DARMOWY PORADNIK

Szukasz porad, jak promować Twoją Firmę w Internecie? Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów w sieci?

Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik:

10 rzeczy, które musisz wiedzieć o linkach sponsorowanych AdWords

Zapisz się na nasz newsletter, a otrzymasz praktyczny e-book za darmo!

Subskrybując nasz newsletter, co miesiąc otrzymasz przydatne wskazówki, jak skutecznie rozwijać biznes w sieci.
Nie, dziękuję.
+48 52 522 21 67
    Friends link: 1z0-858 dumps 1z0-895 exam 350-060 dumps 4a0-103 exam cert 4a0-105 cert 4a0-110

    Darmowe programy do tworzenia banerów reklamowych

    • 13 maja 2016 /
    • Małgorzata Chmielewska

    Reklamy banerowe pozwalają skutecznie budować świadomość marki. Dzięki nim odbiorcy zapamiętują logo marki i kojarzą ją z zamieszczonymi w reklamie kolorami, obrazami i hasłami. Tworzy to rozpoznawalny wizerunek firmy i wzbudza zaufanie klientów (o kampaniach wizerunkowych więcej przeczytasz tutaj). Wyświetlanie banerów jest możliwe m.in. w sieci reklamowej Google, za pośrednictwem systemu Google AdWords. Jeśli planujesz uruchomienie kampanii budującej świadomość pierwszym krokiem będzie utworzenie materiałów reklamowych dostosowanych do oczekiwań odbiorców. Nie musisz się jednak obawiać dodatkowych kosztów – reklamy graficzne możesz utworzyć samodzielnie. Wystarczy posłużyć się pomocnym narzędziem jakim jest Galeria reklam Google AdWords. Warto wypróbować też inne darmowe programy graficzne online, np. Canva. Dla bardziej zaawansowanych użytkowników Google stworzyło narzędzie Google Web Designer. Każdy znajdzie więc coś na miarę swoich potrzeb i możliwości.

    Edytor reklam graficznych AdWords

    Dostęp do narzędzia edycji reklam AdWords uzyskamy po utworzeniu kampanii kierowanej na sieć reklamową. Chcąc dodać reklamę do grupy reklam zobaczymy rozwijane menu z kilkoma opcjami do wyboru. W tym momencie interesować nas będą dwie z nich: reklama graficzna i galeria reklam. Opcja reklama graficzna pozwala na przesłanie gotowych materiałów lub utworzenie propozycji reklam na podstawie podanego adresu witryny (Rys. 1). Po przeskanowaniu przez system zawartości strony generowane są przykładowe zestawy reklam w kilku różnych stylach. Każdy z zestawów reklam można obejrzeć klikając w podgląd elastycznych formatów reklam (Rys. 2).

    Tworzenie reklamy graficznej w AdWords Rys. 1. Pierwszy etap tworzenia reklamy graficznej na podstawie skanowania zawartości witryny.

    Treści wyświetlane w reklamie można uaktualnić jeszcze zanim zdecydujemy się na konkretny zestaw. Taka masowa edycja pozwala szybko i wygodnie zapoznać się z propozycjami rzeczywistych reklam, dzięki czemu łatwiej podjąć decyzję, jaki układ elementów najbardziej nam odpowiada. Wybrany zestaw możemy dalej edytować. Tutaj pojawiają się jednak pewne utrudnienia. Nie mamy możliwości zmian rozmiaru ani położenia loga czy zdjęcia, możemy jedynie wgrać nowy plik graficzny, ale nadal pozostanie on zakotwiczony. Podobnie nie możemy manipulować położeniem tekstu, można za to edytować jego treść oraz kolor czcionki i wybranych elementów, tj. przycisk wezwania do działania. Problemem jest również fakt, że edytując jeden format reklamy (domyślnie 300x250 px) wprowadzone zmiany stosowane są też w innych formatach reklam w danym zestawie. W konsekwencji największe i najmniejsze rozmiary reklam mają albo puste niewykorzystane miejsce, albo nie mieszczą się na nich wszystkie treści. Jeśli jednak chcemy stworzyć proste reklamy nie ponosząc dodatkowych kosztów warto skorzystać z tej propozycji.

    Podgląd formatów reklam w edytorze AdWords Rys. 2. Podgląd rozmiarów elastycznych reklam w edytorze Google AdWords.

    Galeria reklam AdWords

    Reklamy graficzne mogą pełnić różne funkcje i przybierać różne formy. Nie muszą to być proste statyczne obrazki z hasłem promocyjnym. W zależności od typu kampanii w sieci reklamowej dostępne są również bardziej zaawansowane szablony. Znaleźć je można w Galerii reklam (Rys. 3). Obecnie widoczne są tam rodzaje reklam takie jak:

    • reklamy dynamiczne – treść reklam dostosowywana jest do treści przeglądanych przez użytkownika, reklamy tworzone są na podstawie pliku danych o produktach, który trzeba przesłać do AdWords; dostępne są zróżnicowane szablony dostosowane do różnych branży, np. edukacja, hotele, loty, nieruchomości, oferty pracy; mamy możliwość wyboru preferowanych układów elementów reklamy i edycji nagłówka oraz opisu;
    • reklamy lightbox – to typ reklamy reagującej na kliknięcie odbiorcy przejściem w tryb pełnoekranowy, wyświetleniem filmu lub pokazu zdjęć; można je wygenerować na podstawie materiałów zawartych na promowanej witrynie lub przesłanych plików graficznych i wideo;
    • reklamy wideo do umieszczenia w sieci reklamowej;
    • reklamy do celów ogólnych (możemy tu wybrać pusty szablon, które edytujemy według własnych potrzeb lub skorzystać z opisanego wcześniej skanowania witryny i wygenerowanych propozycji zestawów reklam w różnych stylach);
    • reklamy w Gmailu – tworząc rozwijane interaktywne reklamy wyświetlane w skrzynce odbiorczej można skorzystać z kliku rodzajów szablonów: zawierających obraz, obraz i tekst czy katalog produktów.

