DARMOWY PORADNIK

Szukasz porad, jak promować Twoją Firmę w Internecie? Chcesz skutecznie pozyskiwać nowych klientów w sieci?

Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik:

10 rzeczy, które musisz wiedzieć o linkach sponsorowanych AdWords

Zapisz się na nasz newsletter, a otrzymasz praktyczny e-book za darmo!

Subskrybując nasz newsletter, co miesiąc otrzymasz przydatne wskazówki, jak skutecznie rozwijać biznes w sieci.
Nie, dziękuję.
+48 52 522 21 67
    Friends link: 1z0-858 dumps 1z0-895 exam 350-060 dumps 4a0-103 exam cert 4a0-105 cert 4a0-110

    AdWords Express – kampania w 6 krokach

    • 11 lutego 2015 /
    • Joanna Stróż

    Skomplikowany, wymagający poświęcenia czasu na zdobycie specjalistycznej wiedzy, ale jednocześnie dający ogromne możliwości kontrolowania zarówno wydatków, jak również przebiegu i właściwego zoptymalizowania kampanii – tak w skrócie można by opisać tradycyjny system reklamowy Google AdWords. Pomimo, iż system ten jest reklamowany przez Google jako proste w obsłudze narzędzie, pozwalające na prowadzenie kampanii reklamowej bez pomocy specjalistów w zakresie marketingu internetowego, w rzeczywistości jest to zaawansowany program, stanowiący barierę nie do przejścia dla większości osób, chcących samodzielnie zareklamować swoją firmę w Internecie.

    Użytkownikom, którzy z jednej strony mają świadomość, że dzięki reklamie internetowej są w stanie pozyskać spore grono klientów, ale z drugiej towarzyszy im obawa, że nie poradzą sobie z przeprowadzaniem, a co gorsza optymalizacją rozbudowanej  kampanii – Google oferuje uproszczoną wersję tradycyjnego systemu AdWords, czyli AdWords Express, pozwalającą na wyświetlanie reklam w wyszukiwarce Google.pl oraz Mapach Google.

    AdWords Express – jak to działa?

    Na uruchomienie kampanii AdWords Express wystarczy zaledwie parę minut. Po utworzeniu konta na stronie www.google.pl/intl/pl/adwords/express system w zaledwie 6 krokach przeprowadzi nas przez łatwą i szybką konfigurację kampanii.

    Krok 1

    W pierwszej kolejności dodajemy podstawowe informacje na temat prowadzonej przez nas działalności, tj. nazwa firmy czy adres strony internetowej (Rys. 1). Warto przy tym pamiętać, że w przypadku AdWords Express brak serwisu internetowego nie stanowi jakiegokolwiek problemu, gdyż po kliknięciu w link „Nie mam witryny” zostaniemy bezpośrednio przekierowani na stronę Google Moja Firma, która pozwoli nam na darmowe utworzenie witryny, za pośrednictwem której będziemy mogli reklamować oferowane przez nas produkty czy usługi.

      AdWords express - krok 1

        Rys. 1. Karta do wypełnienia nazwy promowanej strony w kampanii AdWords Express.

    Krok 2

    Kolejny krok to wybór grupy docelowej dla naszej kampanii. Najpierw określamy podstawowe parametry, czyli lokalizację (wraz z zasięgiem od 25 do 65 km) oraz język, a następnie podajemy nazwę produktu lub usługi, którą chcemy zareklamować (Rys. 2). Program nie umożliwia ustawienia bardzo precyzyjnej lokalizacji, bowiem po wybraniu miasta automatycznie pojawia się zakres dodatkowego zasięgu, który nie może być mniejszy niż 25 km.

    AdWords express - krok 2

    Rys. 2. Wybór lokalizacji, języka i promowanej usługi w kampanii AdWords Express.

    Po wpisaniu konkretnej frazy, np. "salon piękności" zostaną wyświetlone propozycje podobnych słów kluczowych do weryfikacji. Możemy odhaczyć te niewłaściwe lub zaznaczyć te bardziej odpowiednie (Rys. 3). Warto jednak wziąć pod uwagę, że przypisanych do reklamy słów nie można zmienić ani usunąć. Nie można również dodać nowych słów. Jeśli zatem wyszukiwane słowa kluczowe nie pasują do prowadzonej przez firmę działalności, należy sprawdzić wybrane produkty lub usługi i ewentualnie dokonać ich zmiany. Wybierając słowa kluczowe zobaczymy również informację o potencjalnej miesięcznej liczbie odbiorców.

    AdWords express - krok 2.1.

    Rys. 3. Możliwość wyboru dodatkowych słów kluczowych w kampanii AdWords Express.

    Krok 3

    Krok trzeci polega na utworzeniu tekstu reklamowego, opisującego firmę oraz promowane produkty bądź usługi. Reklama standardowo składa się z nagłówka, dwóch wersów tekstu oraz adresu URL witryny lub strony Google+ Lokalnie (Rys. 4).  W przypadku podania adresu firmy dodatkowo wyświetlanym elementem jest pinezka, która po kliknięciu przekierowuje do lokalizacji firmy na Mapach Google (Rys. 5). Jeśli nie chcemy, aby adres naszej firmy był wyświetlany, podczas edycji reklamy wystarczy usunąć zaznaczenie „Wyświetlaj adres firmy”. Na tym etapie decydujemy również o podaniu numeru telefonu kontaktowego. Informacje te nie są jednak wymagane i uzupełniamy je opcjonalnie.

