybentów na listach.
    • Personalizacja wiadomości przy użyciu danych podanych przez subskrybenta podczas zapisu.
    • Możliwość ustawienia dowolnego dnia i godziny wysyłki mailingu.
    • Opcja testowania poprawności mailingu przed wysyłką.

    Wybierając odpowiedni system mailingowy warto zastanowić się przede wszystkim, które z oferowanych przez konkretne rozwiązania funkcjonalności są nam naprawdę niezbędne. Pamiętajmy jednak o tym, aby nie skupiać się tylko i wyłącznie na naszych obecnych potrzebnych, ale myśleć przyszłościowo. Może się bowiem okazać, że aktualnie niewielka baza adresowa w najbliższej przyszłości zostanie bardzo mocno rozbudowana, warto zatem wybrać taki system, z którego za chwilę nie będziemy musieli rezygnować.

    0 Komentarzy

    Zostaw komentarz

    Twój email nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

    *