    Rodzaje szablonów w Galerii reklam AdWordsRys. 3. Rodzaje szablonów reklam dostępnych w Galerii reklam AdWords.

    Canva

    Alternatywą tworzenia reklam za pośrednictwem Galerii reklam Google AdWords jest przesłanie gotowych materiałów graficznych. Jeśli Edytor AdWords Ci nie wystarcza, a nie chcesz płacić za projekty profesjonalnego grafika, czy nie potrafisz korzystać z zaawansowanych programów graficznych, możesz spróbować swoich sił w bardziej intuicyjnych aplikacjach internetowych. Przykładem takiego narzędzia jest Canva. Edytor ten pozwala na tworzenie wielu rodzajów grafik i dokumentów. Znajdziemy tam szablony nie tylko reklam, ale też wzory postów do użycia w mediach społecznościowych, prezentacje, zaproszenia, infografiki, menu restauracji czy CV. Wachlarz szablonów jest bardzo szeroki (Rys. 4). Możemy też tworzyć niestandardowe projekty w wybranym przez siebie rozmiarze.

    Rodzaje projektów graficznych w CanvaRys. 4. Rodzaje dostępnych projektów w narzędziu Canva.

    W ramach wybranego szablonu projektu możemy skorzystać z gotowego layoutu, których znaczna część jest darmowa. Możemy też dowolnie go edytować, zmieniając zdjęcie, treść czy dodając nowe elementy (Rys. 5). W odróżnieniu do edytora AdWords tutaj możemy swobodnie manipulować wielkością i położeniem elementów. Dużą zaletą jest też duża baza dostępnych czcionek, kształtów, ikon, ramek, ilustracji i zdjęć. Wiele z nich jest darmowych, w razie potrzeby można też kupić dodatkowe elementy za 1$. Bez problemu możemy jednak wgrywać własne zdjęcia, loga czy inne elementy graficzne.  Całkowicie za darmo i w bardzo intuicyjny sposób stworzymy więc atrakcyjną reklamę czy inną grafikę. Wszystkie projekty zapisane zostają na koncie, możemy też je pobrać w wybranym formacie. Narzędzie dostępne jest w języku angielskim. W Internecie znajdziecie też wiele innych podobnych aplikacji, ta wydaje się jednak szczególnie funkcjonalna i łatwa w użyciu nawet dla laików.

    Edycja projektu graficznego w CanvaRys. 5. Okno edycji projektu w narzędziu Canva.

    Google Web Designer

    Osoby posiadające pewną wiedzę o działaniu programów graficznych i oczekujące bardziej zaawansowanych możliwości powinny wypróbować narzędzie Google Web Designer. Korzystanie z niego jest w pełni darmowe, a licencja nie jest ograniczona czasowo. Program posiada wiele funkcji pozwalających na tworzenie reklam AdWords, DoubleClick czy banerów do implementacji na stronie www. Można skorzystać z gotowych szablonów oraz tworzyć niestandardowe kreacje. W zależności od potrzeb i umiejętności można pracować w edytorze wizualnym lub w kodzie CSS, Javascript lub XML. W tworzonych materiałach można używać animacji, video, map, wielu typów galerii i konfigurować różne rodzaje zdarzeń. Reklamy stają się dzięki temu interaktywne. Po wykonaniu określonych czynności przez odbiorcę nastąpią zaplanowane przez nas akcje, np. nawiązanie połączenia telefonicznego z podanym przez nas numerem, dodanie wydarzenia do kalendarza użytkownika, możliwość obejrzenia lokalizacji korzystając ze Street View. Osoby nie korzystające nigdy wcześniej z tego typu zaawansowanych narzędzi mogą czuć się przytłoczone nadmiarem funkcji. Google udostępnia jednak szeroką pomoc w języku polskim oraz forum dla użytkowników (w języku angielskim). Swoją znajomość narzędzia można poprawić też korzystając z kursu certyfikacyjnego.

    Widok projektu w Google Web Designer Rys. 6. Widok projektu reklamy AdWords na podstawie szablonu w narzędziu Google Web Designer.

    Jak widać możliwości samodzielnego projektowania reklam graficznych jest wiele. Nie trzeba wcale zatrudniać grafika czy kupować licencjonowane programy do obróbki graficznej, by nasze kreacje wyglądały atrakcyjnie. W zależności od poziomu Twoich umiejętności możesz zdecydować się na proste w obsłudze aplikacje, których nie trzeba nawet pobierać na komputer lub bardziej zaawansowane narzędzia. Skoro więc poznałeś już możliwości, pora spróbować swoich sił i zabrać się za tworzenie banerów, które zainteresują klientów i podniosą skuteczność Twoich kampanii AdWords.

    0 Komentarzy

    Zostaw komentarz

    Twój email nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

    *