     AdWrods express - krok 3

    Rys. 4. Karta tworzenia treści reklamy w kampanii AdWords Express.

    AdWords express - reklama

    Rys. 5. Wygląd reklamy AdWords z danymi adresowymi firmy.


    Krok 4

    W kampaniach AdWords Express istnieje oczywiście możliwość utworzenia kliku reklam, wybierając dla nich różne produkty lub usługi. Należy jednak pamiętać że łączny budżet AdWords Express to łączny budżet wszystkich reklam. Przykładowo, jeśli posiadasz dwie reklamy swojej firmy i ustawisz budżet dzienny na poziomie 20 zł dla każdej z nich, to ostatecznie łączny budżet będzie wynosił maksymalnie 40 zł dziennie.

    Kolejny etap to ustalenie budżetu. W AdWords Express istnieje możliwość ustalenia średniego budżetu dziennego lub maksymalnego budżetu miesięcznego. W przypadku ustalenia średniego budżetu dziennego, zostanie on automatycznie pomnożony przez 30,4 czyli średnią liczbę dni w miesiącu, co w konsekwencji pozwoli na określenie maksymalnego budżetu miesięcznego. Podczas ustalania wysokości kosztów, jakie mamy zamiar zainwestować w reklamę linków sponsorowanych, warto wziąć pod uwagę dane podawane przez system, a mianowicie procent konkurentów, którzy przykładowo dla tego typu działalności ustawili wyższy budżet oraz szacunkową miesięczną  liczbę kliknięć możliwą do uzyskania w ramach uprzednio określonego budżetu (Rys. 6).

     Adwords express - krok 4Rys. 6. Karta wybory wysokości budżetu dziennego lub miesięcznego kampanii AdWords Express.

    Krok 5

    Krok piąty, czyli podsumowanie kampanii, pozwala na weryfikację dotychczas określonych parametrów i ich ewentualną edycję (Rys. 7).

     adwords express - krok 5

    Rys. 7. Podsumowanie najważniejszych ustawień kampanii AdWords Express.

    Krok 6

    Ostatnim elementem konfiguracji kampanii AdWords Express jest wypełnienie karty Płatności. Oprócz podania standardowych informacji rozliczeniowych firmy, w tym miejscu musimy dokonać wyboru metody rozliczania kosztów spośród dwóch dostępnych opcji:

    • Płatności automatyczne: zapłata następuje po wyświetleniu reklam.  Reklamy zaczynają się wyświetlać zazwyczaj niemal zaraz po wprowadzeniu szczegółów płatności. Środki pobierane są po naliczeniu należności za pomocą automatycznego obciążenia i po osiągnięciu progu naliczania należności lub po 30 dniach od ostatniej automatycznej płatności (w zależności od tego, co nastąpi pierwsze).
    • Płatności ręczne: zapłata następuje przed wyświetleniem reklam. Reklamy zaczynają wyświetlać się w momencie, gdy zostanie zaksięgowana pierwsza płatność. Należności odejmowane są od wpłaconej kwoty za każdym razem, gdy na koncie zostaną naliczone koszty reklam. Jeżeli na koncie zabraknie środków, wyświetlanie reklam zostanie wstrzymane aż do kolejnej wpłaty.

    Na koniec akceptujemy warunki korzystania z usługi – i gotowe!

    Adwords Express to dobry sposób na błyskawiczną reklamę internetową i z pewnością dobra alternatywa dla użytkowników, którzy dopiero zaczynają przygodę z linkami sponsorowanymi. Jednak z racji ograniczeń w zakresie tworzenia, kierowania, optymalizacji i mierzenia efektów kampanii jest to raczej rozwiązanie dla małych przedsiębiorstw, dla których sama obecność w wyszukiwarce Google.pl jest wystarczającym powodem do skorzystania z tego typu usługi. W przeciwieństwie bowiem do tradycyjnego systemu AdWords, w jego uproszczonej wersji kampania zarządzana jest automatycznie. Nie mamy więc żadnego wpływu na zarządzanie słowami kluczowymi, kosztami kliknięć, ustawieniami konwersji. Ograniczenia dotyczą również formatów reklam oraz kierowania. Nie dowiemy się tutaj jak oceniany jest Wynik Jakości AdWords, o którym pisaliśmy wcześniej, nie można więc precyzyjnie kierować reklam.

    Firmom nastawionym na weryfikację i mierzalność efektów działań marketingowych, AdWords Express z pewnością nie wystarczy. Dla małych biznesów może być pierwszym krokiem do poznania specyfiki tego rodzaju usług reklamowych. Jednak, w przypadku większych oczekiwań odnośnie kontroli i skuteczności reklamy, korzystniejsze okazuje się poświęcenie czasu na obsługę tradycyjnych kampanii AdWords lub skorzystanie z usług specjalistów.

    0 Komentarzy

    Zostaw komentarz

    Twój email nie będzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

    *